Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: DA op bezoek bij Aspen

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

DA op bezoek bij Aspen

Vanmorgen heeft er een paard een koliekaanval gehad. De DA moest dus langskomen wat goed uitkwam,want dan kon hij Aspen ook even zien. Hij zei dat de wonde er goed uitzag, maar dat zijn spronggewricht nog altijd dik is en dat dat nog een jaar lang kan duren. Het gaat altijd dikker blijven als aan de andere kant.Hij zei wel dat ik geen Equaide meer mocht gebruiken,maar nu op de Vulkatan moet overschakelen. Ik heb er zo mijn bedenkingen bij. Lila,wat denk jij?
    Aspen mag wel weer op de weide! Zondag gaat hij er voor de eerste keer op. De DA vond wel dat zijn vacht er dof uitzag en hij moet dus om de 6 weken ontwormd worden. Hij heeft vandaag Furexel gekregen.

Re: DA op bezoek bij Aspen

Die DA die kan de kleren krijgen denk ik zo. Die wond zag er niet uit totdat je equiaide ging gebruiken! Ik zou het wel weten.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Equiade: wat de boer niet kent, vreet ie niet! Geneest het snel volgens u? Zoja, gewoon met equiade blijven doen hoor. Wat was de reden waarom je met equiade moest stoppen? En dat ontwormen, ik denk dat dat niets kan helpen aan zijn vacht hoor, ik denk dat het eerder te maken heeft met een tekort aan iets (zonlicht? Vers gras? Beweging? Maw: misschien van maanden op stal te staan?).

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Tja.. en ik zou die raad niet zo in de wind slaan. Vulketan is goed spul en werkt ook tégen de verdikking van het weefsel.

Equiaide geneest de wond zelf wellicht snel maar zodra de ingrediënten niet onthuld zijn, waar praten we dan eigenlijk over? Voor zover ik begrijp is niet duidelijk of Equaide ook bindweefselremmend werkt en hypergranulatie tegen gaat.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Aug 2006

De reden van de DA was dat Vulketan wildvleesvorming tegengaat,wat de Equaide niet doet. Dit is belangrijk omdat Aspen de komende tijd weer veel op de weide staat,waardoor de kans op wildvleesvorming toeneemt.
    Ik heb daarstraks 1 keer Vulketan opgesmeerd. Het was vandaag behandeldag en de DA liep daar nog rond,dus dan kon ik moeilijk de Equaide bovenhalen
    Lila,je mag trouwens zijn naam gebruiken op de site!
    Zijn vacht ziet er niet zo dof uit,vind ik,maar hij is wel vermagerd, maar eenmaal hij weer veel gras eet,zal hij wel verdikken

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Mijn advies: doorgaan met de Equaide, het gaat echt goed, wond ziet er mooi én rustig uit, groeit dicht. Er heeft zich geen wildvlees gevormd. Aspen loopt los in de bak en bokt en doet en ondanks dat gaat de genezing verder zoals verwacht. Geen enkele reden om aan te nemen dat dat proces inenen ophoudt als ze de wei ingaat.
    Je bent bovendien begonnen met Equaide omdat je met de vulkatan geen effect zag. Na wéken. Je DA was tevreden met het effect van Equaide. Rustig mee doorgaan dus, vind ik.

Super trouwens dat zijn naam erbij genoemd mag worden!
    En fijn voor Aspen dat ze weer de wei inmag. Er komt een mooi weekend aan, dat wordt genieten dus. Wel weer rustig opbouwen qua gras hè ?!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Voor zover ik begrijp is niet duidelijk of Equaide ook bindweefselremmend werkt en hypergranulatie tegen gaat.
    Misschien dat je nog eens naar de foto's van Elvis op de site kan kijken? Die spreken verder voor zich.

Aangemeld
    Aug 2006

Dank je Lila! Jou advies had ik nodig! Dat bevestigde mijn gevoel. Vulketan vliegt dus weer in de stalapotheek in een hoekje achteraan.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Graag gedaan. Jij bent de enige die van dichtbij gezien heeft hoe de wond op beide middelen heeft gereageerd. Volg dus inderdaad rustig je eigen gevoel maar.

Bladwijzers

Forum Rechten