Gisteren hebben we damat opgehaald.
Maar zoals in desbetreffend topic ging dit niet helemaal van een leien dakje.
Hij was een keer losgebroken en de weg opgerend, waarna we noodgedwongen de leadrope aan de trailer hebben vastgemaakt.
Hierna is hij nog 1 keer dusdanig losgebroken dat Evi hem niet kon houden. maar nu kwam hij het einde van de leadrope tegen, en met een smak draaide hij 180 graden om.
Mn nekharen stonden overeind van die klap, brrr. Hierna wist damat wel dat zo wegrennen niet meer ging en werden zijn uitbrekpoging iets minder fel.
Damat leek geen last te hebben van de klap, hij liep normaal, hield zijn hoofd normaal, etc.
Gisterenmiddag lieten we hem los in zijn paddock en na een 10 minuten begon hij wat rond te lopen en af en toe te zwaaien met zijn hoofd. Jolig gedrag? Wij dachten van wel, beetje spanning uiten misschien. Maar gisterenavond om 9 uur deed hij dit gedrag nog veel extremer. Wel zo'n 5 keer per minuut. Soms even niet, en dan ineens weer heel vaak. Alsof hij last heeft van zijn nek. Dacht ik.
Ook vanmorgen zag ik het hem nog doen. niet zo vaak als eerst, maar wel zonder enige reden om stoer of jolig te doen.
Heb jullie tips hoe ik, zonder direct Karianne op bezoek te vragen, kan nagaan of hij idd ergens last van heeft?
Op dit filmfragment is te zien wat ik bedoel
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4971592563
Bladwijzers