Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 47

Topic: Tips om paard gelijkmatig te laten draven.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: Tips om paard gelijkmatig te laten draven.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Hester je hebt helemaal gelijk! Ik heb het gevoel dat ik de andere dan beperk, hoewel ze wel begrip heeft wanneer ik het zeg hoor.
    S*****t aan hebben hoor! Je gaat zo hard als de zwakste schakel aan kan.

Heb jammer genoeg niet kunnen oefenen, Whoopie stond met een dik been op het land, ze had een lichte verwonding aan de binnenkant van haar bovenbeen en een klein krasje aan buitenkant van haar been. Wat ze nu weer heeft gedaan, het is mij een raadsel hoe ze daar een wond kan krijgen? Heb gekoeld en een stuk gewandeld, wordt een weekje rustig aan doen.
    Jeetje, das rot!
    Sterkte!

Mbt maken van ophoudingen, dit is iets wat ik af en toe doe. Whoopie heeft dan de neiging soms om toch wat door te drammen en is er ook goed in om dan wat achter de teugel te gaan lopen(te diep)

Met lichtrijden probeerik ook kleinen bewegingen te maken maar dat gaat moeilijk bij Whoopie, ben nu begonnen met centered riding dus ik hoop dat dat wel beter gaat worden. Volgend de instructrice doe ik aan zwaarrijden ipv lichtrijden. Komt omdat mijn benen in de draf naar voren gaan
    Consequent zijn. -Niet luisteren = stilstaan. Drammen = stilstaan. Na 10 keer stilzetten zal Whoopie het zat worden, denk ik, en beter luisteren.

Janneke,

Dik been met een wondje dat lijkt op Einschuss. Poca kreeg er koorts bij. Ik heb meteen de DA gebeld, AB is dan echt wel heel belangrijk. Als je te lang wacht, kan het zijn dat het been nooit meer dun wordt.

Verder wat betreft de discussie. Poca reageert normaliter goed op halve ophouding of hele ophouding. Maar soms is er een situatie. Een waarin zij VOORUIT wil. Om welke reden dan ook. Dan lukt het niet om zonder strijd Poca langzamer of tot stilstand te brengen. Als ik dan de teugels gebruik voor meer rust, werkt dat echt averechts. En kom nou niet aan dat ik de teugels niet moet gebruiken maar mijn gewicht of uit ademen of wat dan ook. Wat ik ook doe, het werkt dan niet. Cirkels doen het paard besluiten uit zich zelf langzamer te gaan omdat het zwaar is. Behalve dat het effectief is, vereist het ook denkwerk van het paard. Dit kan het paard weer terug brengen naar de denkmodus (LB).
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Je moet niet alleen je teugels gebruiken, en dus kom ik idd wél aan dat je je zit moet gebruiken, tegelijkertijd met een drijvende kuit.
    Als ze desondanks doorholt, dan sta je dat dus gewoon toe.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Roos ik heb laast jouw verhaal over einschuss gelezen, ik heb zelf het idee dat ze of een trap heeft gehad of dat ze ergens met been is blijven hangen of zo. Ze is vorig jaar gevallen en met de benen in een hek gevallen toen had ze ook flinke wonden en een dik been.

Ze was niet koortsig de wondjes pusten ook helemaal niet of zo. (je maakt mij wel aan het schrikken)
    Niemand heeft nu gezien wat er is gebeurd. Ik zal er nog even iets over lezen plus goed opletten.
    ( ik heb er nog even iets over gelezen , denk toch dat ze een trap heeft gehad. Ga vanavond nog even bij haar kijken en zonodig even temp opnemen, wat is de normale temp ook alweer bij een paard 1 graad hoger dan bij ons geloof ik he?)

Bedankt dames voor een intressante discussie, gelukkig is er verschil van mening af en toe
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Hoi Janneke,

Het kan natuurlijk een trap zijn, maar de trap kan ook het wondje veroorzaakt hebben. Bij Poca was het wondje helemaal niet vies of wat dan ook. Sterker nog, het wondje zat veel hoger dan de verdikking in het been. Mijn PA zei dat bij Einschuss de temperatuur 38,3 of 38,4 is. Of dat voor ieder paard zo is, ik weet het niet, op internet las ik andere verhalen. Toch naar voorzichtig zijn. Als ze verhoging hebben, dan wil het wel eens dat ze wat kortademig zijn, neusvleugels sneller in en uit. Nou ja, met een thermometer weet je het sneller.

Succes.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Hoi Roos

Heb net even de temp genomen was 38.3,dus ik dacht is ok. Ik lees net dat de normaalwaarden tussen 37.4 en 38 ligt.
    Ze maakt verder niet echt een zieke indruk, het been was ook niet dikker geworden. Ik ga morgenochtend even weer kijken, hoop dat het "alleen"een flinke kneusing is.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Hoi Janneke,

Ik heb gewoon dat je de DA belt, zeker omdat Whoopie precies 38,3 scoort.

Succes.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Toen Lodash een wondje aan zijn been had en dat been dik was, was het vooorstel van de DA om boven de 38,0 antibiotica te geven....
    Dus ga mee met Roos.

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Shit lees dit nu pas, is lastig om nu nog iets te gaan doen. Ga morgenochtend aktie ondernemen!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Fijn Janneke.
    www.innerfeeling.nl

Nou... hè!
    Was het zo'n fijne discussie, werkt Whoopie niet mee. Wat rot Janneke, ik hoop dat het niets ernstigs is.

Wb die "volte-techniek".. ik weet niet hoe jullie bospaden eruit zien hoor, maar over het algemeen zijn ze hier zó smal dat je echt niet rondkan zonder onthoofd te worden door laaghangende takken.
    En het probleem doet zich volgens mij alleen buiten voor.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Bij ons heb je redelijke paden maar een echte volte in draf zit er niet in, kan wel in de bak maar daar is het niet zo aan de orde.
    Ik kan wel de zandvlakte op gaan, ruimte genoeg. Maar daar wordt ze juist weer erg loperig dus dat moet ik niet teveel doen.

Ik hoop dat het meevalt metWhoopie op zo,n moment wou ik helemaal dat ze in mijn tuin stond kunje gewoon even gaan kijken hoe het is.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

ja he, dat herken ik
    bij ons gaat de stal om 11 uur op slot en dan is het gewoon gebeurd
    nou ja, later als ik een hele grote tuin heb, dan kan ik altijd naar mijn paardje gaan
    www.innerfeeling.nl

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Sorry nog even off-topic over einschuss... mijn pony heeft het ook gehad. In 1 nacht ontzettend dik van kroonrand tot in de lies.. en haar temperatuur was gewoon 37,8
    Mijn DA direct gebeld (zondagochtend op een feestdag ) die heeft ook haar temp opgenomen en geloofde het zelfs niet. Mijn pony was er echt ernstig aan toe en een week lang hebben we in twijfel gezeten of ze het wel zou overleven. Uiteindelijk is alles goed gekomen, alhoewel haar been altijd iets dikker is gebleven. Oorzaak was een wondje in de kootholte. Dus een wijze raad: ga niet alleen af op de temp maar bel gelijk de DA als je het niet vertrouwd!! Succes

En nu weer on-topic..

Ook even off-topic: ja, ik heb het ook meegemaakt en bij Esther was totaal geen wondje te vinden. Maar koorts 42, en het been dik tot aan halverwege de flank. Vreselijk, zo erg hadden ze het in Utrecht nooit gezien. Ik zal de foto's eens opduikelen - de lijdensweg heeft bijna twee jaar geduurd - soms zakte het weg om na een paar weken weer in volle hevigheid terug te komen. Uiteindelijk was ze helemaal uitgeteerd. Mijn arme lieffie...
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Bladwijzers

Forum Rechten