Oorspronkelijk Geplaatst door
Firsty
Het is niet mijn bedoeling om het nog verwarrender voor je te maken, noch om een welles/nietes discussie uit te lokken met medeforummers, maar ik wil toch graag nog even kwijt dat IK in elk geval erg tegen het bijvoeren van vitaminenpreparaten ben (tenzij op een of andere manier aangetoond dat het paard echt een gebrek heeft). Producten als Vital en Summerfit worden door de fabrikanten aangeprijsd alsof je paard vanalles tekort komt als je het niet geeft. Als je deze producten geeft, dan ben je ervan verzekerd dat je paard alle benodigde vitamines en mineralen binnenkrijgt en niets tekort komt. Eigenlijk onder het motto meer=beter. Goede marketingstrategie, maar voor paarden helaas iets minder goed. Ik heb zelf meegemaakt dat een paard na toediening van dit soort overschotten een ernstige vorm van mok kreeg. Ook denk ik dat dit soort dingen meespeelt in het groeiende aantal paarden met allerlei vormen van exceem. Ik ben na ± 20 jaar allerlei soorten voer uitgeprobeerd te hebben, gewoon weer gaan voeren zoals de boeren dat vroeger deden: goed hooi, een liksteen en een beetje haver en geen poespas !
Succes in je nog verwarrendere zoektocht naar wat nu het beste voor je paard is !

Bladwijzers