Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Wetswijziging Wormkuren Nederland

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Re: Wetswijziging Wormkuren Nederland

Geen enkel probleem: wij hebben hier vlakbij namelijk een hele fijne dierenartspraktijk annex dierspeciaalzaak. Hier kun je al heel veel dingen kopen waarbij je gelijk een heel goed advies krijgt. Tevens kun je je vragen ook altijd meteen bij deze dierenarts kwijt (die tevens een gerennomeerd paardenarts is).

Hebben jullie trouwens al ervaringen met de wormeitellingen ? Dan ben je ook voor een groot deel al van het wormenkuur-koopprobleem af !

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ja wormeiteiling ging prima! En het is goedkoper dan een wormenkuur. Bij het Woud hebben we het laten doen. Makkelijk en snel.

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Zou iemand mij via pb even meer informatie over het wormeitelling willen sturen?
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ik heb direct 12 wormenkuren gekocht, voor het komende jaar (heb inmiddels een hele verzameling paarden he)
    Prima, die wetswijziging, alle begrip van mijn kant, maar ik hoop toch zo lang mogelijk voor 7 euro per stuk wormenkuren te gebruiken.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Kijk gewoon even op deze site, heel simpel, duidelijk uitgelegd:

http://www.wormbestrijding.nl/

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hier in belgiƫ is deze regel al zo'n anderhalf jaar... je kan hier wormspuiten en andere dingen die onder 'geneesmiddelen' vallen alleen maar bij de dierenarts krijgen. Bij ons moet de dierenarts toch sowieso 2 keer per jaar komen voor inentingen, dus vragen we ineens genoeg voorschriften voor ontwormingsspuiten. Hoeven we maar 1 keer visite te betalen...
    Als we toch wormspuiten nodig hadden en geen voorschriften gingen we er in Nederland kopen, maar blijkbaar kan dat ook niet meer... best jammer...

pasterza
    Guest

Zoals ik al plaatste op het andere blauwe forum:
    Zodra je dus ontwormmiddelen alleen nog maar op recept bij de veearts kunt halen, zal het binnen geringe tijd verplicht worden om te ontwormen aan een door hun opgesteld ontwormschema: binnen zoveel tijd met dat en dat ontwormmiddel en dat zal dat geregistreerd worden net zoals je verplicht bent om binnen een jaar je paard te enten (tenminste als je wedstrijden rijd e.d. ).
    Leuk joh zo'n paspoort waarin alles vermeld kan worden Dat hebben ze echt niks zomaar uitgebracht, ook niet voor de redenen die ze geven maar vooral uit eigenbelang: geld en macht dus
    Zover is het dus nog niet, maar reken er maar op dat dit wel gaat gebeuren.

Overigens rijd ik geen wedstrijden en ontworm ik met een niet-chemisch ontwormmiddel (Verm-X) dus zal hier geen hinder van ondervinden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Wat ik begreep. is het de bedoeling dat er specifieker ontwormd gaat worden, alleen als het nodig is (uit mestonderzoek en afhankelijk van de situatie), niet klakkeloos via een schema en meer op gewicht van het paard. Dit doordat er steeds meer resistentie ontstaat. Lijkt me op zich niet zo verkeerd. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb alleen... De Bit?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ook voor dit soort vragen kun je uitstekend terecht bij het Veterinair Parasitologisch Laboratorium Het Woud !

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten