Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: wat kan dit zijn?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Re: wat kan dit zijn?

Er zijn geen plekjes meer bijgekomen... Er staat een korstje op die twee plekjes. Haren zijn er nog niet terug op aan het groeien. 't is afwachten. Ons lijkt het niet echt een schimmelinfectie omdat het paard van andere plekjes bespaard blijft en andere paarden vertonen ook niets...

Zou dus misschien kunnen dat het toch gewoon schuren geweest...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Ons lijkt het niet echt een schimmelinfectie omdat het paard van andere plekjes bespaard blijft en andere paarden vertonen ook niets...
    Dat hóeft ook niet hoor.
    Het heeft te maken met een verzwakte afweer. Niet ieder paard krijgt het, ook al wordt hij besmet.

Hou het maar gewoon in de gaten, maar precies ronde plekjes schuren lijkt me een beetje onmogelijk.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

yep trea, dat leek mij ook... We houden het wel héél goed in de gaten.
    Het paard lijkt er verder geen last van te hebben... Hij eet goed en is nog altijd heel opgewekt... Afwachten dus...

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ringworm is inderdaad heel erg besmettelijk, maar alleen bij een verzwakt afweersysteem. Jonge dieren en kinderen zijn er vatbaarder voor. Meestal gaat het overigens vanzelf weer over. Jij en je paard en de rest die daar allemaal komen, kunnen nog wel een jaar drager ervan zijn.

Hier op de wie was het ook. Alleen het veulen had het. Hij verging van de jeuk. De hengst had het een beetje. Mijn paarden hadden gelukkig niets en ik ook niet. Veulen hebben we met imaverol gewassen en het was over. Bij de hengst hebben we helemaal niets gedaan.

Succes ermee! Maak je maar niet teveel. Deed ik toen ook, maar toen ik even het een en ander uit had laten zoeken door mijn scheikundenerd zusje was ik al een stuk meer gerustgesteld.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten