Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 47 van de 47

Topic: Tips om paard gelijkmatig te laten draven.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Tips om paard gelijkmatig te laten draven.

Goh akelig marianne. Ik open even een apart topic. is overzichtelijker.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Tips om paard gelijkmatig te laten draven.

Om nog even weer terug te komen op het ongelijkmatig draven van Whoopie(Ze is inmiddels weer helemaal hersteld).

Gisteren had ik weer les van mijn instructrise (cs/klassiekedressuur), ik vertelde haar dat Whoopie met name buiten zo onregelmatig draaft. Maar nu ik in de bak bezig was met rechtrichten (oa in draf wat contrastelling) ging Whoopie hetzelfde doen omdat ze ahw gedwongen werd om haar l-achterbeen te gebruiken.
    Volgens lesgeefster zal ze buiten proberen senller te draven omdat ze dan makkelijker met haar r-been kan afzetten.

Tijdens het buitenrijden moet ik dus ook proberen haar recht te richten tijdens het draven. Volgens lesgeefster zal het nog wel een tijdje duren voordat ze gelijkmatig zal gaan draven maar moet daar vooral het probleeml iggen.
    Gisteren na de les buiten nog even gedraafd, dan gaat het wel beter alleen dan blijft ze soms weer erg langzaam lopen.

Opvallens vondt ik ook dat de 2 laatste ritten die ik heb gemaakt ik veel bezig was geweest met buigen/rechtrichten/sbw voor zover mij dat lukt, ik haar galop heb gevraagd en ze deed het zonder bokken of ervandoor te wilen gaan.

Heeft denk ik allemaal met elkaar te maken,we komen er wel.Gewoon nog even oefenen........
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten