Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: studie object (nare foto)

studie object (nare foto)

Hoi mensen,

Hierbij een foto van paard x, paard en eigenaar ken ik persoonlijk.

Wat denken jullie dat dit is. Heb je het ooit eerder gezien? Hoe zou je het behandelen. Het rode wat je ziet is duidelijk de ontsteking. Het donkere waar het uit komt (het moederschip zeg maar ) is de huidplooi.

De DA heeft het over een ontstoken beet van een vlieg, mug of horzel.

Ben erg benieuwd wat jullie visie hier op is.

Groetjes
    Roos

www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Re: studie object (nare foto)

De foto is - op mijn schermpje althans- niet erg duidelijk. Is het een verdikking die aan de huidplooi 'hangt' of is het oppervlakkig ( zoals bv een grote schaafwond)?

Het kan inderdaad een ontsteking zijn door een of ander ongedierte. Maar zonder deze plek te voelen met je handen kun je er eigenlijk niks zinnigs over zeggen. Als het een zwelling is dan is het bepalend hoe het weefsel aanvoelt ( dik, hard, los van de onderlaag, warm, koud.. enz.) Temperatuur van het paard is ook van belang ( een tumor geeft meestal geen verhoging, en forse ontsteking wel).

Als de eigenaar van het paard de diagnose niet vertrouwt, dan een 2nd opinion vragen bij een goede kliniek. Dit ziet er wat mij betreft te ernstig uit om in de huismiddeltjes-sfeer te blijven - het zit in een gevoelig gebied.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

oei getver. Is dat wel ontsteking wat je ziet? Of is het weefsel? Het ziet eruit alsof het in een kapsel zit. Wat zijn die zwarte flubbers eraan? Is dat aarde? De omgeving is helemaal niet dik. Het lijkt echt alsof het van binnenuit komt? Wat wil de DA eraan doen?

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Als ik het zo zie lijkt het net of die merrie plots ook een mannetje is geworden.
    Verder sluit ik me bij de woorden van marianne aan, het heeft ook zo weinig zin om alles te herhalen
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Tja... moeilijk om vanaf een foto iets te zeggen . Mijn gevoel zegt trekzalf erop, zodat het als het een abces is, het versneld rijpt en doorbreekt naar buiten.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

dacht eerst dat het een ruin was...ziet er pijnlijk uit maar heb hier helemaal geen verstand van.
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Wat is de mening van de dierenarts over de behandeling dan?

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Geen idee wat het is,maar ik vind het eng en vervelend uitzien!

Het zwarte aan het topje van het rode bolletje, is dat vuil? Ik vermoed van wel. Hoe ziet het eruit als het volledig proper is? Of is het op de foto volledig schoon gemaakt?
    Voelt het warm aan, of koud? Als je eraan voelt, heeft ze dan pijn, of vind ze het net maar vervelend als die plek aanraakt (en hoe reageerde ze voor die bol er zat?) of staat ze zoals altijd rustig te staan (tenzij ze anders ook bozig kijkt)?
    Het lijkt alsof het een bolletje is dat uit het vel komt. Als het echt een abses ofzo zou zijn, zou het toch eerder en heuveltje zijn, ipv zo een bol?
    Heeft de da er een naald ingestoken en vocht uitgetrokken om te zien of het etter is wat erin zit?
    Hoe is de temperatuur van het paard zelf?
    En heb je (of de eigenaar) er voor het zo erg was een of ander middeltje reeds aangesmeerd? In hoeveel tijd is dit van niets tot deze bol gegroeid? Was er eerst iets te zien dat minder erg was?

Vele vragen maar misschien helpen deze je om een beetje een beter beeld ervan te vormen ofzo...

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Mag ik vragen waarom je adviezen vraagt over behandeling van een dergelijke 'aandoening' aan mensen hier op het forum, aan de hand van 1 foto?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Oh neeeeeeeeeeee, ik vraag geen behandel adviezen.
    Het is helemaal mijn paard niet. Het is gewoon iets wat ik nog nooit gezien heb en ik vroeg me af of jullie dat wel hebben.

De eigenaar behandelt het conform wens van de DA. Ik bemoei me er helemaal niet mee. Ik wil er alleen van leren en hoopte dat er iemand met ervaring zou zeggen: oh dat is zus of zo want toen en toen.

Daarom staat er ook studieobject.

De DA heeft een spray voorgeschreven met een soort trekzalf er in zodat de ontsteking er uit kan komen. Dan is het de bedoeling dat het ding opdroogt en er vanzelf afvalt. Ik kijk er iedere dag naar. Hij verandert van vorm, wordt breder maar minder lang en wordt zwarter. Het lijkt wel een soort verkoolt. Als het lukt zal ik straks weer eens een foto maken.
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Misschien oppassen hoe je een topic start dan want mijn gevoel was erbij dat jij/jullie de DA niet vertrouwden en andermans advies wilden horen. En ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'studieobject' als je geen dierenarts bent. Ik snap best dat het interessant is om te volgen hoe het verloop van zoiets is en of het spul van de DA werkt (vind ik zelf ook erg interessant). Maar het kwam over alsof je hier aan 'leken' ging vragen hoe ze zoiets zouden behandelen. Dat lijkt me niet zo verstandig.

Als het zwart wordt, lijkt het me overigens dat die huid aan het afsterven is (necrose).

Maar het kwam over alsof je hier aan 'leken' ging vragen hoe ze zoiets zouden behandelen.
    Nou dat lijkt me niet.
    www.innerfeeling.nl

Pocalover

Hoe zou je het behandelen?
    hmmmm.. interesting..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Geen idee wat het is. Maar het lijkt wel een 3e tepel die ontstoken is. Een soort van tumor. Ik zou het weg laten halen, dit kan natuurlijk alleen maar erger worden zeker als het zo veranderd, wat je zelf zegt.

Maar als de DA zegt dat t van een insekt is kan het ook een teek zijn. Bij honden heb ik wel eens een soort gelijk iets gezien en dat kwam van een teek.

Ik hoop voor het dier dat het snel over is.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten