ik ben verhuisd omdat diesel veel op stal moest staan (ik heb gehoord dat de bak nu zo slecht is dat ze zelfs een paar dagen achter elkaar helemaal niet uit de stal zijn geweest)
Daar ben ik dus weggegaan op 26 okt (tot die tijd stonden ze nog 24/7 buiten vanaf mei)
Op zijn nieuwe plek kan hij nu 24/7 buiten blijvenhij is helemaal gelukkig!!
Maar er stond een ijslander bij hem in de wei, echter mocht die niet veel hooi. Daar baalde ik van, want hooi = hun kacheltje. Maar goed, dat even voorlief genomen.. ik was allang blij dat ie een weidemaatje had.
Nu is dat weidemaatje gister weggegaanVoordeel is wel dat ik nu kan vragen of diesel naast het gras op de wei een stuk meer hooi kan krijgen, waar je hem altijd helemaal gelukkig mee maakt
en dan krijgt hij het zeker niet koud en maak ik me daar teminste geen zorgen om
![]()
Hij kan wel snuffelen met de ijslander die naast hem staat (maar daar staan dus 3 stroomdraden tussen), want deze moet absoluut apart (graag geen vragen over, het is zo en dat moet zo blijven..). Diesel haat het om alleen zijn, maar hij ziet de ijslander naast hem en kan ermee snuffelen. Blijkbaar is de aanwezigheid wat telt voor Diesel, want hij geeft totaal niet aan ermee te zitten dat hij in het weitje alleen is.
Maar goed ik vind het toch sneu, helemaal alleen. Van de zomer kan hij wel een aantal maanden in de groep staan. Overdag bij de andere zetten is geen optie, want hij kan niet tegen de verandering om dan snachts achter te blijven. Dat is elke dag stress voor hem en hij is nu opzich gelukkig.
Ik denk eraan een shet te kopen, ik heb alleen geen idee hoeveel dat zou kosten per maand en het is toch een hele zorg erbij voor een 2e jaars sph student. Tevens heb ik dit eerder voorgesteld thuis (natuurlijk op eigen kosten), maar mijn ouders zijn er echt op tegen. Als ik dan al een shet zou kopen moet ik het buiten om doen. Best not-done, maar de relatie tussen met mijn ouders is toch al bagger![]()
Wat zouden julie doen als je nog student was met niet echt al teveel geld, een zorg (shetlander) erbij? Of hem alleen laten staan. Verhuizen is echt even geen optie meer, hij is opzich gelukkig, 24/7 buiten, onbeperkt eten.. alleen geen sociaal maatje in de winter..![]()
Bladwijzers