Hoi!
Vandaag (maar morgen ook hoor) wil ik graag met jullie delen wat mijn juf voor ons in petto had.
Ze had gele en blauwe pionnen mee genomen. Wisten jullie dat dit de kleuren waren die paarden kunnen zien? En wist je dan ook dat ze groen als grijs zienLekker , altijd grijs eten.
Ze had 16 pionnen neergezet. Hiervan 2 smalle sluisjes gemaakt. Het was natuurlijk de bedoeling dat we daardoorheen moesten, hoe verrassend. Ze stonden zodanig opgesteld, dat je een flink "ei" kon rijden. Eerst een halve volte rijden en dan door de sluis heen.
In de sluis mocht ik NIETS doen. Geen been , geen teugel, niets! Uit de sluis direct paard weer oppakken en halve volte rijden op weg naar de volgende sluis.
Ik zal proberen uit te leggen waarom dit spelletje er was. Een paard moet natuurlijk op eigen benen gaan lopen. Dat was hierbij natuurlijk ook de bedoeling. Natuurlijk was de juf slim en maakte de doorgang steeds smaller.En ja, helaas ging er weleens een pion om.
Het was leuk om in te zien dat ik te laat losliet, of te snel weer oppakte, of me niet focuste om recht door die pionnen heen te gaan.
Nav hiervan nog wat CR werk gedaan. Vanwege mijn zadel (breeede zit) is het voor mij moeilijk om zonder spanning mijn kuit aan te leggen. Daarbij ben ik ook nog scheef en zit mijn linkerbeen veel zwaarder en vaster. Andor wilde niet meer rechtsom de bocht door. Ik werd het ook zat, focus weg, bijna in de irritatie, dat soort reacties. Hilde heeft mijn vaste been losser gemaakt en gevraagd om ruimte te geven aan die kant met mijn been. En wat gebeurde er? Jawel hoor! Ik deed niets en toen lukte het allemaal welBlij
![]()
Het is echt een leuke oefening om te doen en raad ik iedereen dan ook aan. Je zult zien dat je teveel /te weinig doet!
Bladwijzers