Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 53

Topic: oren in nek bij naast/achter je draven!

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

oren in nek bij naast/achter je draven!

Dit is iets wat vittesse doet als ik weg"draaf" en zei dus met me mee draaft.. dit doet ze hardstikke goed terwijl ze gewoon at liberty is dus weg kan lopen als ze dat zou willen.. ik heb echt het idee dat ze het gewoon NIET leuk vind Margot heeft het ook gezien..( onder andere ook hoofdschudden als ik gewoon doorren, staartzwiepen)
    maar als ik nu meerdere filmpjes zit te kijken van mensen die deze oef doen en zie echt meerdere paarden het doen, en ik herinder me toen eveline bij me op school die demo aan het geven was da shaf het ook deed(oren naar achteren gericht houden) en toen mensen uit me klas ook die vraag stelde, waarom doet tie dat? want het lijkt net of ze jou wegdrijven..
    ik zal aan me zus vragen of ze het is wil filmen zodat ik het duidelijk op forum kan zetten...

Naja weet nie of het hier goed staat maar goed,!
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Re: oren in nek bij naast/achter je draven!

Dat doet Poca ook. Maandag heb ik les van Irwin en ga ik daar wat over vragen. Wellicht kan ik je dan van een antwoord vorozien.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

ik heb morgen ook een les van irwin maar mijn engels is niet al te best dus die vraag gaat me niet lukke denk ik maar wie weet..
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik wilde hem dat in mei ookal vragen, alleen deed Aramis dat op de vreemde helemaal niet...ook zo stom.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja ik herken het en zie het ook bij anderen. Ben benieuwd naar het antwoord.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Uhmm ben ik dus nie de enige met de vraag ben benieuwd wie het antwoord weet...
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Wil het antwoord ook graag weten, Amon doet dat namelijk ook.
    www.crystal-carving.com

[size=99px]Parelli zegt[/size].... als een paard de oren naar achteren doet, ervaart hij druk.

Dat kan zijn omdat je energie te groot is, je centrum op de verkeerde plaats ( hoofd bv) gericht is etc. Of je trekt te hard aan de leadrope, geeft gemixte signalen af. Maar het is altijd druk.

L&HB Horse pakket.
    Centrum heet bij Parelli de 'bullhorn' ( = megafoon)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hmm intresting... ik merk dat bij casandra ook... Ik had ook het vermoeden dat mijn druk te groot is...

Anderzijds hoor ik ook dat het concentratie kan zijn... Benieuwd wat irwin daarover zegt.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Maar het is altijd druk.( = megafoon)
    Daar ben ik het niet mee eens omdat je op dat moment aan het retreaten ben. Dat zegt parelli namelijk ook
    En ik ook.
    Ik zou wel akkoord zijn als je achteraarts loopt maar ik denk niet dat dat het geval is bij de meeste.Je loopt me je rug naar je paard toe, voorwaarts en hij volgt = retreat.
    Het kan wel teveel aan druk zijn indien je je stick achter je gebruikt, of je hand als drijvend middel.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oké, ik heb er nog eens over nagedacht.

Misschien is het wel simpel en Aramis doet het ondertussen ook niet meer omdat ik bij hem wist hoe het op te lossen.

Elke keer je van je paard weg beweegt creeër je draw en elke keer je naar je paard toe beweegt creeër je drive. Wanneer jij van je paard weg beweegt krijg je dus draw, je paard beweegt naar je toe en is dus 'in drive mode'. Drijven doe je met een lichaamshouding die ook aangeeft dat hij drijven is en geen friendly dus je paard gebruik die lichaamstaal logischerwijs ook.

Volgens mij gebeurt dit vaker bij left brain extraverte paarden. (Aramis iig)
    Probeer eens te kijken wat er gebeurt als je circling game aan het spelen bent en je vraag een lead change of een gewone van hand veranderen in draf. (naar mijn ervaring gebeurt deze driving bij paarden sneller in draf of in galop) Drijft je paard jou dan ook? Aramis deed dat wel.
    Wat ik eraan gedaan heb is dat patroon onderbreken.
    Hij kwam naar binnen met zijn oren plat. En dan moest ie weg. Met zo'n blik op je gezicht komt jij niet naar binnen. Fase 4 (die voor jou paard werkt dan, bij ons was dat een beweging van de stick of zweep) En dan mocht hij ook zelf kiezen welke kant hij opliep, ging hij weg, ging hij in galop, wilde hij bokken...u doet maar, als je maar weg gaat bij mij met dat boze gezicht.
    Na 2 keer dat patroon van naar binnen komen = mijn mens drijven onderbroken te hebben kwam hij de derde keer naar binnen met zijn 2 oren erop en one big question. Wat ben jij aan het doen en wat wil je dat ik doe? En sindsdien komt hij heel geïnteresseert naar binnen met zijn oortjes erop en een vragende blik in zijn ogen.

Je moet wel opletten dat je niet te hard bent,daarom zette ik er ook bij dat je een fase 4 moest geven die aangepast is aan jou paard.

T'is maar een idee, of het klopt weet ik niet. Bij ons klopte het en werkt het. Misschien kan iemand er iets mee. Ik denk dat je vooral bewust moet zijn waarom je paard het op dat moment zo boos kijkt. Is het een RB introvert paard dan zal je waarschijnlijk veel verpesten met deze aanpak maar bij LB introvert, LB ertrovert en RB extrovert kan het volgens mij zeker helpen.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

vind jou uitleg eigenlijk wel zeer interessant kim!
    Hmmm nu ben 'k er niet meer zo zeker van of casandra wel zo introvert is als ik dacht dat ze was... Ze toont wel reactie als 'k die lead change vraag. Haar oren gaan naar achter en ze wordt wat drammerig, maar komt mijn ruimte niet in. Ze gaat wel de andere richting uit, maar draait dan haar hoofd naar buiten en haar ribben naar mij toe (introvert of eerder dominance?)... Als ik dan de druk verhoog (met stick net achter haar schouder wijzen) gaat ze bokken en crossen... (dominance?) Dus wat jij aanhaalt druk verhogen en wegsturen kan idd bij introverte paarden (te) veel indruk maken.

Hoe zou je zoiets dan oplossen bij een introvert paard?

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik kan natuurlijk niet bepalen of Cassendra Introvert of extrovert is, maar aan jou stukje tekst hier boven denk ik eerder dat ze extrovert is.
    Vul anders een keertje de horsanality chart in, dan weet je al een beetje meer.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

die had in ingevuld. bleek ze eerder introvert... Er waren wel enkele dingen die bij extravert wel voorkwamen...

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

die had in ingevuld. bleek ze eerder introvert... Er waren wel enkele dingen die bij extravert wel voorkwamen...

had de horsenality chart in dit topic gezet: viewtopic.php?f=61&t=13456&hilit=

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten