Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: heb video's, dvd's nog kopen of een oud pakket?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

heb video's, dvd's nog kopen of een oud pakket?

Nou wat een toeval, ik had een boek geleend van iemand en bleek dat ze ook de video's van level 1 en 2 had. Die mocht ik lenen.

Nu vraag ik me af, ik heb alleen het boek Natural Horsemanship (waar eigenlijk level 1 in uitgelegd staat dus) verder niets, maar ik hoor veel dat mensen zich prima redden met de dvd's en hier een daar wat les in de praktijk. Hoe zit dat met de video's? Ik kan de dvd's waarschijnlijk van iemand overkopen, maar ik vind het echt zonde om daar veel geld aan uit te geven als er niet veel meer/beters op staat als op de video's.

Ps: ik beheers level 1 nu al best aardig, maar nog niet at liberty

EDIT: nog meer in twijfel, ofwel ga ik voor de nieuwe dvd's ofwel nog even werken in de herfstvakantie en dan via marktplaats een oud pakket kopen. Wat vinden julie het beste?

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: heb video's, dvd's nog kopen of niet?

De video's zijn niet in de verste verte te vergelijken met de dvd's, als je de kans hebt, kopen dan.

Er zit geen liberty in level 1.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Er zit geen liberty in level 1.
    dat wilt niet zeggen dat ik het niet at liberty wil doen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    De video's zijn niet in de verste verte te vergelijken met de dvd's, als je de kans hebt, kopen dan.
    Bedankt voor je antwoord! Ik kan het me namelijk echt niet veroorloven een heel pakket te kopen, het oude zou nog kunnen, dus nu zit ik weer te twijfelen Nieuwe dvd's of een heel oud pakket. Ik stuur je trouwens ook nog even een pb.

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Re: heb video's, dvd's nog kopen of een oud pakket?

oude oude oude, ik ben voor het oude! Is wel zo volledig...

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik ben niet voor of tegen iets...Je moet vor jezelf een beetje nagaan waar je kwaliteiten liggen.
    Als je goed bent in oefeningen bedenken maar moeite hebt met het stuk psychologie en de principes vertalen naar HOE je de oefeningen doet dan is het nieuwe level 1 beter.

Als je moeite hebt met oefeningen doen maar je wel heel veel aandacht al besteed aan HOE je het doet en begrijpt hoe een paard leert enz...dan is wellicht het oude pakket beter omdat daarin uitgeschreven staat HOE je een oefening doet.

Dus nieuw is meer gericht op HOE je je principes toepast in de games en oud is meer oefeningen uitgelegd met minder nadruk op principes enz.

Aan jou de keus!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Ze zijn ook 2de hands te koop hoor die pakketten, op ebay bijvoorbeeld. Scheelt toch weer een hoop.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Waarom wil je het persé at liberty doen?
    Dat komt aan bod in Level 2. In Level 1 leer je de basis communicatie dmv Seven Games,daar leer je de lettertjes van het "abc", in level 2 leer je dan "woordjes" en in level 3 maak je "zinnen" in de taal der horsemanship.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

waarom zou het niet mogen? Level 2 is tenslotte at liberty en ik beheers level 1 feitelijk al dus gaan we naar level 2

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Level 2 begint dan alleen niet met liberty. Maar ik zou het niet zien als niet mogen van Natalie, maar meer als een goed bedoeld advies. Ik zou je ook aanraden eerst het pakket te kopen en dan beginnen als je er aantoe bent.

Aangemeld
    Aug 2006

Ja precies,want ik denk niet dat je vanuit het boek van Parelli het level 1 helemaal kunt,je zal wel de essentie begrijpen en de 7 games zullen er wel in uitgelegd staan, maar bv. the troubleshooting zal er niet in staan. Dat denk ik toch,ik heb het boek nooit gelezen,maar wel eens in handen gehad in de boekhandel.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

ik begrijp het, je advies is goed bedoeld. Ik krijg nu ook les van een vriendin die al examen heeft gedaan in level 1 en 2. Door ziekte ging dat eerst allemaal niet. En aangezien ik zelf niet kan rijden (medisch) wil ik (ik heb vrijdag het oude pakket level 2) ik straks beginnen met level 2. En om een misverstand te voorkomen, ik volg alles rustig op en ik heb helemaal geen haast, maar ik hoop inderdaad wel ooit at liberty te kunnen doen, voor mezelf is dat wel een beetje mijn doel ja. Maar mijn doel is meer een kleine droom. Daarom kijk ik ook hoe het gaat met mij en diesel en we zien wel waar we stranden. Het is niet zo dat ik van de een op de andere dag alles even at liberty wil gaan doen.

edit: ik heb level 2 nu ook gekocht, omdat het er al heel lang niet van komt en nu kan het dus doe ik het ook meteen. En waarom ik geen level 1 pakket koop? Aangezien ik nu eindelijk les kan krijgen van een vriendin (zowel in theorie als praktijk, dus ook met het boek en de pocketguide's van level 1 erbij) besteed ik mijn geld vast aan level 2.

Het is waarschijnlijk nogal verwarrend, maar eerst was ik zelf medisch niet in staat om les te nemen en mijn vriendin een hele tijd verhuisd. Ze komt nu terug dus vandaar dat het er nu pas van gaat komen.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Dat verandert de zaak als je inderdaad les krijgt komt dat vast goed. En het level 2 pakket is natuurlijk een stuk leuker.

Succes en hopelijk kan je snel weer rijden!

Aangemeld
    Aug 2006

Nu snap ik alles Als je een vriendin hebt die je helpt met level 1 en zelf het pakket heeft,is het een beetje dom om dat zelf aan te schaffen. Bedankt voor je uitleg en veel plezier!
    Hoe ik het had begrepen was dat je het boek had gelezen en wat geprobeerd en dan dacht dat dat level 1 was en dat je klaar was voor liberty. Hele foute interpretatie achteraf

Forumlid Karin88's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Leeftijd
    36

Ik zou dan ook Level 1 niet meer aanschaffen. Ik heb het zelf ook nooit aangeschaft, maar heb wel heel veel hulp gehad in de praktijk. Ik heb nu Level 2 gekocht, en dat is echt een aanrader, heel leuk! Ik zou daarvoor gaan sparen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten