Deze foto is een tijdje geleden gemaakt, maar hier zie je dat hij omhoogwipt. Is dit nou zo erg, want ik heb er nooit iets van gemerkt....
Maar het lijkt me ook niet echt goed, eerlijk gezegd.
Alvast bedankt!
Deze foto is een tijdje geleden gemaakt, maar hier zie je dat hij omhoogwipt. Is dit nou zo erg, want ik heb er nooit iets van gemerkt....
Maar het lijkt me ook niet echt goed, eerlijk gezegd.
Alvast bedankt!
Wie zijn eigen weg loopt, zal nooit verdwalen
Ik kan/wil het vanaf deze foto niet beoordelen.. maar opwippen is NOOIT goed... als het een boomzadel betreft!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Misschien merk JIJ er niks van maar je paard des te meer. Dit is slecht!
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Het zadel hoeft niet slecht te zijn maar het past niet. Het klappert nml op zijn rug, stel je eens voor dat er steeds iets op je rug klappert na de beweging... En de druk wordt zo ook niet goed verdeeld.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Oke, niet goed dus![]()
Maar wat moet ik nu doen? Ik heb een keer een test gedaan met het zadel, en het bleek toen wel goed te passen (het was een soort doe-het-zelf-test zeg maar). Ik kan nog een keer kijken of het nuo wel of niet goed past, hoe kan ik dat aanpakken? Of moet ik er gewoon iemand ernaar laten kijk die er verstand van heeft, een zadelmaker ofzo?
Kan je dit 'klapperen' ook zien aan bijvoorbeeld de longe? Of alleen als ik er op zit......
Klapperen is volgensmij minder goed te zien aan de longe, omdat het zadel dan niet echt belast wordt. Je staat niet in de beugels e.d.
Misschien is het een idee jezelf een keer te laten filmen met rijden, een filmpje zegt zoveel meer dan een foto vaak.
Wat je ook kunt doen iemand anders op je paard laten rijden en zelf kijken.
Ik heb zelf meerdere zadels uigeprobeerd en voel het wanneer het zadel opwipt in draf,voel jij dat niet.
En ja ik zou zeker iemand laten komen die evt het zadel kan aanpassen.
Waar ik zelf ook altijd op let is het zweetpatroon op de rug van je paard en in het dekje na het rijden, hierbij kun je goed zien hoe de druk wordt verdeeld.
Succes!
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Tjah als jij zegt dat het zadel flappert onderaan wil dat volgens mij toch wel zeggen dat het zadel niet goed past... Het beste wat je kan doen is het zadel wegdoen en een passend zadel kopen. Er lopen hier enorm véél topics over zadels. Als je voor een nieuw zadel wil gaan moet je eerst en vooral eens uitzoeken welke richting je uit wil met je paardje. En als je dat weet kan je eens zien welke zadels in dat plaatje passen. Als je al zover bent kan je eens gaan kijken of je geen testzadels kan uitproberen. Zo hoef je geen grote kosten te maken aan een zadel wat misschien weer niet past...
Het zou best kunnen dat het zadel vroeger wel paste. Maar paarden veranderen van bespiering naarmate je ze meer of minder rijdt... Daardoor kan een zadel gaan knellen of te groot worden...
Succes in je zoektocht.
Als een zadel klappert is dat nooit goed. Verder vind ik het zadel ook wel erg naar voren liggen (voor zover ik dat kan zien op deze foto). En dat is ook niet goed. Al met al dus niet echt fijn voor je peerd, tijd voor een nieuw zadeltje dus![]()
Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!
Je kunt contact opnemen met MSFC, http://www.msfc.nl/, daar kun je een naam krijgen van een afgestudeerde onafhankelijke zadelpasser. Die kan je dan weer adviseren, en het kan zomaar zijn dat de kosten daarvoor dubbel en dwars terugverdiend kunnen worden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het soms verstandig is om een paar tientjes te investeren, je weet nooit wat eruit komt.
Succes ermee!
Groeten,
Dorien
-->http://www.antichip.nl/ <--
The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
- Albert Einstein -
Dankjulliewel voor de informatie! Ben ik heel blij mee. Ik heb een buitenritje gemaakt met mijn vriendin, en ik heb aan haar gevraagd om te kijken naar mijn zadel. Vooral in draf. Ze zei dat het niet klapperde, en ik heb zelf ook gevoeld. Met mijn hand onder de kussens en dan draven. Toen merkte ik echt niets, het ging maar een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje omhoog, maar dat was ook bij haar paard. Dus toen was er weer niets. Ik merk ook niet aan Thijs dat hij last heeft, hij zwiept niet met zijn staart, loopt lekker enz.
en over dat te ver naar voren liggen, ligt hij hierzo goed??
Maar tijdens de buitenrit (dat is natuurlijk wel anders dan dressuur), lag het dus gewoon stil (het kwam wel een mini-beetje omhoog voelde ik, maar niet zoveel dat je het goed kon zien). Met springen word Thijs altijd heel erg druk, snel galopperen enz, kan dat er ook mee te maken hebben?
Sorry de foto is wel heel erg groot, maar zo kan je het wel goed zien!
Hoe kom je trouwens aan iemand die het zadel kan controleren??
Er staat helemaal geen foto.. ( de grote formaten van Mijn album worden hier niet geaccepteerd)
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Sorry!
Is deze te onduidelijk?
ik vind persoonlijk je zadel helemaal niet zo goed liggen daar... Je wordt door het zadel gedwongen naar achteren te hangen, je benen steken naar voor... je hebt helemaal geen deftige houding zo en je stoort je paard enorm tijdens het rijden.
Je moet ook weten dat vele paarden wel last kunnen ondervinden en dat niet tonen tot op een bepaalde hoogte dat het hun teveel wordt en dan is het dikwijls al vrij laat en heb je een héél lange periode nodig om het weer goed te laten komen... Ik vraag me trouwens af hoe je nu kan draven door je handen onder je zadel te stekenje moet wel héél erg lange armen hebben dan... Bovendien zit je als je je handen onder je zadel steekt mijn inziens erg op de lepel van het zadel waardoor het zadel natuurlijk niet zal gaan flapperen, je zit immers op de achterkant!
Bladwijzers