Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: nieuw zadel van Heather

nieuw zadel van Heather

In Engeland zijn ze dit zadel aan het testen...
    Een nieuwe uitvoering van de huidige Fhoenix.
    De oude blijft wel gewoon bestaan maar deze ter uitbreiding.
    Nu is mijn vraag
    wat vinden jullie van de vorm?
    Uiterlijk?
    De beugelriem ophanging?
    Zouden jullie het evt aanschaffen?

Er is nog een verandering (voor de kenners), de vulling voor de ruiter is aangepast waardoor het in de winter niet meer zo hard wordt en zachter is om te zitten
    wel een erg goeie..hihi..mijn huidige zadel rij ik enkel in de zomer...voor de rest lekker met mijn BF-je..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: nieuw zadel van Heather

Ik vindt het zadel er veel mooier uitzien!!!

En dat van het traagschuim en de temperatuur lijkt mij zeker handig als het ook meevormt in de winter.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Vorm en uiterlijk vind ik prima.. beugelophanging en singelophanging kan ik zo niets van zeggen...

Hij heeft een smilie op het zweetblad!
    Ziet er leuk uit. Ik vond het oude al gaaf, maar deze is mooier. Moet het wel werken natuurlijk.. die verbetering aan die beugelophanging, anders zou ik 'm toch niet hoeven.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

He, ander schuim wat in de winter niet zo hard is, dat is een uitvinding!!
    Hij ziet er wel wat 'spaans'achtig uit, met dit stiksel.

Maar helaas, voor mij geen HM meer... was altijd erg fan van dit zadel (vooral van het allereerste proefmodel van de SBS-flexion) maar op de lange termijn is het me toch wat tegengevallen (niet zo geschikt voor mijn kont )
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ik vind er niks van totdat ik de ruimte tussen de kussens en de hoogte van die ruimte heb gezien, want die vond ik ngoal tegenvallen bij die versie die Eef had...

May the horse be with you!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik vind hem vooral nog steeds erg lelijk Maar verder zal het ongetwijfeld veel voordelen hebben.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Dit zadel lijkt erg op het O-M-E-G-A zadel uit Duitsland. Ik heb een paar maanden terug een HM aangeschaft. Ik had haar op de Equitana gesproken en was er erg van onder de indruk. Het zadel kon ik binnen 2 weken nog retourneren als het niet beviel. Na een week heb ik hem al teruggestuurd. Ik vond het helemaal niks !! Ik kon er niet op zitten. Ik kon met dit zadel mijn benen niet gebruiken. Bovendien voelde het zadel erg dik aan alsof ik ver boven het paard zat. Ik kon hierdoor geen geaarde zit krijgen en vooral op mijn jonge paard gaf dit een erg onveilig gevoel. Alsof ik er meteen af zou vallen als hij ook maar een raar stapje zou doen. Ook mijn CR-instructrice vond het niet zo'n geschikt zadel. Ik vind een goed passend boomzadel nog altijd te verkiezen boven boomloos. Mijn paarden liepen er best goed mee, maar nu met mijn nieuwe boomzadel lopen ze nog beter. De reden waardoor ik er niet lekker op zat, kwam voornamelijk door de brede kussens eronder. Hierdoor wordt je erg in een soort spreidzit gedwongen.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ziet er minder lomp uit dan de vorige versie.
    Voor de mensen die een phoenix hebben die in de winter te hard is, tip van mijn bekapster.
    Zadel je paard op en leg er even een deken (zweetdeken) op. De warmte schijnt dan heel snel in de zitting te gaan waardoor hij zachter wordt.

Ik vind die smile die Trea ontdekte eigenlijk wel heel erg grappig.

hihi..nu zie ik hem ook..
    ik vind de beugel ophanging niet zo fraai..ik zie de beugels liever onder het zweetblad. Dit vindt Heather weer niet zo veilig...
    Ik rij al jaaaren zo, ook vaak vanaf gedonderd nog nooit problemen mee gehad. De beugel lag altijd netjes op de grond of ik lag er gewoon compleet naast
    Ook is de voorkant hoger gemaakt voor de wat hogere schoften, maar net als Mafhaf zei moet ik eerst nog maar eens zien in de praktijk.
    ben gewoon effe nieuwschierig hoe jullie er over denken als je dit in eerste instantie zien vanaf een plaatje...is het de moeite waard om een demo zadel te laten komen?? Snapie kost ook wel wat, dus twijfel nog effe door...
    Hmm ik heb zo'n vermoeden dat ook dit model niet zo'n succes gaat worden als het in Engeland het geval is.
    Toch rare lui die eiland bewoners..hihihi...vlg haar zou dit moeten aansluiten op de europese gedachten..hihihi..van het continent zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen...
    Ik denk dat er nog wel wat veranderingen aan gedaan zouden moeten worden wil dit een succes worden.

Maareehh iedereen mag reageren hoor, vind zulke reacties heel interessant, geeft weer nieuwe inzichten...zoals de smilie van trea..hahaha vind het nog steeds grappig

Actief Forumlid Amiro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007

Ah, zo van de foto´s af te zien ben ik nog steeds fan van de HM zadels! Vind ze zo mooi en het ziet er zo comfi uit... Puur op uiterlijk vind ik de vorige mooier, maar ik vind deze er wel degelijker uitzien. Helaas heb ik er de centjes niet voor, en rijd voorlopig toch niet meer. Misschien moet ik gewoon eens een testzadel aanvragen mocht ik ooit weer gaan rijden, dat is nog wel betaalbaar toch?
    Groetjes van Els!

deze wordt geloof ik goedkoper, prijs weet ik nog niet omdat dit nog een test zadel is en zij zelf dus aan het uitproberen zijn.
    De prijs wordt naw wel goedkoper dan de fhoenix gp of dressuur of de superpannel van nu zeg maar.
    Ik zal dit op mijn site gaan vermelden en dan bijhouden wat de uiteindelijke look gaat worden en prijs en zo. Ben er nog mee bezig.
    Wie weet komt ie ook las testzadel hier via mij, maar nog niet zeker hoor

Bladwijzers

Forum Rechten