Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Leuke playsessies?!

Leuke playsessies?!

Ik zit met het volgende probleem.
    Mijn playsessie met Pebbles verlopen meestal in 3 delen.

deel 1: Pebbles reageert nog niet echt licht op mijn fases en eerder van: boring, Moet dit nu echt? Allé ge kent het wel , zo'n paard dat precies te lang in level 1 hangt (wat niet het geval is hoor want ze doet het ook met nieuwe dingen)

deel 2: Dan barst ze plots los (meestal bij de circling game of squeeze), begint te bokken, steigeren, zelfs gericht in mijn bubbel (die op dat moment tamelijk groot is ). Ze moet dan ff uitrazen en soms ontstaat er IMO even een 'gevecht' over wie het hier wint.

deel 3: Na het gevecht gewonnen te hebben, reageert ze op fase 1, is ze snappy en dus een zaligheid om mee te spelen, maar spijtig genoeg ook om dan al te stoppen....

Wat doe ik verkeerd? Of hoe kan ik Pebbels doen inzien dat het veel leuker is om ineens in deel 3 te beginnen...
    Don't dream your life, live your dream!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: Leuke playsessies?!

Mijn eerste idee, misschien vind ze deel 3 wel niet leuk? (t'is maar een idee hoor) Misschien vind ze het niet leuk omdat er geen reden is om naar deel 3 te gaan. Dus begint ze bij 1, jij geeft maar niet op dus automatisch gevolg is 2 en uiteindelijk kan jij bewijzen dat je vandaag nog steeds hoger bent dan zij, dus 3. Of denk ik nu te simpel.

Misschien vind ze net deel 2 wel uitdagend. Kijken of ze vandaag wel de leider kan zijn, mag ze dat niet dan gaan jullie uiteraard door naar deel 3.

Blijkbaar moet jij elke dag nog bewijzen aan Peb dat jij de leider bent.

idee:
    misschien moet je een keer iets ultra nieuws supper spannends uitdagends en gaaf doen met haar. Zoiets dat ze meteen naar jou kijkt als leider omdat ze het alleen niet kan oplossen.
    Aan jou als leider de mooie taak om nu te weten wat Peb moeilijk en spannend vind.

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

wat doe je zoal met haar? waar ben je nu mee bezig? gebruik je obstakels om het interessant te maken bijv.?
    Wat doe je als zij in "fase 2" zit?
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oh, dat wilde ik nog zeggen:
    Be creative, be unpredictable...

Zo onvoorspelbaar dat je jezelf verrast!

Kim, zo had ik het nog niet bekeken . how interesting...Ik heb een beetje het probleem zoals Linda het ook altijd zegt, ik vind het moeilijk om creatief te zijn en als ik het probeer te zijn, reageert ze net zo.

wat doe je zoal met haar? waar ben je nu mee bezig? gebruik je obstakels om het interessant te maken bijv.?
    Wat doe ik allemaal? mosyen buiten maar ondertussen wat 7 seven games ertussen gooien, trailerladen, beetje Irwin, 7 games met obstakels zoals bal, plastic... Ze doet het bij alles wat ik hier opsom en ook als ik in de piste rijd. Er is maar 1 ding waar ze me niet uittest, als ik samen ga buiten rijden met Apollo.

Euh nu ik het hier neertyp, lijkt het me dat ze me idd nog niet echt als leider ziet.
    Hoe kan ik dit dan veranderen, buiten onvoorspelbaar zijn? En als iemand wat tips heeft om onvoorspelbaar te zijn, mag je ze hier ook ff neerzetten.
    Wat doe je als zij in "fase 2" zit?
    Eerst en vooral zorgen voor m'n eigen veiligheid maar probeer dan , op z'n Irwins, de schouder wat van me weg te duwen. Ik laat ze ook meestal wat uitrazen, na een paar minuutjes vraagt ze dan zelf om naar me toe te komen.

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

kan je de energie uit deel 2 niet gebruiken of is het echt gevaarlijk?

Hoe zie je dat dan juist, die energie gebruiken?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hmmm intresting... lijkt een beetje op het gedrag dat casandra ook vertoont... vooral dat bokken en wegvliegen...

Ik had het daar gisteren met chantal nog over. Ze zei me dat ik meer creatief moest worden, onvoorspelbaar... want ik herhaal steeds onbewust hetzelfde, ook al doen we iets nieuws. Je moet de games een doel geven. Dus zo vlug mogenlijk gaan werken met obstakels. Ik heb het vandaag geprobeerd... Eerst had casandra zoiets van yeah sure... A-A-P aap, B-O-S bos... je zag het haar gewoon denken! Tot ik begon met de obstakels anders te gaan gebruiken dan ik anders deed... ik had de banden eventjes in de piste gelegd en twee kegels. En ik ben m'n games gaan doen met die dingen. En in het begin had ze nog niet door dat die obstakels een doel hadden... Van het ene op het andere moment veranderde m'n paard van een paard dat zichzelf afsloot in een paard dat WOU werken...

Ik heb het ook héél moeilijk om creatief te zijn... maar daarvoor gebruik ik eline's kaartjes...
    Chantal gaf me ook de tip om neer te schrijven wat ik juist gedaan had, zodat ik geen twee dagen hetzelfde ga doen want mijn paard is héél snel verveeld... of neen... ik ben gewoon héél snel boring voor mijn paard omdat ik voorspelbaar wordt.

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Parel
    Hoe zie je dat dan juist, die energie gebruiken?
    wel laten gaan, maar dan allemaal dingen gaan vragen. Van hand veranderen, zijwaarts, sprongetje, alles waar bij ze na moet denken, en zelf ook een beetje je energie omhoog. en als ze dan weer rustig is zeg je: ben je weer rustig, me too!
    Maar dat kan je natuurlijk alleen doen als je het zelf niet eng vind, anders moet je haar een beetje rustiger maken, en dan alsnog (maar dan met iets minder energie ) hetzelfde doen.
    Ben trouwens tegenwoordig erg van de obstakels, doe weinig meer zonder, t' wordt allemaal veel interessanter

Ja dat gevoel heb ik dus ook. Die kaartjes van Eline heb ik ook al eens lang geleden gemaakt en mss wel eens een goed idee om ze boven te halen. Eens kijken het ze het erop doet.

Vorig bericht was reactie op Willeke

@ Sannie: ja , op die manier probeer ik het ook wel eens, ze zo vanalles laten doen en bvvan kant laten veranderen maar dit lukt op dat moment niet altijd goed. Zo van, ik kies toch nog ff welke kant IK opwil. Ze heeft ook niet echt de volle aandacht voor mij.

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Doe gewoon wat wel lukt, boeien dat ze een keer de andere kant op gaat. ik zou geen absolute gehoorzaamheid vragen op zo'n moment, gewoon blij zijn met de playdrive maar wel je bubbel beschermen natuurlijk.

Bladwijzers

Forum Rechten