Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 49

Topic: kaptoom, ervaringen

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: kaptoom, ervaringen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    paatje doet 't nie.....Snij je dat neusgedeelte eraf?
    Stom paard Daarom was het plaatje, om te illustreren dat boven en onderkant van de neusriem echt 2 losse delen zijn die je gewoon los kunt gespen. Daarna vervang je dus bovenste helft voor kaptoom-neusriem (overigens geen idee waar je die los kunt krijgen, ze lagen bij zo'n spaans winkeltje op Equitana voor 10 euries!!! en ze zijn écht zacht, je voelt nauwelijks ketting).

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Hallo

Ik ben benieuwd naar de ervaring die jullie hebben met de kaptoom en welke jullie hebben . Waarvoor gebruik je hem.
    Heb eens gegoogeld, er komen kaptoomen voorbij met allemaal ijzerwerk in de neusriem verwerkt, dat lijkt mij nou helemaal niets.

Hebben jullie ervaring met een kaptoom met een zachte neusriem, en waar heb je die gekocht. Alvast bedankt!!
    Hoi Janneke,

Ik heb idd een look al like kaptoom ala Marijke de jong. Ik vind hem erg prettig! Hij is duidelijk en blijft redelijk goed zitten. Ik heb er een poosje vrij fanatiek mee gewerkt. Grondwerk gedaan en de zijgangen en het rechtrichten deed ik er vooral mee.
    Daar zit dus wel ijzer in.

Nu doe ik veel onder het zadel, omdat dat zo goed gaat momenteel!

Maar binnenkort zal ik hem heus wel weer gebruiken. Wellicht kan ik hem voor Merrit ook eens inzetten.

Als je wilt weten waar ik hem heb gekocht, moet je maar even een PB tje sturen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Dank je Hester, ik zal je even een pb sturen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    paatje doet 't nie.....Snij je dat neusgedeelte eraf?
    Stom paard Daarom was het plaatje, om te illustreren dat boven en onderkant van de neusriem echt 2 losse delen zijn die je gewoon los kunt gespen. Daarna vervang je dus bovenste helft voor kaptoom-neusriem (overigens geen idee waar je die los kunt krijgen, ze lagen bij zo'n spaans winkeltje op Equitana voor 10 euries!!! en ze zijn écht zacht, je voelt nauwelijks ketting).
    Zoeen zoek ik er ook nog (voor bij de verzameling ) ....lijkt me reuze handig om een los kaptoom neusstuk te hebben.....misschien toch Masja eens lief aankijken en mailen of zij zoiets kan fabrieken (en dan meteen zonder ijzer er in ).
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid Pablo's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Wij hebben op stal die van Marijke. Erg fijn ding, inderdaad wel prijzig. Daarom hebben wij m met zijn 6-en gekocht We zijn er toch nagenoeg nooit tegelijk

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik gebruik nu bij het gymmen (onder zadel en aan de hand) en bij het gewone rijden een kaptoom. Op dit moment leen ik die van Saar en dat is een Marijke-de-Jong-kaptoom. Na enig testen op mijn eigen scheenbeen kan ik zeggen dat de fietsketting in het neusgedeelte geen nare druk oplevert, ofwel niet scherper als een gewone neusriem . Maar ja... tis en blijft een stukje ijzer, dus zocht ik verder naar een ander exemplaar.

Op dit moment is er eentje bij Masja in de maak, zonder ijzer en met brede neusriem. Zodra deze klaar is maak ik wel een foto ervan, uiteraard met Kate als model .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Oo Jossie heb jij er eentje besteld? Leuk zeg, ben benieuwd!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Mooi ik ben ook benieuwd, had Masja vandaag net een mailtje gestuurd meteen vraag hierover.
    Hoe laat je de neusriem dan uitvoeren, meerdere lagen leer over elkaar ofzo??
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Trea : 'k weet niet waar je dit gevonden hebt maar dit is niet de kaptoom die ik vorige maand heb gekocht bij Johan, en de mijne koste maar 75 euro!
    Als je wil maak ik wel een foto.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Aangemeld
    May 2005

Foto's zijn we altijd benieuwd naar uiteraard
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Vervolg: Vroeger maakte Johan die zelf, misschien heb je het van zijn site gehaald. Hij maakt die nu niet meer zelf maar neemt ze mee van Portugal als hij daar is.

Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

OK , ga mijn fototoestelletje boven halen ...

Aangemeld
    May 2005

Ik ben errug benieuwd

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Dit bericht kreeg ik van Masja:
    Ik maak idd. ook kaptooms, ik heb er nog 1 liggen. Heb er nog geen foto's van kunnen maken.
    Het is een vrij fijne, met smalle riempjes. De neusriem is volledig leer, geen ijzer erin. In allerlei maten verstelbaar. Alles zit met chicago screws vast.
    Ik zal er komende week een foto van maken.
    Hij is gewoon naturel, maar met een laagje olie en gebruiken wordt die steeds donkerder.

Deze kost € 75,-
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51

Foto komt eraan, alleen dan zonder paard..(sorry, maar ik kan even niet van huis weg, behalve ziekenhuisbezoek. )

Dit is de simpelste/goedkoopste versie, ze zijn zo duur te maken als je zelf wil...
    In verschillende kleurtjes, verschillende breedtes leer, met verschillende gespen, alles vastgestikt, of juist met schroeven zodat het verstelbaar is.
    Met simpele machinegestikte neusriem (dubbel leer) of handgestikte neusriem (3 lagen leer). Van die laatste zal ik ook een foto maken, dan kun je het verschil zien. Is wel een mislukte versie, waarbij ik ruzie had met mijn machine (vandaar dat het met de hand moet).. maar dan zie je het verschil met de simpele versie.

Dus even geduld nog.. foto's komen eraan.

Losse neusriemen is ook een mogelijkheid, maar hoe wilden jullie die vastmaken dan?

Bladwijzers

Forum Rechten