Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 17 van de 17

Topic: Rijden op evenwicht

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Re: Rijden op evenwicht

Je emot inderdaad doen wat je paard aangeeft dat het prettigst is denk ik. Ik vind het idee van je paard uit evenwicht brengen een beetje raar omdat ik denk dat een paard uit vrije wil moet wenden op een vaste natuurlijk voelende hulp en enit omdat hij anders onprettig enigzins uit evenwicht loopt.

pasterza
    Guest

Re: Rijden op evenwicht

Is het niet zo dat je wanneer je een wending met stelling naar binnen wilt rijden je gewicht meer naar buiten verplaatst en wanneer je een wending met stelling naar buiten je gewicht meer naar binnen legt?

In o.a. de springsport is het soms noodzakelijk om scherp te wenden, dit gebeurd met stelling naar buiten omdat je dan sneller door de bocht komt en je paard overeind blijft, ruiter zit hier meer op de binnenkant. (Een paard die in vrijheid in volle galop snel door een wending gaat, gooit ook zn gewicht naar binnen en hoofd naar buiten).

In de dressuur hoef je immers niet supersnel te kunnen wenden en wil je de stelling meer naar binnen. Dit verkrijg je juist door je gewicht juist iets meer naar buiten te verplaatsen.

Dus ik denk dat of je gewicht meer naar binnen of buiten moet verplaatsen, afhankelijk is van wat voor soort wending je wilt rijden

Ik zal eens kijken of ik foto's kan vinden

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten