Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Sensation vs Espaniola

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Sensation vs Espaniola

Stomme zadeldilemma's altijd! Zo kan je nergens een zadel vinden wat ook maar een beetje aan je wensen voldoet, en zo heb je er ineens 2

Sensation:
    voordelen: - Ik zit echt superlekker en zacht
    - veel steun
    - maar vooral heel veel gevoel met Fen die mijn hulpen direct begrijpt.
    Nadelen: - Het zadel schuift naar voren op het dekje, geen idee of dat verholpen is met een ander dek of anti-slipmatje
    - drukverdeling is niet zo fantastisch, maar dat kan ook door het HAFdekje komen, die eigenlijk te zacht is voor onder dit boomloze zadel
    - schuift bij opstijgen, heb krukje altijd nodig (kan ook komen door gladde dekje)

Espaniola: (foto's van Augustus)
    voordelen: - goede, vrije houding voor mij.
    - het zadel ligt gelijk als ik het opleg
    - stevig en sterk zadel, kan tegen stootje
    - verdeeld de druk goed, ook zonder inlages in dekje (kwam goed uit plip-test)
    - schuift voor geen meter, kan dus ook makkie zonder krukje opstijgen indien nodig.
    nadelen: - minder steun en minder zacht voor mij
    - iets stijver en daardoor komen de hulpen iets minder makkelijk over (kan ook komen door de bergen info die we bij Wim kregen hoor )

de plip-afdruk is mooi verdeeld, behalve 1 klein plekje wat volgens mij komt doordat het zadel net een fractie scheef lag en doordat ik de neiging heb mijn linker bil aan te spannen

Nou goed, ik weet neit of ik nou iets met dit topic wil zeggen... Maar goed, dan is het maar om jullie op de hoogte te houden van mijn zadel-dilemma En jullie meningen zijn natuurlijk erg gewaardeerd!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Re: Sensation vs Espaniola

Espaniola, Espaniola, Espaniola.

Je zit er mooier en beter op, Fenna lijkt op alle foto's er beter onder te lopen en hij schuift niet.

Klaar.

Anders nog iets?

May the horse be with you!

Mee eens!

Espaniola !

Ik heb het letterlijk gezien. Zie hier nu ook de foto's van de sensation. En de sensation voelt meteen niet goed. Als ik kijk, denk ik, neeeeeeeee, dat wil ik niet.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb je natuurlijk niet irl op de espaniola gezien maar ik meot zeggen dat je op de foto's van de espaniola veel netter zit!
    als ik naar de foto's kijk sluit ik me bij de dames aan en zeg espaniola...
    misschien kan je ze nog een keer tegelijk testen? en met de espaniola een heftige buitenrit maken
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Tja, lijkt me duidelijk, de Espaniola natuurlijk.
    Niet omdat je beter lijkt te zitten want een foto zegt niks, maar wel om wat je beschrijft.

Dat een zadel in het begin wat stug en hard is, is niet vreemd. Als je er veel mee rijdt wordt dat zadel vanzelf soepel.
    Ik heb zelf altijd met Passier gereden en die zadels zijn in het begin oncomfortabel hard. Na een paar weken ben je daar aan gewend en worden het fijne soepele zadels. Het allerbelangrijkste is dat het voor je paard goed ligt, er voldoende bewegingsvrijheid is.

't valt me touwens alweer op hoeveel jouw paard op Amon lijkt qua bouw.. grappig, dubbelganger.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik ga met de rest voor de Espaniola! Fen loopt veel beter en jij zit ook beter.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Bij die Sensation (ken ik verder helemaal niet hoor) liggen je benen zo ver naar voren! Bij de Espagniola zit je mooi recht (is ook mijn ervaring met dit zadel!!!)

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hihi, getver wat zijn jullie het eens met elkaar

Wat mij in de Sensation zo aanspreekt is gewoon het zachte, het contact dat ik met Fen heb en de steun tijdens het rijden. Ik schrok ook toen ik de foto's zag, voor mijn gevoel zit ik namelijk best recht en liggen mijn benen normaal. Ik was wel verrast hoe Fen haar rug losliet tijdens de buitenrit, dat doet ze niet zo snel buiten.

Hoe ruim Fen eronder loopt vs de foto's met Espaniola is niet echt een eerlijke vergelijking. De foto's van Espaniola zijn gemaakt tijdens Wimlessen in een fijne, vlakke en grote bak. De foto's met Sensation zijn gemaakt in de eerste paar minuten dat ik op Fen zat, dus zonder eerst los te hebben gereden. Daarbij is de paddock klein en ligt er zwaar zand.

Maar goed, al met al denk ik dat de Espaniola meer een zadel is waar ik op kan vertrouwen, het is stevig, ligt stabiel en ik zit goed. De plip was ook goed.
    Enige wat ik jammer vind is dat ik wat extra steun mis en dat ik toch iets hoger boven Fen zit, maar goed dat went vast allemaal
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Lastig he, ik snap wat je bedoelt. Heb nu ook een zadel waardoor ik iets hoger boven Whoopie zit, ik zit liever dichter op het paard. Met een rond paard schuift een zadel al snel,dus als je een zadel kunt kopen wat niet schuift dan is dat wel geweldig. Mijn zadel schuift nog altijd wat heen en weer is niet prettig.

Mischien de espaniol nog eens thuis testen?? Je moet zelf ook echt overtuigd zijn denk ik.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik zal maar niet zeggen wat ik denk zeker?
    Ben akkoord met de rest hier. Als je toch twijfelt zou ik gewoon gaan voor de espaniola. Maar is die ook boomloos? Is dat wel goed voor Fen?

Ik vind je er iig ook beter op zitten dan op de sensation.

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Voor een boomloos zadel is de Espaniola echt heel stevig en goed, daarbij was de plip ook goed en dat zegt toch wat

De rpijzen komen ook overeen dus dat maakt geen verschil, maar ik denk dat ik wel meer vertrouwen heb in de Espaniola. Lekker degelijk, schuift niet en het staat mooi!

Oké, thanks voor jullie ideeen, ik ben er al uit

Cool!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Jullie kunnen straks wel een dressuurteam vormen met al die espaniolzadeltjes!!!!
    Volgend jaar op de nh-dag verwachten wij een demo hoor
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

WHAAAAAAAAH, nou nog leren dressuren dan (ik praat voor mezelf)

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten