Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: lange lijnen

lange lijnen

Ryan en ik hebben om besloten om aan de slag te gaan met "lange lijnen"".
    Het enige wat we nog missen om aan de slag te gaan is een lange lijn.

Ik heb al iemand gevonden die mij kan helpen aan het juiste touw met aan het eind clipjes...

Maar nu komt de hamvraag? Hoeveel meter touw heb ik nodig?
    Dacht zelf aan iets van 12 meter?

Graag jullie advies/ervaringen?
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: lange lijnen

Ik gebruik gewoon een longeerlijn, zo'n zachte katoenen. Gaat prima en is net ietsje langer dan zou hoeven (voor 1.65m paard)

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

wil je lange lijnen of lange teugelen?
    Voor lange lijnen heb je twee keer de lengte van een longeerlijn nodig.. voor lange teugelen voldoen 1 longeerlijnlengte. (of de lengte van een slofteugel )

Wat is het verschil? (ik dacht dat dat beide gelijk aan elkaar waren)

Aangemeld
    Apr 2004

Uhh, in mijn beleving is lange lijnen gewoon achter de kont van je paard lopen en dan is 1 longeerlijn genoeg. Lange teugelen is bij mij een gewone teugel, gewoon bevestigd en ik loop naast de schouder. Dubbele longe, daar zou je 2 longeerlijnen voor nodig hebben. Maar t'is maar net wat je wat noemt...

Ik gebruik katoen zeiltouw, twee keer 8 meter, om te longeren met dubbele lijnen.
    groetjes, Alice

Ik gebruik de lange lijnen van voest, ze zijn 6,5 meter lang en ik vind dat echt lang genoeg. Ze zijn ook wat dikker en zwaarder dan een longeerlijn, ik vind dat zelf heel erg fijn. Voornamelijk als je in menpositie loopt kan je de touwen op het achterwerk laten vallen om 'm naar voren te drijven (vooral in 't begin heel handig als die 't nog niet zo goed snapt )

Heb een filmpje hier op het forum gezet waar ik aan 't werk ben met deze lijnen.
    Figaro du Cercorb X Betel de Fantilhou = Quinoa de Fantilhou

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

vraagje, maat eveline toevallig geen lange lijnen? Ik vind die touwen ook veel fijner in de hand liggen dan een longeerlijn.

Aangemeld
    Apr 2004

Ik vind die touwen juist te zwaar en die gaan dan zo tegen de benen klapperen en komen zo snel laag te hangen.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ah ok...
    ik ben namelijk ook op zoek naar een alternatief voor het rijden... als ik terug kan lopen zal 'k toch niet onmiddelijk mogen rijden en 'k zou toch graag zelfstandig met mijn paard willen gaan werken. Dacht daarom ook aan lange lijnen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Ik vind die touwen juist te zwaar en die gaan dan zo tegen de benen klapperen en komen zo snel laag te hangen.
    Ik denk dat 't gewoon heel erg per paard en persoon verschilt wat je 't liefste hebt. Met gewonen dubbele longeerlijnen krijgt ik niet zo'n effect als met de voest lijnen.
    Figaro du Cercorb X Betel de Fantilhou = Quinoa de Fantilhou

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ik heb een 6mm langelijn, laten maken dor eveline.
    Lekker licht!
    Maar omdat ik ook vaak iets verder achter mn paard loop (dubbel longe in combi met lange lijnen, net welk figuur ik maak ) heb ik onlangs officiele lange lijnen gekocht. 2x zo lang als een longeerlijn, iets dunner, van een soort springteugelmateriaal. En in het midden los te maken. Er zaten van die katrollen aan, maar die heb ik eraf gesloopt )

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik weet niet meer welke lengte ik gebruik.

Heb ze igg zelf gemaakt. Geloof een meter of 6, dat keer 2.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    vraagje, maat eveline toevallig geen lange lijnen? Ik vind die touwen ook veel fijner in de hand liggen dan een longeerlijn.
    Ja inderdaad, Eveline verkoopt lange lijnen op bestelling alleen wil ze nog even weten hoe lang is de lijn is die ik wil hebben

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    ik heb een 6mm langelijn, laten maken dor eveline.
    Lekker licht!
    Maar omdat ik ook vaak iets verder achter mn paard loop (dubbel longe in combi met lange lijnen, net welk figuur ik maak ) heb ik onlangs officiele lange lijnen gekocht. 2x zo lang als een longeerlijn, iets dunner, van een soort springteugelmateriaal. En in het midden los te maken. Er zaten van die katrollen aan, maar die heb ik eraf gesloopt )
    Hoe lang is die officiel lange lijn en hoe bevalt die lengte je, ik wil nl. ook achter mijn paard gaan lopen en wil niet in zijn kick-zone terecht komen.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

volgens mij 2 keer 7 meter. Het is echt een gigantisch eind, en erg prettig als je voor je eigen veiligheid een stukje van je paard af wilt lopen, achter je paard. Ik heb ze voor 23,95 gekocht bij de gewone ruitersportzaak in het dorp.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten