Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: Wie heeft ervaring met de Equestor zadels?

Actief Forumlid friesabella's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2006
    Leeftijd
    69

Wie heeft ervaring met de Equestor zadels?

Een vraagje, ik heb nu een nieuwe county competitor dressuur op mijn paard liggen, en ik merk dat Isabella steeds meer gaat sjaggerijnen als ik met het zadel aankom.
    Dus ze vertelt me wel iets, en ze wordt er steeds duidelijker in; het zadel is door van Bemmelen (zoeterwoude) aangepast, maar toch twijfel ik.
    Isabel heeft een diepe = weke rug. Is geheel door osteopaat (Martin van den Dungen) nagekeken en nu in orde bevonden. Ze had verschillende scheef zittende wervels en heiligbeen is rechtgezet. Cranio-sacraalbehandeling erna gehad.
    Er moet nu bespiering op getraind worden.

Nu las ik de site van Equestor en dat spreekt me zeer aan; dus mijn vraag is, wie kent deze zadels en heeft er ervaringen mee?

Ik ben benieuwd!
    NIETS HOEFT....PAARDEN WEL
    LOESJE

Re: Wie heeft ervaring met de Equestor zadels?

Ik heb een pegaso aangeschaft, destijds voor Amy, ook een paard met holle rug. Ik heb al verschillende zadels op haar rug gehad, voor ik bij de pegaso uitkwam. Een hele verlichting voor ons beiden trouwens. Deze was namelijk precies pas te maken in de holling.

Zadel staat te koop, als je interesse hebt?
    Je mag 'm best uitproberen hoor.

ik heb ook een pegaso, erg tevreden over, hiervoor had ik een equestor trail, ook erg tevreden over. De trail paste op mijn vorige paard perfect, maar op mijn huidige paard niet, te lang. Ik vond Inge een mens fijn. Ik zou d'r gewoon eens bellen en vragen of ze lang wilt komen met een aantal zadels..

Volgens mij heeft BBreedveld hier van 't forum een Equestor gehad, misschien haar eens pb'en?

Aangemeld
    Dec 2006
    Leeftijd
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door maya_longlane
    ik heb ook een pegaso, erg tevreden over, hiervoor had ik een equestor trail, ook erg tevreden over. De trail paste op mijn vorige paard perfect, maar op mijn huidige paard niet, te lang. Ik vond Inge een mens fijn. Ik zou d'r gewoon eens bellen en vragen of ze lang wilt komen met een aantal zadels..
    Dat heb ik inderdaad gedaan; ze komt aanstaande donderdag bij Isabella kijken.
    Ik ben benieuwd!

Yvonne
    LOESJE

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Hoi,

Ik heb maar liefst 2 Equestor-zadels en ben er zeer over te spreken. Ik had in eerste instantie gekozen voor de Futura omdat die op allebei mijn paarden past, maar omdat ik er zo enthoussiast over was, heb ik nu voor mijn jonge paard een "De Wispelaere" erbij aangeschaft. Er is 1 nadeel: je wilt er nooit meer af !! Mijn oudere paard rijd ik nu met de Futura en Martin (ook mijn osteopaat) heeft geconstateerd dat dit zijn rug echt ten goede gekomen is. Hij kan nu makkelijker bollen in het stukje net achter het zadel.

Met name mijn jonge paard is erg gevoelig en geeft alles luid en duidelijk aan, maar wij merken aan hem dat hij zeer content met de Equestor is. 'T is onder het zadel een heel ander paard geworden.

De pasvorm is erg goed, met name door de mooie brede, dragende kussens met gel-foam. Ook mijn eigen zit is er erg op vooruitgegaan. Ik kan hier goed mijn heupen mee "openen".

Het enige nadeel van Equestor is de levertijd. Er zou een levertijd op mijn zadel zitten van 12 weken, maar het heeft bijna 2x zolang geduurd.

Succes

Aangemeld
    Dec 2006
    Leeftijd
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Firsty
    Hoi,

Ik heb maar liefst 2 Equestor-zadels en ben er zeer over te spreken. Ik had in eerste instantie gekozen voor de Futura omdat die op allebei mijn paarden past, maar omdat ik er zo enthoussiast over was, heb ik nu voor mijn jonge paard een "De Wispelaere" erbij aangeschaft. Er is 1 nadeel: je wilt er nooit meer af !! Mijn oudere paard rijd ik nu met de Futura en Martin (ook mijn osteopaat) heeft geconstateerd dat dit zijn rug echt ten goede gekomen is. Hij kan nu makkelijker bollen in het stukje net achter het zadel.

Met name mijn jonge paard is erg gevoelig en geeft alles luid en duidelijk aan, maar wij merken aan hem dat hij zeer content met de Equestor is. 'T is onder het zadel een heel ander paard geworden.

De pasvorm is erg goed, met name door de mooie brede, dragende kussens met gel-foam. Ook mijn eigen zit is er erg op vooruitgegaan. Ik kan hier goed mijn heupen mee "openen".

Het enige nadeel van Equestor is de levertijd. Er zou een levertijd op mijn zadel zitten van 12 weken, maar het heeft bijna 2x zolang geduurd.

Succes
    Hallo firsty, dat klinkt erg goed, donderdag komt Inge om een aantal zadels te passen.
    Ik ben erg benieuwd; tja de levertijd moet ik maar voor lief nemen als ik er een aanschaf.

Groetjes Yvonne
    LOESJE

Hier nog een tevreden Equestorklant.

Na alle zadelellende heb ik nu een Levada en die past als een huis, heerlijk zadel! En niet duur

Laat even weten hoe het gegaan is!
    Het boze breekt, het kwaad verdeelt,
    maar liefde bindt en liefde heelt

Aangemeld
    Dec 2006
    Leeftijd
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BBreedveld
    Hier nog een tevreden Equestorklant.

Na alle zadelellende heb ik nu een Levada en die past als een huis, heerlijk zadel! En niet duur

Laat even weten hoe het gegaan is!
    Als ik dit zo lees, kan ik bijna niet wachten totdat ik mag uitproberen!
    De levada is geloof ik speciaal geschikt voor barokke paarden.

Ik laat van me horen als ik wat meer weet!
    LOESJE

Mwah, eigenlijk zijn alle Eqestorzadels wel een beetje aan de Barokke paarden aangepast. Relatief kort en met extra ruggegraatvrijheid en draagvlak.

Een kennis van mij heeft ook een Equestor, maar dan een Trail op haar Friese merrie. Heerlijk zadel, kan je uren achtereen in rijden buiten maar ook een fatsoenlijke dressuurles mee doen.

Ik had het geluk dat er een tweedehands Levada te koop was toen ik een nieuw zadel moest. Ik pas er zelfs met mijn overontwikkelde achterwerk in, ook al is een 17". Dat komt door de vlakke zit. Ik vind het heerlijk, maar dat is echt iets persoonlijks

Aangemeld
    Dec 2006
    Leeftijd
    69

Afgelopen donderdag is Inge Zwan van Equestor geweest en heeft uiteindelijk een "de Wispelaere" voor Isabella geadviseerd.
    Isabella heeft volgens Inge een zeer problematische rug , en ze is ook nog eens erg breed.
    Een boommaat 35 moet er maar liefst op.

Uiteindelijk na proefrijden besloten er een te bestellen. De levertijd is ongeveer 3 a 4 maanden , maar mijn County komt niet meer op de rug van isabella.
    Gelukkig had ze een alternatief om de wachttijd te overbruggen: de Fhoenix van Heather Moffet, een boomloos zadel.

En nu wil het geval dat ik er al 3 x mee gereden heb en het heerlijk vind rijden ,ook mijn beenligging is prima, geen stoelzit. En nu bekruipt me de twijfel: wat te doen.
    De Whispelaere of de Fhoenix????
    Inge gebeld en die zei ook; je zat erg goed in de Fhoenix, en lekker zitten is net zo belangrijk om goed te rijden als een zadel dat goed past voor Je paard.
    Maar ja, de Whispelare is blijkbaar net iets beter voor Isabella, maar het comfort van de Fhoenix weer voor mij.
    Ik vond de Whispelaere mij behoorlijk in een houding dwingen, ik voelde spanning in mijn heupen.
    al is het natuurlijk wel allemaal wennen.

Tja, wat nu???

Wie kan me iets meer vertellen over de Heather moffet en hoe dit zadel zich houdt, na een tijdje?
    En herkennen jullie de heupspanning bij het rjden op de Whispelaere? (Net of je rug iets holler gedwongen wordt)
    Alvast bedankt,

Groetjes Yvonne
    LOESJE

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door friesabella
    Ik vond de Whispelaere mij behoorlijk in een houding dwingen, ik voelde spanning in mijn heupen.
    al is het natuurlijk wel allemaal wennen.
    ...
    En herkennen jullie de heupspanning bij het rjden op de Whispelaere? (Net of je rug iets holler gedwongen wordt)
    Hoi Yvonne,
    Persoonlijk ben ik van mening dat een zadel echt goed voor je is als je bij het eerste zitten meteen al iets hebt van "Yes! Dit is het!" Spanning, waar dan ook en hoe licht die spanning ook is, is m.i. geen goed teken. Als jij happy bent met dat Moffet-zadel en het ligt goed genoeg op Isabella's rug zou ik daarvoor gaan...
    Just my 2 cents
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Ik zou dan ook voor de Fhoenix gaan hoor Precies wat Dorien zegt.

Inge was bij mij ook wel érg enthousiast over de DeWispelaere, maar ik vond het een veel te gedwongen zit. Kwam een beetje op mij over alsof ze er meer aan zou verdienen en dus liever zag dat ze een de Wispelaere verkocht, dit verhaal bevestigd dat wel een beetje.

Ik had overigens bij de Fhoenix nog veel erger het idee dat ik in een houding gedwongen werd dan bij de DeWispelaere, maarja, ik zit dan ook erg apart in elkaar

Je eigen woorden zijn nogal duidelijk. Ik zou ook voor de Moffet gaan. Mits deze natuurlijk echt goed is op de rug van Isabella.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Yvonne zadels zijn zeer persoonlijk, en geen lijf is gelijk dus alleen jijzelf kunt beoordelen of je fijn zit in een zadel. Dat gevoel wat jij beschrijft heb ik ook snel bij zadels die een wat dwingende zit hebben ik heb een wat holle onderrug en wanneer ik zo moet gaan rijden dan krijg ik geheid problemen terwijl iemand anders zo,n zadel heerlijk vindt.

Goed naar je lijf luisteren, zou ik zeggen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten