Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: paard mankt op kleine cirkel?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: paard mankt op kleine cirkel?

Huh? Die snap ik niet hoor... is een beetje een kip/ei verhaal.... ben benieuwd wat jou instructrice dan verstaat onder 'verzamelen' als ze denkt dat dat goed en fysiek-risicoloos kan met een scheef paard...
    Voor bij betekent verzamelen dat je toch eerst werkt aan nageeflijkheid en aan het mooi over de rug lopen.. om dat te bereiken zal je moeten starten met ontspanning.. en ontspanning bereik je met een goed rechtgericht paard.... dusssss...
    Antoine is trouwens iemand die prima kan werken met paarden van allerlei niveau.. mits je als ruiter eerlijk bent in wat je kan en eerlijk bent t.ov. je paard!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hmmm misschien dan toch doen... Mijn instructrice vond dat het nog te vroeg was voor zo'n cursus omdat mijn paard nog niet geschool genoeg is... en ik heb ook mijn werkpunten. Zo steun 'k meer op één been als 'k beugels aan heb dan op een ander been...

Mijn paardje is nu nog maar 9 maanden onder zadel... Maar idd 'k zou graag willen werken aan ontspanning. Dus nienke, volgens jou moet dat wel kunnen met casandra?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Volgens mij wel.. .. maar ja.. wie ben ik ... ik zou werken aan ontspanning juist aanraden.. sluit werken aan de andere punten die je noemt toch allerminst uit??

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    ik vind dit een héél interessant topic....

Zit ook al met hetzelfde in mijn hoofd... Ik zou graag ook wat training gaan doen om casandra soepeler te krijgen. Daarbij dacht 'k ook aan rechtrichten en dergelijke. Wou een cursus gaan doen bij antoine de bodt. Die komt hier in limburg bijna elke maand een clinic geven bij Cinthe... Maar mijn instructrice vond dat geen goed idee omdat ik mijn paard nog niet kan verzamelen...
    Verzameling komt pas als een paard volledig recht loopt.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Ok volgende maand schrijf 'k me dan toch eens in

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ehh, heel leuk voor jou hoor Willeke Maar ik heb niets aan AdB...mss toch eens een dvd kopen van Marijke de Jong ofzo...zijn er mensen die ervaring hebben met de manier waarop zij werkt? Zoja, ben je er tevreden over? Wat houdt 't precies in?
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik hoorde gister van marijke de jong persoonlijk dat ze ook lessen geeft in belgie... dan meot je even op de site http://www.paardenbegrijpen.nl kijken. das misschien een idee.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Bedankt!

Ik zal er zeker iets mee doen. Misschien maar eens beginnen met een dvd..
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Ehh, heel leuk voor jou hoor Willeke Maar ik heb niets aan AdB
    Waarom niet? Als die man bij jouw in de buurt komt kan kijken toch geen kwaad? (in Nederland kon je gratis naar zijn lessen kijken) Slechter zul je er in ieder geval niet van worden.

In de tijd dat AdB nog bij ons op de manege kwam was ik gigantisch Parelli blind, (een ander woord weet ik niet) Als er geen touwhalster en CS bij kwamen kijken vond ik het per definitie slecht, en keek ik dus niet. Jammer, heel jammer, want ik denk dat ik door het kijken naar zijn lessen best wel veel had kunnen leren. (al was het maar hoe ik het niet wou) Want zo veel rechtricht / gymnastiseer gedoe is nu zo vaak abracadabra voor mij.

Inhoudelijk kan ik je weinig vertellen over AdB, ook niet over Marijke de Jong, F6 waarschijnlijk wel. Ik dach namelijk altijd dat Marijke de Jong veel weg had van AdB maar hoorde vanmorgen dat dat niet zo was.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten