Stomme zadeldilemma's altijd! Zo kan je nergens een zadel vinden wat ook maar een beetje aan je wensen voldoet, en zo heb je er ineens 2
Sensation:
voordelen: - Ik zit echt superlekker en zacht
- veel steun
- maar vooral heel veel gevoel met Fen die mijn hulpen direct begrijpt.
Nadelen: - Het zadel schuift naar voren op het dekje, geen idee of dat verholpen is met een ander dek of anti-slipmatje
- drukverdeling is niet zo fantastisch, maar dat kan ook door het HAFdekje komen, die eigenlijk te zacht is voor onder dit boomloze zadel
- schuift bij opstijgen, heb krukje altijd nodig (kan ook komen door gladde dekje)
Espaniola: (foto's van Augustus)
voordelen: - goede, vrije houding voor mij.
- het zadel ligt gelijk als ik het opleg
- stevig en sterk zadel, kan tegen stootje
- verdeeld de druk goed, ook zonder inlages in dekje (kwam goed uit plip-test)
- schuift voor geen meter, kan dus ook makkie zonder krukje opstijgen indien nodig.
nadelen: - minder steun en minder zacht voor mij
- iets stijver en daardoor komen de hulpen iets minder makkelijk over (kan ook komen door de bergen info die we bij Wim kregen hoor)
de plip-afdruk is mooi verdeeld, behalve 1 klein plekje wat volgens mij komt doordat het zadel net een fractie scheef lag en doordat ik de neiging heb mijn linker bil aan te spannen
Nou goed, ik weet neit of ik nou iets met dit topic wil zeggen... Maar goed, dan is het maar om jullie op de hoogte te houden van mijn zadel-dilemmaEn jullie meningen zijn natuurlijk erg gewaardeerd!
Bladwijzers