Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: paard doet raar na gymnastiseren?

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

paard doet raar na gymnastiseren?

Hoi

Gisteren heeft Julie dus eens getoond hoe ik Pipa kan rechtrichten op de cirkel.
    Het is de bedoeling dat ze haar lichaam rond mij buigt en eigenlijk perefect in een cirkel past.
    Haar binnebenen moeten op hetzelfde 'spoor' zitten..Pipa's binnen achterbeen zit naast het spoor.

Ik merkte wel dat ze na een tijdje zelf al haar hoofd naar binnen bracht en haar hals lager hield.
    We porcupinen de schouder eigenlijk weg en halen het hoofd een beetje naar ons toe.
    Het is de bedoeling dat ze zelf gaan ondervinden dat dit een leuke 'houding' is en dus automatisch ontspannen gaan lopen.

Nu, toen ik vandaag wat ging wandelen merkte ik dat Pipa raar deed met haar hals en hoofd?
    Ze boog haar hals eigenlijk, alsof ze een klein beetje aan teugel liep, en strekte haar hals ook. En haar hoofd hield ze een beetje schuin...is dat normaal? En..is dit goed?

Ik merkte ook wel dat Pipa soms een beetje met haar hoofd schudde tijdens het rechtrichten.
    De homeopate/kinesiste/... zegt dat ze dit doet om zichzelf los te maken. Dus ik veronderstel dat het wel goed was dat ze dit deed, omdat ze voelde dat het goed aan voelde en zichzelf ook probeerde losser te maken?
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: paard doet raar na gymnastiseren?

Of ze heeft spiergroepen aangesproken die ze normaal niet gebruikt en heeft een beetje spierpijn? Dat kan best, ook al heb je rustig aan gedaan! Misschien dagje rust inbouwen?

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik denk dat ze ook last heeft van spierpijn. Doe toch maar rustig aan!

Aangemeld
    Apr 2006

Vandaag heb ik gewoon een wandelingetje gemaakt en toen ik klaar was nog heel even dezelfde oefeningen gedaan.

Ik dacht mss dat het kwam omdat ze zelf de goede houding probeert aan te nemen omdat het goed aan voelt? En dat ze nu 'ontdekt' heeft dat dit echt ontspannend is?

Zou wel kunnen hoor dat ze spierpijn heeft. Daarom ook dat ik gewoon ff gewandelt heb.
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Dagje extra rust bij nieuwe dingen is altijd goed vind ik. We voelen nu eenmaal niet wat zij voelen. Misschien komt de boel inderdaad los nu, ik heb wel gezien dat dat héél snel kan gaan als je het goed doet, dat proces. Dus wie weet is het een goed teken.
    Wat is het trouwens toch een mooie meid, die Pipa. D't bijzondere kleur en d'r donkere en lange oren. Moooooi.

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Wat is het trouwens toch een mooie meid, die Pipa. D't bijzondere kleur en d'r donkere en lange oren. Moooooi.
    Wauw..nu je 't zegt

Jij bent de eerste die zegt dat Pipa mooi is! Bedankt!! Ik vind Pipa niet het knapste paard, ze heeft geen mooie bouw maar wel een schattig hoofdje.
    Ze is gewoon perfect voor mij. Hou van dr! Zalig beesje.
    Groetjes
    Ariane xxx

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

én je kan volgens mij heerlijk zonder zadel op d'r zitten?

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    én je kan volgens mij heerlijk zonder zadel op d'r zitten?
    Jaaa Of tenminste...met de bbp Zonder zadel zit het niet zo lekker want dan voel ik haar ruggengraat te veel. Maar met een bbp'tje stappen en draven gaat echt heel fijn. Ik merk dat ik al een veel vastere zit heb!

Nu nog de galop zonder zadel Maar dat heb ik vandaag voor 't eerst weer gedaan sinds een jaar..en ik had dat zadel zeker nodig..maar je moet dr niet onderschatten hoor..in galop is ze precies een springveer en wip je 'n meter uit je zadel. Dat was vroeger tenminste zo! Vandaag bleef ik gewoon op mijn duim zitten Had nooit gedacht dat Pipa zo relaxed kon gallopperen! Super!

Maar ze heeft heerlijke gangen ja...een vlotte, energieke stap en een zachte, leuke draf..en een galop waarbij je op wolkjes zit! Tenminste..als je Ã* la Parelli galloppeert.
    Groetjes
    Ariane xxx

Zie mijn aanvullende commentaar in
    posting.php?mode=reply&f=25&t=13319#preview

topic over paard mankt..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Bladwijzers

Forum Rechten