Zoals jullie weten is maandag Raf Antheunis geweest bij Casandra en heeft hij de hoeven bekapt volgens de strasser methode...
Raf vertelde me dat casandra haar hoeven scheef afsleet en dat dat te maken had met de natuurlijke scheefheid van het paard. Hij kon metteen de problemen benoemen die we hadden tijdens het rijden zonder dat ik hem al te veel verteld had. Ik zei tegen hem dat we héél erg aan het werken waren met haar aan rechtrichten, maar dat het soms niet echt vlotte... Hij zei dat dat ook niet kon als haar hoeven scheef stonden. Hij vertelde me dat de beenstand het bekken en de schouders beïnvloedde en daardoor ook de ruggenwervel. Het was echt zoooo logisch wat hij vertelde.
Nu was ik gisteren aan het chatten met een meisje wiens ex hoefsmid was. Toen ik haar over Raf vertelde en over de strasser methode stond ze (natuurlijk) onmiddelijk klaar met een oordeel. Ze zei me dat het onzin was wat raf vertelde en dat elk paard scheef was. Als je een paard dan ook naar die scheefheid bekapt dus vb als één hoef meer afslijt aan de buitenkant moet je die kant dus iets hoger laten dan vb de binnenkant die traaf afslijt. Ze zei dat je scheefheid er niet uit kan rijden en dat je als je de voeten terug recht op de grond zet je pezen en spieren gaat overbelasten. Volgens haar zou natuurlijk bekappen ook maar een tijdelijke oplossing zijn en zou ze binnen de korste keren helemaal vast zitten in haar rug omdat ze haar voeten opnieuw scheef gaat zetten...
Volgens haar was ik naïf en nam ik dingen maar klakkeloos aan en heb 'k een tunnelvisie... ik zie alleen nog maar 'natuurlijk' volgens haar en als de rest wil ik volgens haar niet meer zien...![]()
Bladwijzers