Hallo,
nu we gaan fietsen met de pony's (omdat dat heel leuk is en omdat ze dan heel veel beweging krijgen), maar dat toch niet zo handig is, heb ik besloten om stilletjes aan eens op zoek te gaan voor een koetsje enzo. Alleen is mijn budget niet zo groot aangezien ik geen werk heb. Ik moet ook nog hoofdkapjes voor mijn eczeemdekens kopen en een drainage kuur.
Als ik een gedacht heb hoeveel zoiets kost, kan ik me daar meer naar richten dan. Ik heb al een waardevol topic van Trea gelezen, ook heel interessant.
Ik wil zeker een menbewijs halen, tevens ook omdat ik bang ben dat mijn pony's onhoudbaar zullen worden evt. buiten en ik toch enkele men-arrows wil hebben.
Ik zou graag een koetsje op 4 wielen willen dat zowel past voor Nine als voor Ryry van grootte. Op vier wielen omdat dat voor mijzelf ook iets stabieler lijkt. Uiteraard op rem. Een dubbelspan is zowiezo te duur. Het is ook een beetje de bedoeling om 1 pony voor de koets te hebben en het ander als handpaard mee te doen, ofwel dat ik op een pony rijd en een ander iemand met de koets en de andere pony meegaat.
Een degelijk tuigje is uiteraard ook een vereiste.
Ik weet nog niet of dit voor mijn budget haalbaar is, daarmee dat ik toch even luister. Maar het lijkt me wel supergaaf.
Kan ik ook al wat voorbereidend werk doen tegen dat ik een tuigje, koets en les vind? Als we gaan wandelen, wandel ik regelmatig in zone 5. Ik heb ook de dvd van lange lijnen van Chris Irwin (nog niet bekeken). Is dit een goede voorbereiding?
En is stoppen aan de teugels 'trekken' (cru gezegd, maar je snapt me wel), links linkerlijn aanspannen, rechts rechterlijn aanspannen, op stap (of draf) met de teugels op de kont wiggelen?
En eens ze dit kan zal ik er wat achter hangen zoals een band of balkje.
Je ziet, ik ben een echte leek daarin, maar las dat tamelijk veel mensen hier op het forum ervaring met mennen hebben, dus dat komt wel goed.
Groetjes,
Elineke
Bladwijzers