Oorspronkelijk Geplaatst door
kim_s
Het bitloos rijden bevalt Stormur en mij erg goed en dus overweeg ik om een bitloos hoofdstel aan te schaffen. Het rijden met een touwhalster bevalt goed, zowel tijdens een buitenrit als met het rijden in de weide. Maar nu wil ik toch meer naar een echte bitloze optiming toe, dan het rijden met het touwhalster. Omdat ik het idee heb dat ik hiermee fijnere hulpen kan geven enhet geheel ook wat stabieler om het hoofd zit en niet kan schuiven zoals een touwhalster dat toch wel doet. Nu ben ik enorm aan het twijfelen, want er is zo ontzettend veel keus en de prijzen verschillen ook enorm.
Nu heb ik mijn oog op een aantal optomingen laten vallen en was ik erg benieuwd naar jullie mening hierover en ervaringen zou helemaal super zijn!!
- De Marylot Cross]Heb ik, in de vorm van Emiel Voest . Zeer fijn hoofdstel!!!!Gebruik ik dagelijks, ook voor de bak slepen[/size]-
Het bitloze hoofdstel van de Ruitersportshop/Emiel Voest
[size=99px]Heb ik gehad, ook heel fijn, maar ik wilde kleur en geen leer, dus verkocht. Release is iets minder goed dan die van biothane.[/size]
- De Norton Bitless Bridle/ Cook
Misschien zijn er ook nog wel andere fijne bitloze optomingen die jullie goed bevallen, geef dan even een gil!
Ben benieuwd

Bladwijzers