Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Wetswijziging Wormkuren Nederland

Wetswijziging Wormkuren Nederland

Per 27 september 2007 gaat officieel de regel in dat de wormkuren die je voor je paard nodig hebt, alleen nog maar op recept en bij bepaalde toegelaten handelaren, verkocht mogen worden in verband met de zgn receptplicht uit de Europese regelgeving. Er is een overgangsperiode tot Juli 2008. Hier meer:
    http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... eitID=7190
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: Wetswijziging Wormkuren Nederland

Veranderen de regels voor België ook? Ik veronderstel van wel,maar ik heb nog niets gehoord of gelezen.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

In België is dit al. Bij ons mogen alleen Apotheken ontwormingsspuiten verkopen.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

je link doet het niet, kun je even aangeven via welke route je bij die info komt? kan het zo niet vinden...

Via hoofdpagina Paardendrogist, dan naar "Gezondheid" ( in het blauwe balkje) . In het uitklapmenu dat dan verschijnt 'ontwormen' aanklikken.
    Op de betreffende pagina staat bovenaan "Meer informatie" en daarvan pak je het 4e linkje."Wetswijziging"
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Logisch gevolg van de invoering van het paardenpaspoort. Als je de medicijnen (wat wormenkuren zijn) er niet in laat registreren, tja wat heeft dat paspoort dan voor zin (aangezien het voor deels voor de slachterijen bedoeld is)

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Wat Elise al zegt, ik vind het niet meer als redelijk dat nu ook de paardensector aan deze regelgeving moet gaan voldoen. Je wilt namelijk niet weten hoe dik ons logboek is met medicatie voor het vee... Inderdaad voor schapen en koeien, maar dus onrwormingsmiddelen, vliegenbestrijdingmiddel (voor de schapen), antibiotica, droogzetters, en ga zo maar even door. Ieder flesje een apart blaadje, stickertje en stempeltje !
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

ik zie wel, ze roepen al jaren dat ze op recept gaan.

Eigenlijk vind ik het wel goed. Misschien gaan mensen hierdoor ook ietsje bewuster met ditsoort middelen om. Het is toch een soort van vervuiling van je paard en indirect ook van het milieu. Wij doen nu al een paar keer mee met mest onderzoeken. Dan bekijken ze of je paard wormen heeft. Heeft je paard wormen onder de norm dan hoef je niet te ontwormen. Zitten ze daarboven dan moet je een spuit geven. Dit voorkomt dat je je paard onnodig medicatie toedient.
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Heb pas met onze plaatselijke voerhandelaar het er nog over gehad.
    Hij vertelde dat hij een cursus gaat volgen waardoor hij ze toch mag blijven verkopen. In het ergste geval moet je wel een receptje laten uitschrijven door de DA, maar dat was nog niet helemaal zeker. Er heerst nog veel onduidelijkheid over de wet.

Hieronder vallen trouwens ook vlooienbandjes en druppels voor hond en kat, ontwormingspilletjes voor kleine huisdieren... al dit spul zou onder die wet vallen.
    "Mijn" voerhandelaar is bang voor inkomstenverlies en is daarom bezig met die cursus.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Goh gaat het ook voor kleine huisdieren gelden??? Ik dacht dat het er vooral om ging dat er bekend is wat er in het paardenlijf zit in geval van slachten.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Uhm ja ik kan het inderdaad wel begrijpen ik zal het eens aankaarten op school... heb er verders nog niets over gehoort! wij hebben ook zon mest onderzoek laten doen, kwam negatief(dus positief ) resultaat uit geen wormen(tenminsten onder de 50 nog wa) maar er ston dniet op dat we dan niet meer hoeven te ontwormen hor..
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Goh gaat het ook voor kleine huisdieren gelden??? Ik dacht dat het er vooral om ging dat er bekend is wat er in het paardenlijf zit in geval van slachten.
    Ja het is een wetswijziging van de diergeneesmiddelenwet. Daaronder valt zó vreselijk veel, denk aan van die druppeltjes die je in het water van de kanarie kan doen als hij wat verkouden is, rui-hulpmiddelen, alles wat onder geneesmiddelen van huisdieren valt.

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Dat word nog een heel gedoe als dat allemaal ingevoerd en doorgevoerd word.
    Mocht dit echt helemaal doorkomen ga ik wel aantal spuiten inslaan.
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten