Even geen NH vraagje maar een VD vraagje dus ik hoop dat ik die hier mag stellen![]()
De bal heb ik even opgeborgen in de kastTimber geeft dan heel duidelijk aan NU EVEN NIET! dus akkoord, dan niet. Maar we willen wel leuk therapeutisch bezig blijven dus wat anders verzinnen
.
Vandaag maar weer eens met de buiging begonnen en daar loop ik tegen wat dingetjes aan.
Ik was al een tijd terug begonnen met zacht klopje onder de buik op de singel plek, hoofd er naartoe = click en iets lekkers. In eerste instantie wel de wortel onder haar buik bij mijn hand houden, maar die krijgt ze altijd pas weer als ze "omhoog" is gekomen.
Timber was zo slim dat het even duurde voor we verder kwamen dan alleen hoofd tussen voorbenen, want dat verdomde ze gewoon (met de "ik krijg dat snoepje straks toch wel van je" houding) of ineens een jambette ging aanbieden omdat ze dat makkelijker vind (dat heb ik overigens gewoon genegeerd).
Maar goed buiging weer eens opgepakt......en nu krijg ik haar dus wel verder aan het buigen, maar, ze zet haar voorbenen niet gelijk neer. Een voorbeen buigt ze in.
Ze stapt inmiddels wel mooi met haar achterbenen een pasje achteruit voordat ze strekt maar ook blijft ze te kort in het lijf, waardoor de oefening ook niet echt bevordelijk is voor haar rug.
Ik weet ook dat ze zich eigenlijk niet met voorbenen naar achteren moet duwen, maar met achter moet optillen naar achteren toen, maar zal dat niet een kwestie van tijd zijn![]()
Even ter illustratie twee foto's (waarop je ook weer kunt zien dat het Timber beter lukt om mij te laten buigen dan andersom)
Ik heb het op het blok geprobeerd, maar dat is alleen maar moelijker voor Timber omdat ze haar achterbenen heel mooi aansluit als ze op het blok gaat staan![]()
Ook hiervan even een foto van van de winter zodat jullie zien dat ze haar achterbenen daar te dichtbij zet (volgens mij)
Heeft een van de VD-ers tips hoe ik in eerste instantie Timber kan leren dat het makkelijker is om allebei haar voorbenen op de grond te laten staan? En hoe kan ik haar langer in haar rug krijgen?
Bladwijzers