Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 49

Topic: kaptoom, ervaringen

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

kaptoom, ervaringen

Hallo

Ik ben benieuwd naar de ervaring die jullie hebben met de kaptoom en welke jullie hebben . Waarvoor gebruik je hem.
    Heb eens gegoogeld, er komen kaptoomen voorbij met allemaal ijzerwerk in de neusriem verwerkt, dat lijkt mij nou helemaal niets.

Hebben jullie ervaring met een kaptoom met een zachte neusriem, en waar heb je die gekocht. Alvast bedankt!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: kaptoom, ervaringen

Heb net zitten snuffen en vond deze:
    http://www.paardenbegrijpen.nl/index.ph ... Itemid=152

Een kaptoom zonder ijzer in de neus. Geen ervaring mee zelf, alleen van horen zeggen en wat ik me van de werking kan voorstellen .

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Heb een kaptoom die kwa neus vergelijkbaar is met die van paardenbegrijpen maar dan nog iets zachter. Deze heb ik los gekocht op Equitana en deze aan een 'aansnoerneusriem hoofdstel' bevestigd (dat is een neusriem met een los boven en onder deel en het bovendeel laat je dan weg en de kaptoom bevestig je aan het onderdeel en voila. Een echt kaptoom-hoofdstel zit wel iets stabieler, maar dit gaat ook prima! Nacino buigt er goed op, snapt de hulpen prima. Zowel aan de hand als onder het zadel.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Hé, dat klinkt fijn! Heb je daar misschien een foto van Nacino?? Kan het even niet helemaal volgen in je beschrijving.

Ik heb de kaptoom van Marijke de Jong - zit verigens wel ijzer in hoor Lila! Alleen is het in vergelijking met de traditionele kaptooms uit de ruitersportwinkel een lichtgewicht dingetje.
    Perfect voor llongeren, perfect om mee te rijden.

Enne.. bij Stal Paradisoin Lunteren kun je dezelfde kaptoom voor minder geld kopen! (ik zie ze overigens niet meer op hun site staan, maar bellen kan altijd)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Heb geen foto van mijn kaptoom, maar kijk, onderstaand is een aansnoerneusriem. Als je nu waar de pijl staat alles loshaalt (want zo'n neusriem bestaat uit 2 delen) dan kan je het bovenste deel van de neusriem gewoon vervangen voor de kaptoom-neusriem, dat is alles!! Uiteraard ook gewoon de sperriem weglaten. Dat riempje kan je evt. gebruiken als de oorspronkelijke aansnoeronderkant te kort is! (snappie?)

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

paatje doet 't nie.....Snij je dat neusgedeelte eraf?

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Hallo

Ik zag deze op internet, lijkt ook redelijk vriendelijk, maar je kunt niet zien wat er in het neusgedeelte zit.
    Vindt die van M de Jong er ook goed uitzien, wel prijzig.

http://www.equimatch.nl/default.asp?clu ... ageid=228&

Dat zelf knutselen met een neusriem zat ik ook al aan te denken, is eigelijk het makkelijkst wanneer je een neusriem hebt waar halverwege 2 d-ringen zitten, het bonfire-hoofdsel schijnt dat te hebben. Want anders moetje toch zelf 2 ringen aan de neusriem bevestigen voor aansluiting van je teugels?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Dat nylon halster heeft waarschijnlijk een heel zwaar ijzeren neusstuk.. erg onprettig voor je paard.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Timbers heeft in haar onderschrift ook een van haar paarden met kaptoom, ben benieuwd wat voor soort kaptoom het is.
    Bedenk mij ineens dat ze een foto van dit hoofdstel heeft met haar nieuwe touwteugel, ga even zoeken.

Lijkt heel erg op die van m.deJong. Foto staat bij fotos touwspullen. Ik weet niet hoe die foto hier te plaatsen.

Trea werkt volgens mij ook met een kaptoom....Trea??
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik heb inderdaad een kaptoom maar mét ijzer, via Hester (Antheman) die de kaptoom weer via de blauwe buren heeft gekocht. Zij tipte mij dus weer en ik heb hem ook gekocht.

Fijn ding...heb er in het Vash topic van lila al meer over verteld en ben lekker lui vandaag dusse

Ik rij ook met de kaptoom Timber loopt er zaaaaaaaaaalig mee. Ik heb alleen een goedkopere versie via Hester (Antheman) die mij weer tipte naar iemand bij de buren

Fijn ding, zit wel fietsketting in de neus inderdaad, dat is gevoelsmatig raar, maar Timber duwt haar neus er zo in als ik hem voorschotel dus ik denk zelf dat dat meer mijn gevoel is dan dat zij er last van heeft Bovendien zou je er een neusbontje om kunnen doen en net wat Marianne zegt hij is zo hard als dat jij inwerkt. De echte dure Branderup is wel wat zachter onder de ketting volgens mij.....

Het fijne van de kaptoom is dat als je met bit wilt gaan rijden je die overgang volgens mij lekker makkelijk kunt maken door eerst alleen bit in (hoofdstel zonder neusriem) en alleen op de neus rijden en later twee teugels erbij.

Zal met andere optomingen ook wel kunnen hoor waarschijnlijk.....misschien ook meer mijn idee
    Nylon kaptoom vind ik niks, te lomp en ik kan er niet mee werken maar dat wil niet zeggen dat een ander dat niet kan
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Trea werkt volgens mij ook met een kaptoom....Trea??
    Ja heb net in Lila's topic al iets gezegd erover. Ik werk er wel mee, maar niet bij Troy. Hij vind hem niet fijn, duikt gelijk omlaag als hij hem omheeft alsof ik 10 kilo druk eropzet. Ik ben nog altijd op zoek naar een fijne zachte, platte.. zoals Masja die zou maken. Ik vind die fietsketting toch écht gemeen erin.
    Ik langeteugel Troy nu met de cook en dat gaat héél erg goed. We hebben geen misverstanden, hoewel hij altijd met touwhalster gereden is.

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Heb een kaptoom gekocht met een rubber (soort binnenband van fiets) in neusriem ipv ijzer. Zeer soepel. Komt uit Portugal en heb hem bij Johan Miesen gekocht. Heel fijn goed ding. Gebruik hem voor grondwerk, werken aan 2 lange teugels en rijden.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ingejanssens
    Heb een kaptoom gekocht met een rubber (soort binnenband van fiets) in neusriem ipv ijzer. Zeer soepel. Komt uit Portugal en heb hem bij Johan Miesen gekocht. Heel fijn goed ding. Gebruik hem voor grondwerk, werken aan 2 lange teugels en rijden.
    Die heb ik gelijk even opgezocht Vind hem wel lijken op de sereta, maar jij zegt dat de binnenkant gewoon glad is?
    Vind hem wel duur trouwens. Denk dat Masja dat een stuk goedkoper kan.
    Losse kaptoom € 185,00

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Klinkt wel goed, maaridd weer erg prijzig.
    Trea ik denk dat paarden die op een touwhalster worden gereden ook automatisch wel reageren op dr Cooksysteem. Met touwhalster werk je toch ook enigsinds kruislings voor mijn gevoel en met druk achter het oor.

Er is nog iemand die zelf een kaptoomhalster heeft laten maken, gewoon van simpel leer, Is het Josien v/d Poel?
    Weet het niet precies meer, vindt het niet zo,n heel erg mooi halster maar wel eerlijk en simpel.

Hier de link,afbeelding plaatsen lukt mij toch niet: http://www.clerx.nl/jvdpoel/Bitloos%20hoofdstel.htm

En een side-pull zoal die van Biothane is toch ook vrij simpel en duidelijk?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten