Bully had een paar weken geleden toen het zo nat was teveel in de plassen gestaan en daardoor had hij een klein beetje mok. Niet zo ergs, normaal heeft hij het nooit. Een paar dagen later heeft hij gestoeid met de hengst terwijl hij een leadrope aan zijn halster had. Deze is toen verstrikt geraakt om zijn koolholte. Vervolgens was heel zijn kootholte kaal en beschadigd. De dag daarna was de mok overgeslagen op zijn hele kootholte. Het was echt enorm. Ik mocht er niet aankomen en hij liep er niet lekker door. Het werd niet veel minder en niets hielp ook echt.
Sinds vorige week komt er iemand om Stets eczeem te behandelen. Ze wil hier patent op aanvragen en test het daarom uit op Stet. Het is iets natuurlijks, maar ze wil, logisch, niet zeggen wat. Zij stelde aan mij voor om ook Bully's mok te behandelen. Woensdag is ze hiermee begonnen. Ik ben veel weggeweest waardoor ik de paarden vandaag pas weer zag. In 3 dagen was alle mok gewoon verdwenen. Helemaal weg, terwijl hij het behoorlijk erg had. Dit had ik nooit verwacht. Ik kan jullie dus niet vertellen wat erin zit, omdat ik het niet weet, maar binnenkort is er vast meer over duidelijk.
Bladwijzers