Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: véél vragen over lopen en longeren

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

véél vragen over lopen en longeren

'K heb echt zóveel vragen die in me opkomen als 'k met de pony's bezig ben.
    Zoals: Op de dvd horse in hand van Irwin, zie je hem áchter het hoofd van zijn paard lopen. Het ziet er niet uit alsof het paard hier moeite mee heeft of hem niet meer als leider ziet. Toch vroeg ik me af waarom veel mensen dan vinden dat, als je met je paard loopt, hij niet met zijn hoofd voorbij je mag komen. Irwin zegt toch dat het paard met zijn schouder niet voorbij je mag komen? Of heb ik dat mis? En vanaf welke positie wordt het met je paard lopen "drijven" i.p.v. "leiden"? Of is er niet echt een grens? En wat is het fundamentele verschil tussen leiden en drijven? Je drijft je paard nml ook als je gewoon naast/achter zijn hoofd loopt, door met de stick/zweep/touw naar zijn flank te gaan.

Vandaag liep ik met Speedy op de "horse-in'hand"-manier en dat ging echt heel goed, stukken beter dan wanneer ik van hem vraag om met zijn hoofd precies naast me te lopen. Hoe zou dat komen?

En over het longeren. Op de dvd van Chris Irwin, laat hij zien dat hij zijn paard vraagt te beginen met longeren door bij de flank te drijven, en zo zijn paard vooruit te laten lopen. Ik heb gemerkt dat als ik dit bij Jeppe doe, hij alleen maar zijn schouder naar me toe blijft draaien. wat zou ik fout doen? het gaat allemaal veel makkelijker wanneer ik zijn schouder naar buiten drijf, en vervolgens longeerpositie inneem.

Nouja, veel vragen dus. Pff, hoe meer ik me overal in verdiep, hoe lastiger alles wordt.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: véél vragen over lopen en longeren

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    En over het longeren. Op de dvd van Chris Irwin, laat hij zien dat hij zijn paard vraagt te beginen met longeren door bij de flank te drijven, en zo zijn paard vooruit te laten lopen. Ik heb gemerkt dat als ik dit bij Jeppe doe, hij alleen maar zijn schouder naar me toe blijft draaien. wat zou ik fout doen? het gaat allemaal veel makkelijker wanneer ik zijn schouder naar buiten drijf, en vervolgens longeerpositie inneem.
    Even snel, ik ga zo weg, weer richting Arnhem:
    je moet om je paard op de cirkel te zetten idd bij de schouder drijven. Volgens mij laat Chris dat op zijn DVD ook zien en in al zijn lessen gebeurt het ook zo. Als je bij de flank drijft, vraag je het paard zijn achterhand van je weg te draaien en zijn neus naar je toe, wat jouw paard dus heel mooi demonstreert.

Bladwijzers

Forum Rechten