Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: ringworm ook bestrijden met wormenkuur?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

ringworm ook bestrijden met wormenkuur?

diesel heeft alweer ringworm, alweer na zijn jaarlijkse inenting influenza/tetanus. Hij is altijd gezond, heeft nooit wat, nooit ziek maar door die enting is het altijd weer raak!

Maar goed, frustraties daargelaten, ik behandel het zoals altijd met imaverol, maar ringworm zit ook in de maag, dus ik neem aan dat ik het ook moet bestrijden met een wormenkuur? Dat doe ik namelijk ook altijd, maar klopt dit eigenlijk wel? Ik heb thuis in medisch handboek paarden gevonden dat ringworm ook in de maag voorkomt. Maar via google vind ik enkel dat het een huidaandoening (schimmel) is.

Mijn vraag is dus: is het ook inwendig? en moet ik dus ontwormen? (ik ga zowieso voor en na de ontwormingskuur dan een mestonderzoekje laten doen, omdat ik wel graag wil weten hoeveel wormen hij dan had voor de wormenkuur en hoeveel erna, ivm resistentie)

Re: ringworm ook bestrijden met wormenkuur?

Ringworm is geen worm, ringworm is schimmel en leeft op de huid, dus daar aanpakken en als dat niet lukt zo'n injectie halen zoasl Marianne had gehaald..

May the horse be with you!

Ringworm (inderdaad een huid schimmel) kan ook lang overleven in de omgeving van je paard, bijvoorbeeld in de wei of stal etc. etc. en kan dus op een later tijdstip zo weer de de kop opsteken.

Ik heb toen mijn paardje ringworm had ook nagedacht over een vaccinatie maar volgens mijn DA had dat alleen nut als alle paarden op stal/wei een injectie kregen. Helaas bleek dit bij mij toen niet mogelijk dus ben ik blijven behandelen met imaverol.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

..en zal je eraan moeten om al je spullen ook grondig te reinigen/wassen.. (borstels, dekjes etc...)

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Je paard enkele keren met Imaverol wassen en ook je materiaal grondig kuisen en liefst geen andere paarden aanraken.

Actief Forumlid Judith's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    41

Let zelf ook op je huid, want het is een zoonose.
    Jij kunt het dus ook krijgen via je paarden, de spullen en kleren!
    Succes met de behandeling en met alles te reinigen.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

misverstandje: ik had in mijn boek gelezen dat t het ook ind e maag zat, maar dat ging alweer over iets anders. Ik had de blz omgedraaid en daar vrolijk doorgelezen, zonder te merken dat dat niet meer over ringworm ging, beetje dom! Maar ja het klonk wel logisch bij ring WORM hahah. Ik behandel het inderdaad met imaverol en alle spullen in de wasmachine..

In ieder geval wel bedankt voor de reacties! Leren blijf je altijd!

Bladwijzers

Forum Rechten