Hoi
Vandaag ging ik na lange tijd nog eens rijden in de piste. Heb eerst wat grondwerk gedaan, ging goed, Pipa was rustig. Opgezadeld en beginnen rijden. Ze was niet super LB, maar wel rustig genoeg om mee te rijden. Ik heb een halfuurtje allerlei oefeningetjes gedaan, focus games enzo. Pipa werd hoe langer hoe rustiger.
Toen ging Cindy er eens op. Ook zij heeft een beetje rondgehobbeltPipa schrok soms wel eens maar ze begon ook meer en meer te likken en te kauwen.
En opeens zakte Pipa door haar benenZe lag al op dr knieën maar ik ben naar haar toegelopen en heb geklapt in mijn handen zodat ze weer rechtsprong. Ik was wel geschrokken hoor
Ze heeft dit nog nooit gedaan.
Waarom deed ze dit nu? Ik heb Linda eens horen zeggen op een dvd dat sommige paarden dit doen om adrenaline kwijt te geraken...zou wel kunnen kloppen, maar wat zo raar is, enkele minuten ervoor was ze nog een beetje RB en schrikachtig. En dan opeens gaat ze rollen?
Zou het ook kunnen omdat we het zadel nu geshimt hebben en ze zich nu zo 'vrij' voelt dat ze wil rollen met zadel enal?
Nu, vandaag liep ze niet zo ontspannen als gisteren hoor, ze hield haar hoofd in de lucht omdat er zoveel was dat ze wou zien! Maar toen Cindy erop zat begon ze echt haar hoofd naar beneden te doen..en toen deed ze haar neus in het zand en dacht ik: ah nu doet ze dr hoofd pas echt naar beneden (dat was in stap) en het volgende moment stopt ze en zakt ze door dr knieën...
Of...als er nog iemand iets anders kan bedenken..
Bladwijzers