Hoi
Gisteren heeft Julie dus eens getoond hoe ik Pipa kan rechtrichten op de cirkel.
Het is de bedoeling dat ze haar lichaam rond mij buigt en eigenlijk perefect in een cirkel past.
Haar binnebenen moeten op hetzelfde 'spoor' zitten..Pipa's binnen achterbeen zit naast het spoor.
Ik merkte wel dat ze na een tijdje zelf al haar hoofd naar binnen bracht en haar hals lager hield.
We porcupinen de schouder eigenlijk weg en halen het hoofd een beetje naar ons toe.
Het is de bedoeling dat ze zelf gaan ondervinden dat dit een leuke 'houding' is en dus automatisch ontspannen gaan lopen.
Nu, toen ik vandaag wat ging wandelen merkte ik dat Pipa raar deed met haar hals en hoofd?
Ze boog haar hals eigenlijk, alsof ze een klein beetje aan teugel liep, en strekte haar hals ook. En haar hoofd hield ze een beetje schuin...is dat normaal? En..is dit goed?
Ik merkte ook wel dat Pipa soms een beetje met haar hoofd schudde tijdens het rechtrichten.
De homeopate/kinesiste/... zegt dat ze dit doet om zichzelf los te maken. Dus ik veronderstel dat het wel goed was dat ze dit deed, omdat ze voelde dat het goed aan voelde en zichzelf ook probeerde losser te maken?
Bladwijzers