Ik kon hier niet zo snel een topic over vinden met de zoekfunctie, dus stel ik mijn vraag hier: zijn er anderen die ook problemen hebben met een horsenality-hokje vinden voor hun paarden? Als ik Sjors probeer ergens op vast te pinnen, dan is dat heel erg moeilijk omdat de beschrijvingen op parelli.com erg basaal zijn en ik gewoon geen enkele beschrijving vind ik die bij hem vind passen. Als een bepaalde reactie ergens wel klopt, dan klopt het leervermogen, gevoeligheid of mate van angstigheid gewoon echt niet. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Blacky. Ik vind het zelfs moeilijk om een kategorie te vinden die het beste past.
Toen ik het voor de eerste keer doorlas, dacht ik bij Sjors RB-extravert en bij Blacky LB-introvert - maar toen ik de kenmerken nog eens doorlas, bleek dat dat eigenlijk nauwelijks klopte met hoe ze echt zijn. Nu zijn ze allebei hun 'extremen' qua gedragsproblemenal vele jaren geleden kwijtgeraakt dus misschien is het daardoor moeilijker om een overeenkomst te vinden met het schema, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel mee als het gaat om het omschrijven van hun karakters. Nu ben ik dus benieuwd of ik nu de enige ben voor wie dit niet echt werkt?
![]()
Bladwijzers