Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Ik scheef --- Willem scheef

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik scheef --- Willem scheef

Na een bezoek aan de manueeltherapeut vanmiddag, is er geconstateerd dat mijn linkerbeen 1 cm korter is dan mijn rechter. Dit is al een hele lange tijd zo en daardoor is mijn onderrug scheef en met weinig bewegingvrijheid.
    Ik heb er nu behandelingen en zooltjes voor.

Mijn grote vraag is nu: Zal mijn scheefheid Willem ook scheef hebben gemaakt? Met rijden merk ik niet erg dat hij 1 kant makkelijker is dan de andere kant, soms buigt hij wat moeilijker op rechts, maar dat is niet altijd.
    Ik weet wel dat ik soms mijn beugels aan de ene kant langer had dan de andere kant, in theorie zou het dan gecompenseerd moeten zijn, maar ik doe dit pas sinds een paar weken en niet in de 1,5 jaar daarvoor.

Wat denken jullie, voor de zekerheid iemand laten kijken of niet?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Ik scheef --- Willem scheef

Naar laten kijken lijkt me nooit verkeerd.. Soms is gedrag ook beinvloedbaar door scheefheid van het paard.. en is het lang niet altijd iets wat je met rijden 'merkt'...

Ik vind het overigens verbazend dat de manueelterherapeut 1 cm verschil meet... en dat compenseert met een zooltje en behandeling tegen de scheefheid??.. of begrijp ik iets niet?
    Het is volgens mij heel moeilijk (onmogelijk) of beenlengte verschil 'zomaar' even vast te stellen.. daar zou eigenlijk een orthopeed aan te pas moeten komen...
    Scheefheid daarentegen kan je wel 'makkelijk' zien.. maar dat wil niet zeggen dat de oorzaak in beenlengte verschil zit...
    Ik zou namelijk eerst eens gaan kijken waarom je zo scheef bent... soms (meestal) is het erg een kip-ei dingetje namelijk.. 1 cm lijkt me best veel... daar zou je dan je hele leven al last van moeten hebben (?) en het kan ook zijn dat je beenverschil helemaal niet in je benen zit, en dat daarom je rug scheef is.. maar andersom...en dat corrigeer je toch niet even met een zooltje?...
    Sorry voor mijn scepsis.. Maar het klinkt allemaal erg kort door de bocht...

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Van therapie ed heb ik echt geen verstand.

Wat ik wel weet, is dat vrijwel iedereen scheef is, en die scheefheid meeneemt op zijn paard. Wanneer je dus extreem scheef bent, is het goed om dat te weten.

En Willem na laten kijken kan nooit kwaad, behalve voor je portomonnaie natuurlijk

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Hij heeft het nu gecompenseerd met een zooltje, omdat we nog even geen andere oplossing hebben, omdat iets aan laten meten heel lang duurt.

Ik heb er al een groot deel van me leven last van alleen dat werd groeipijn genoemd.

Hij heeft het vastgesteld door eerst mijn bewegingvrijheid te meten en nog iets te doen. Daarna me kortere been op een verhoging te zetten en opnieuw mijn beweging vrijheid te checken en nog iets te doen, zijn conclusie: Meer bewegingvrijheid en een rechte heupen en rechte rug. Verder heeft hij nog aan me rug en benen zitten duwen en trekken en een uitleg gegeven waar ik het meredeel weer van vergeten ben...

En scepsis zijn is toch nooit verkeerd? Blijf je helder en scherp van .

Ik denk dat ik Willem toch maar even laat nakijken voor de zekerheid. Wat is het beste een fysio, osteo, chiro of (als die er zijn) een andere?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Karianne natuurlijk = chiro

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

En Karianne is ook nog gek op hafjes (en alle andere soorten en maten paarden ).

Kan d'r zeer aanraden, en Timber zou dat vast ook doen want die gedroeg zich als een engeltje bij Karianne
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Vervelend hoor Emmie.. maar als het lukt om er wat aan te doen zal je wel MEGA opknappen!!!

Enne.. NATUURLIJK Karianne!

...maar u mag natuurlijk ook mafhaf zeggen-meld zich

Dank u dames, voor alle lof!
    I lof it!

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

MH: Je zal het wel verdiend hebben!

(enne... het is dat ik ondertussen niet alleen Bruut heb zien opknappen, maar bijvoorbeeld ook de GVR bij ons op stal.. die wonderbaarlijk vooruit gegaan is qua lijf na een bezoekje van jou... [size=99px](terwijl er ook wel eens een osteo bij geweest is.. met aanzienlijk minder duidelijk resultaat )[/size] dussss.. )

Bladwijzers

Forum Rechten