Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: paard mankt op kleine cirkel?

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

paard mankt op kleine cirkel?

hoi

Toen ik vandaag weer die gymnastiseer oefeningetjes wou doen had ikkut gevoel dat Pipa een beetje mankte..zou dat kunnen omdat ik de cirkels te klein maak?

Ik vind ze persoonlijk ook wel klein, maar aangezien ik aan Pipa moet kunnen met de CS kan ik ze niet veel groter maken..en dit was slechts in stap en een beetje in draf.

Ze mankt iig niet als ze rechtdoor loopt of geen te scherpe bochten neemt, want heb dan nog gegaloppeerd met haar en ze mankte niet.

Misschien moet ik rechte stukjes lopen en dan in de bochten voorwaarts-neerwaarts vragen?
    Ik kan de cirkels wel groter maken maar dan moet ze het eerst nog leren..het is de bedoeling dat je dan maar moet wijzen met je CS en ze dan gaan buigen..maar dit is nu nog niet het geval.

Bedankt!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: paard mankt op kleine cirkel?

Waarom gebruik je dan die stick zo dicht op je paard?

Ik doe deze oefening ook, maar gebruik mijn centrum om zijn achterhand naar buiten te sturen.
    Heel soms heb ik de string nodig om hem dat te vertellen.

Kleine cirkels zijn niet zo fijn voor paarden....

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Kleine cirkels is een erg belastende oefening voor paarden. Pipa heeft toch geen mooie bouw door al die zwangerschappen meen ik me te herrineren? Dat zal waarschijnlijk daardoor komen dat kleine voltes moeilijk voor haar zijn. Of haar spieren zijn er gewoon niet op getraint. Mankte ze vroeger ook?

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Ik vind ze persoonlijk ook wel klein, maar aangezien ik aan Pipa moet kunnen met de CS kan ik ze niet veel groter maken..en dit was slechts in stap en een beetje in draf.
    Ik snap het niet , als je haar aan wilt raken met de CS dan kan jij zelf toch grotere cirkels lopen. Zo groot als jij wil, wat in dit geval voor Pipa weleens heeel groot kan zijn.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Hoe kleiner de volte, hoe zwaarder de belasting voor de benen.
    Niet doen dus (met een ongetraind paard).

En die stick? Waarom moet je aanraken of erbij kunnen?? Een beetje life-up in je houding kan ook hoor. Anders, neem een longeerzweep. Die is langer.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2006

Hoi

het is de bedoeling dat je de schouder weg porcupined met de stick.
    Een longeerzweep is dus geen optie..dat buigt door als je er een beetje kracht achter zet.

ja, ik zal idd zelf grote cirkels maken zodat Pipa ook haar cirkels groter kan maken..had ik zelf ook kunnen bedenken Maar Julie zei dat, als het mogelijk was, ik zelf zo stil mogelijk moest staan. Nu ja, als Pipa niet goed loopt maak ik de cirkels gewoon groter hoor.

bedankt!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

driving kan toch ook prima? Ik doe vaak cirkels op afstand net buiten mijn bereik, dan drive ik met mn vingers, desnoods met carrotstick. Ik heb daar betere ervaringen met dan met porcupinen in dit geval, omdat je paard daar makkelijker tegenin gaat hangen als het moeilijk wordt, waardoor jij te druk bezig bent met druk opbouwen en je cirkel verliest of je voor je paard komt te staan. Weet niet of dit jou overkomt, mij in elk geval wel .
    Met driving kun je makkelijker in de juiste houding en positie blijven. Overigens is Pipa toch aardig gevoelig? Dan is het richten van je centrum op de schouder icm life up vaak al genoeg om je paard zijn schouder weg te krijgen.

Met gymnastiseren vergeet ik trouwens gewoon de parelliregels hoor. Ik ben dan niet echt bezig met respect winnen, dus ik loop dan gewoon mee. We zijn dan aan het samenwerken voor een fijner lijf. Wie dan meer zijn voeten beweegt zijn we geen van beiden mee bezig.

het is de bedoeling dat je de schouder weg porcupined met de stick.

.. op de volte????

Waar is dat voor nodig? Je kunt toch ook gewoon zelf van plaats veranderen, een stap naar de achterhand lopen en je paard de ruimte geven om om je heen te lopen? Of niet met je centrum naar het paard toe staan, maar zijdelings en open? Zo deed ik het met Irwin. En een tikje op de achterhand ( met een longerzweep/dressuurzweep), dan buigt ze wel.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ik las net ook nog even het andere topic waar je schreef

Gisteren heeft Julie dus eens getoond hoe ik Pipa kan rechtrichten op de cirkel.
    Het is de bedoeling dat ze haar lichaam rond mij buigt en eigenlijk perefect in een cirkel past
    In het betreffende topic had ik over dat zinnetje heen gelezen omdat mijn oog meteen op de eerste foto viel waar je behoorlijk in het paard staat te prikken ( fases??!!). Ja hallo... rechtrichten doe je natuurlijk niet zo. Rechtrichten moet eerst altijd op de lange lijnen ( dus langs de rand van de rijbak) en aan beide, rechte zijden van het paard.Pas als je paard dat goed doet - en dat kan wel een weekje of wat duren - ga je pas voltewerk doen. Logisch dat ze nu dan gaat manken. Bovendien, met rechtrichten hoor je naast je paard te lopen, aan de schouder .
    Wat jij op de foto doet is fout! Bevorder je alleen maar op of over de schouder lopen in de volte.

Dus.. met alle respect voor Julie, maar hier klopt niks van.

Aangemeld
    Apr 2006

ok ok ok..

ehh, ik doe ook maar wat Julie mij geleerd heeft eh...ik heb hier niks nul komma nul verstand van!

Maar Julie deed het ook altijd zo, en haar lesgever zei dat Ghaalin erg soepel is...dus dan is het wel goed wat ze doet?!

Nu jaa, ik zal idd meer meelopen maar Marianne, wat jij bedoelt met lange lijnen en beide, rechte zijden van het paard snap ik niet hoor. Hoe kan ze nu gaan buigen op een rechte lijn? Hoofd naar beneden vragen?
    @Marianne: natuurlijk gebruik ik fases..bij porcupine met de CS gebruik je toch ook fases..je gaat gewoon de druk opbouwen en fase 4 is het hoofd een beetje naar je toe halen.

...

@Sandra: ja daar zit ik ook niet echt mee hoor, als ik eens een stapje meer zet...op het begin liep ik ook mee maar toen zei Julie dat ik moest stilstaan dusja..
    Groetjes
    Ariane xxx

Rechtrichten en buigen zijn twee verschillende zaken.
    Rechrichten moet vanuit de schouder gebeuren en dat doe je op de lange lijn, en niet het hoofd naar beneden.
    Ik pb je wel even.

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Rechtrichten en buigen zijn twee verschillende zaken.
    Rechrichten moet vanuit de schouder gebeuren en dat doe je op de lange lijn, en niet het hoofd naar beneden.
    Ik pb je wel even.
    aha...man ik weet hier echt niks van Vandaar dat ik ook niet wil gaan experimenteren ten koste van Pipa's gezondheid Ik wou de oefeningetjes die Julie opgegeven had stipt opvolgen om zeker te zijn dat ik niks fout deed..nu ja ik zie wel
    Groetjes
    Ariane xxx

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Wellicht dat je op de site van Marijke de Jong ( http://www.paardenbegrijpen.nl ) wat nuttige info vindt. Je vind er in ieder geval info over wat scheefheid nou eigenlijk is en waar je dat aan herkent. Marijke zelf zit vermoedelijk te ver weg voor jou, maar misschien is er in België ook iemand die cursussen verzorgt op het gebied van rechtrichten?

Succes verder hoor!!!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

misschien is er in België ook iemand die cursussen verzorgt op het gebied van rechtrichten?
    ehm.. Antoine de Bodt ?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ik vind dit een héél interessant topic....

Zit ook al met hetzelfde in mijn hoofd... Ik zou graag ook wat training gaan doen om casandra soepeler te krijgen. Daarbij dacht 'k ook aan rechtrichten en dergelijke. Wou een cursus gaan doen bij antoine de bodt. Die komt hier in limburg bijna elke maand een clinic geven bij Cinthe... Maar mijn instructrice vond dat geen goed idee omdat ik mijn paard nog niet kan verzamelen...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten