Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Bully's mok verdwenen

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Bully's mok verdwenen

Bully had een paar weken geleden toen het zo nat was teveel in de plassen gestaan en daardoor had hij een klein beetje mok. Niet zo ergs, normaal heeft hij het nooit. Een paar dagen later heeft hij gestoeid met de hengst terwijl hij een leadrope aan zijn halster had. Deze is toen verstrikt geraakt om zijn koolholte. Vervolgens was heel zijn kootholte kaal en beschadigd. De dag daarna was de mok overgeslagen op zijn hele kootholte. Het was echt enorm. Ik mocht er niet aankomen en hij liep er niet lekker door. Het werd niet veel minder en niets hielp ook echt.

Sinds vorige week komt er iemand om Stets eczeem te behandelen. Ze wil hier patent op aanvragen en test het daarom uit op Stet. Het is iets natuurlijks, maar ze wil, logisch, niet zeggen wat. Zij stelde aan mij voor om ook Bully's mok te behandelen. Woensdag is ze hiermee begonnen. Ik ben veel weggeweest waardoor ik de paarden vandaag pas weer zag. In 3 dagen was alle mok gewoon verdwenen. Helemaal weg, terwijl hij het behoorlijk erg had. Dit had ik nooit verwacht. Ik kan jullie dus niet vertellen wat erin zit, omdat ik het niet weet, maar binnenkort is er vast meer over duidelijk.

Re: Bully's mok verdwenen

Klinkt goed, ik ben zeker benieuwd!
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Dit moet dan een wondermiddel zijn!

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Vandaag heb ik die vrouw weer gesproken. Ze had verder geinformeerd over het patent, maar alles bij elkaar zou het 250 000,- gaan kosten zei ze. Aangezien dit niet haalbaar is gaat ze het ook niet meer doen. Het is nu wel zo te koop. Ze vraagt niet veel geloof ik.

Onze hengst had laatst ook serieus last van mok. Ik heb propoliszalf gebruikt : 1 x gesmeerd en weg was de mok !
    Propolis is een natuurprodukt. Het is de hars die bijen aanmaken om de barsten in hun nesten dicht te smeren. De zalf is enkel te krijgen in winkels waar honing wordt verkocht ("Weyns" voor de Belgen).

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door yondan
    Onze hengst had laatst ook serieus last van mok. Ik heb propoliszalf gebruikt : 1 x gesmeerd en weg was de mok !
    Propolis is een natuurprodukt. Het is de hars die bijen aanmaken om de barsten in hun nesten dicht te smeren. De zalf is enkel te krijgen in winkels waar honing wordt verkocht ("Weyns" voor de Belgen).
    Ik weet wat propolis is. Maar het ging niet om een beetje mok hier en propolis had ik al lang geprobeerd. Het is gewoon echt goed spul.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    Vandaag heb ik die vrouw weer gesproken. Ze had verder geinformeerd over het patent, maar alles bij elkaar zou het 250 000,- gaan kosten zei ze. Aangezien dit niet haalbaar is gaat ze het ook niet meer doen. Het is nu wel zo te koop. Ze vraagt niet veel geloof ik.
    En waar zou dit dan te koop zijn? Hoe vaak moet je het opsmeren? Wat kost het?
    Ben serieus benieuwd, proberen kan in principe nooit kwaad natuurlijk.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Roadracer
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    En waar zou dit dan te koop zijn? Hoe vaak moet je het opsmeren? Wat kost het?
    Ben serieus benieuwd, proberen kan in principe nooit kwaad natuurlijk.
    Het kost geloof ik 5 euro voor een potje. Je moet het 1 keer per dag opsmeren geloof ik. Teminste dat doet ze zelf bij mijn paarden. Je kan het bij haar bestellen, dan moet je mij even mailen/pben voor haar email-adres.

Bladwijzers

Forum Rechten