King, Eagle en Leon moeten helaas weg uit hun paarden paradijsje, het terrein is namelijk verkocht en 1 januari moeten we weg zijn. Ze staan nu sinds 2 jaar 24/7 buiten en ik merk aan King dat het hem zó goed doet om altijd buiten te zijn, dat ik hem echt niet meer op stal wil hebben. De andere 2 dames vinden dat ook, dus zijn we hard op zoek gegaan naar een vergelijkbaar&betaalbaar stekkie. Nou, in de randstad is dat geen eenvoudige klus kan ik jullie vertellen. Maar nu lijken we een goede plek gevonden te hebben, een volkstuin van 3000m2 waar 2 zeecontainers staan, die elk opgedeeld zijn in 2 stallen. Er staan nu 2 paarden, maar die gaan weg en de huidige huurders willen het onderverhuren, inclusief alle spullen. We zouden daar dus ons eigen stekkie kunnen creeren, helemaal zoals wij het zelf willen. Helaas is het ook hier zo dat elk voordeel z'n nadeel heeft, het is zo'n 25 km van huis (voor ons alledrie) en er woont verder niemand direct bij, maar staan op ongeveer 200m afstand wel huizen die erop uit kijken en we moeten natuurlijk alles zelf doen (ze staan nu op een pensionstal, we hoeven alleen zelf te mesten).
Waar blijven de vragen denken jullie nu misschien?! Nou...
1. Omdat het nogal ver van huis is en wij alledrie werken kunnen we niet 2x per dag langs om te voeren. Het leek ons daarom handig om te zorgen dat de paarden een onbeperkte voorraad ruwvoer tot hun beschikking hebben (bij voorkeur hooi) en als wij er dan zijn kunnen we ze nog wat hardvoer geven. Zou dat werken?
2. Wij huren dus alle spullen van de huidige huurders (containers, mestspullen, zadelkast, generator, schrikdraad apparaat), dan zijn eventuele kosten voor reparaties toch voor hun rekening?
3. Er is nu een kleine paddock en voor de rest staat er alleen maar onkruid. Wij willen een bak/paddock maken van 20X60, eventueel een roundpen en de rest van het land laten omwoelen en inzaaien. Kan dat in het najaar? Wanneer zouden ze dan op het gras kunnen?
4. Zijn er nog andere dingen waar we rekening mee moeten houden?
Bedankt voor het meedenken!
Bladwijzers