Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: rijles naast Parelli

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

rijles naast Parelli

Inmiddels ben ik met Parelli ergens halverwege/ eind level 2 bezig. Het gaat allemaal best wel ok. Ik zou me graag wat serieuzer met rijden bezig willen gaan houden. Maar de vraag is waarmee. Ik wil rijles nemen, maar eigenlijk toch hoofdzakelijk bezig blijven met Parelli. Gewoon om wat dingen te perfectioneren. Misschien Bully wat leniger te maken.

Ik heb de keuze uit Centred Ridingles, meisje doet ook veel Monty Roberts en heeft haar bedenkingen bij Parelli, maar is wel erg goed.
    Westernles. Leek mij erg handig omdat daar aan het sturen aan losse teugel gewerkt wordt, wat bij mij en Bully het grootste probleem is.
    Als laatste zou ik ook nog gewone dressuurles kunnen nemen. Misschien dat hij er leniger van wordt.

Waar ik uiteindelijk mee verder wil weet ik nu helemaal niet. Heb niet zozeer een doel in die richting. Eigenlijk zoek ik dus iets wat het beste aansluit bij Parelli, waar ik echt wat aan kan hebben. Wat denken jullie?

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Re: rijles naast Parelli

Wim zou wat voor je zijn margot, ma das te ver weg denk ik voor je als je x mee wil kijken kan je de 11 nov de wel met mij mee!!
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik wil wel graag met je mee Anouk, lijkt me leuk! Maar qua rijles zoek ik meer iets voor op regelmatige basis. Dus echt eens per week/ twee weken. Ipv af en toe Wim wil ik nog steeds wel regelmatig naar cursus bij Eddy, maar bedoel meer voor tussendoor.

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Hoi Margot

Misschien dat dit iets voor je is? Het is van Marijke de Jong. Er zijn meer mensen die zo opgeleid zijn en misschien wel in jou buurt?
    De link is hoe zij een priveles opbouwt, dus met een lesplan. Ik heb de indruk, maar zelf gen ervaring met haar of een van de andere instructeurs, dat je veel in overleg kunt doen. Dus als jij graag iets wilt leren dat daar op gelet wordt. Daarbij is de houding van jou en de balans van je paard erg belangrijk. Wie weet is het wat voor jou?

http://www.paardenbegrijpen.nl/index.ph ... Itemid=100

Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik zou bij alledrie de lesgevers een proefles vragen.
    VOEL wat het beste bij je past.
    Dan weet je welke lesgever je het beste kunt laten komen.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Lastig Margo, dat zeker!

Ik denk dat het voornamelijk ligt aan de communicatie met de instructeur. Er zullen nl altijd wel dingen zijn die in tegenspraak zijn met Parelli (of wat dan ook) Het scheelt een hoop als jij dan kan zeggen: "lesmevrouw of meneer, ik ga erover nadenken, maar ik ga niet blind uw bevelen opvolgen"

Ik heb sinds een paard maanden gewone dressuurles, en dat bevalt eigelijk best goed. Soms zijn er wel wat dingen die in tegenspraak zijn, voornamelijk op het gebied van mijn houding. (ik moet altijd nog slikken bij de opmerking "hakken laag"). In dat opzicht denk ik dat CR lessen een betere aanvulling zijn.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Lastig Margo, dat zeker!

Ik denk dat het voornamelijk ligt aan de communicatie met de instructeur. Er zullen nl altijd wel dingen zijn die in tegenspraak zijn met Parelli (of wat dan ook) Het scheelt een hoop als jij dan kan zeggen: "lesmevrouw of meneer, ik ga erover nadenken, maar ik ga niet blind uw bevelen opvolgen"

Ik heb sinds een paard maanden gewone dressuurles, en dat bevalt eigelijk best goed. Soms zijn er wel wat dingen die in tegenspraak zijn, voornamelijk op het gebied van mijn houding. (ik moet altijd nog slikken bij de opmerking "hakken laag"). In dat opzicht denk ik dat CR lessen een betere aanvulling zijn.
    Bedankt voor je tips Hanneke. Zelf dacht ik ook dat Centred Riding wel erg goed voor ons zo zijn omdat het zich net als Parelli niet specifiek op 1 ding richt. Het jammere is alleen dat de instructrice nogal tegen Parelli is.

De bevelen niet blind opvolgen was ik al van plan. Dit lijkt me voor de lesgeefster/lesgever overigens vrij vervelend, of zou dat meevallen?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Margot ik weet niet waar jouw paard staat , omdatje 2 woonplaatsen hebt ingevuld.
    Ik heb nu 1 les gehad van Angele van Tilburg (paardenmens.nl) , zeis o.a centered riding instructrice.

Ze heeft een hele rustige manier van doen, en het centered riding is in eerste instantie op je eigen houding gericht.
    Kijk maar eens op haar site.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Klinkt goed Janneke, maar mijn paarden staan helaas in Zeeland en zij komt uit Tilburg he? Is erg jammer.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ze woont in Breda, Zeeland wordt dan een duur grapje denk ik!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ze woont in Breda, Zeeland wordt dan een duur grapje denk ik!!
    Ik probeerde haar site te bekijken, maar die deed het niet helaas. Wat kost ze in Breda? Anders zou ik er nog af en toe heen kunnen.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Sorry
    Ik heb het verkeerd doorgegeven.

http://www.mensenpaardinbalans.nl
    Ik heb geen idee of ze les geeft op haar eigen adres. Zou haargewoon even bellen dan.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    De bevelen niet blind opvolgen was ik al van plan. Dit lijkt me voor de lesgeefster/lesgever overigens vrij vervelend, of zou dat meevallen?
    Ik kan het alleen vanuit de lesneemkant zeggen maar het lijkt mij genoeg zeggen als iemand dat te vervelend vinden. Dat zou betekenen dat hij of zij niet openstaat voor de manier die voor het desbetreffende paard het beste werkt.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Nog even ter aanvulling: het is http://www.paardenmensinbalans.nl

Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Bedankt voor de link, Nienie. Ik denk dat het wel erg ver weg is aangezien waarschijnlijk niemand in de buurt ook geinteresseerd is en hier in de buurt ook iemand die lessen geeft. Maar het ziet er leuk uit!

@ Hanneke: ik denk dat het mij wel zou kunnen irriteren als ik iemand les geef en die heeft over bepaalde dingen haar eigen ideeen. Ik zou les geven om iets over te willen brengen omdat ik denk dat dat de fijnste manier voor het paard is en als ze daar dan vanaf gaan wijken lijkt me dat vervelend. Ik ga ze gewoon mailen en de situatie voorleggen en kijken hoe ze reageren. Hopelijk wordt het wat. Ik ben met rijden toch altijd bang dat ik mezelf verkeerde dingen aan ga leren qua zit bijvooorbeeld, dus hopelijk wordt het wat.

Wat betreft de meest paardgerichte manier van omgaan zo ik zelf denk ik snel voor cventred riding gaan, of is dit een raar vooroordeel?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten