dat vroeg ik me eigenlijk ook af...
Ben ook van plan om een isabella werth te kopen voor casandra... heb er misschien zelfs eentje gevondenga woensdag kijken
![]()
dat vroeg ik me eigenlijk ook af...
Ben ook van plan om een isabella werth te kopen voor casandra... heb er misschien zelfs eentje gevondenga woensdag kijken
![]()
Een occasiezadel Willeke ?
Had er ook al een paar gevonden, maar ik durf eigenlijk geen te kopen zonder zadelpasser erbij
En probeer je die dan eerst op je paard ?
Parelli is een virus, mijne Oliver een passie
yep een tweedehands wintec..
Nee ik pas die niet eerst op casandra. Als die niet past moet er gewoon een grotere boom in. Ben er vrij zeker van dat de blauwe zal passen (heb nl geprobeerd met een zadel van een vriendin). In dit zadel zit een zwarte boom (standaard), dus moet gewoon even een blauwe bijkopen en dan past die wel.
Ik moet shetfan wel gelijk geven, het is echt niet zo dat eeen zadel met verwisselbare boom altijd past!!!
Een goede zadelpasser krijgt zo,n zadel vaak wel pas maar de basisvorm moet toch wel aansluiten bij je paard.
Als zo,n zadel eenmaal past kun je wel makkelijk varieren met de boom wanneer je paard veranderd, mits je paard niet te breed word want dan houd het ook weer op.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Een theraflex pad is een pad met luchtkussens. Het materiaal wordt meestal gebruikt voor van die zelfopblazende matjes waar je mee gaat kamperen. Dat hebben ze nu in een pad verwerkt en geeft dus een laagje lucht tussen je zadel en je paard.
Je kan de linker en rechterkant van de pad apart open en dicht doen. Zodat je aan beide zijden kan bepalen hoeveel lucht je erin of eruit wilt hebben...
En ik heb dit echt nodig om het passend te krijgen. Mijn paard blijkt nogal acheef in zijn schouders waardoor hij zonder elke keer een vochtophoping op zijn schoft kreeg en ik dus noodgedwongen boomloos moest rijden.
Nu kan ik met shims ( waarmee je dus de schouder tijdelijk kan opvullen bij een theralflex pad....bij andere pads ontstaat er 'bridging'. Bij deze pad niet omdat de lucht in de pad de hoogte verschillen door de shim opvangt) dit verschil tijdelijk opvullen en werken aan een gelijk geschoudert paard waarbij ik dus ook het zadel passend heb..misschien past het tegen die tijd wel niet meer...maar voor nu is dit de enige optie die ik gevonden heb om mijn paard met boom te kunnen rijden.
En ja.....natuurlijk is het beter als een zadel past zonder al die poespas!![]()
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill
Achzo.
Zou ik dat dan ook niet van doen hebben? Great der ene schouder is zoooveel beter ontwikkeld als de andere![]()
Don't lose your grip on the dreams of the past
You must fight just to keep them alive
Je kan dat zelf voelen. Leg het zadel op je paard en steek gewoon je hand onder het zweetblad, ter hoogte van de schouder. Voel rechts en links. Als je verschil voelt tussen beide bv. rechts klemt, dan zal die schouder meer ontwikkeld zijn.
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
Volgens mij zou great wel geholpen zijn voorlopig met zo'n theraflex caro... natuurlijk tot de moment dat haar andere kant ook beter ontwikkeld is. Maar voor de overgangsperiode kan je dat volgens mij wel gebruiken.
't is alleen niet zo goedkoop...
Dan sparen we nog wat hé!
Alles voor men meisje. Maar eerst wat sparen natuurlijk.
Kheb het zadel trouwens en het is FANTASTISCH![]()
Don't lose your grip on the dreams of the past
You must fight just to keep them alive
Vertel, vertel ...
zit het goed, voelt het goed, ligt het goed ... ?
Parelli is een virus, mijne Oliver een passie
ik heb ondertussen ook een wintec (isabella werth), ben er voor de curieusiteit eventjes gaan opzitten en het zit echt zalig vind ik! Maar ik moet nog de kussens laten opvullen en de singelstoten langer laten maken (nu pas viel me op hoe vet casandra wel geworden is...)
volgens mijn zadelmaker ben 'k voor 50 euro geholpen... Moet dan eens met de camion naar daar rijden zodat hij de kussens kan aanpassen aan de rug. Voor de rest ligt het zadel enorm goed! het diepste punt ligt netjes op de zwaartelijn, de uitsnijding aan de schoft is breed genoeg en hoog genoeg![]()
heb er wel de gele boom moeten uithalen en de zwarte moeten insteken om het passend te maken![]()
Ik heb geen ervaring met die versie van wintec, maar ik wil toch eventjes melden dat ik (en andere mensen uit mijn omgeving) zéér ontevreden ben over de wintec!!! Mijn ervaring: het zadel was te licht waardoor het niet goed bleef liggen en mijn paard daardoor schuurplekken kreeg en het zadel was heel hard voor mijn paard (net een plank). Door het wintec zadel van mij heeft mijn paard MAANDEN stil gestaan, omdat het zadel zijn rug heeft verpest! Nu heb ik een lederen zadel en gaat alles goed. Ik zou er dus goed over nadenken!
Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
Ondanks dat dit een oud topic betreft, wil ik hier even op reageren.Oorspronkelijk Geplaatst door Brenzolovertje
Wat een bull shit om dit zadel de schuld te geven.
Natuurlijk zijn er zat Wintecs die prima op een paard liggen!
Dat hij op jouw paard niet goed lag, betekent niet dat de Wintec slecht is.
En nee, ik heb geen Wintec, en heb ook geen aandelen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, het feit dat de wintec bij jou paard zoveel rugproblemen veroorzaakt heeft, wil zeggen dat het zadel niet paste en dat is niet de fout van wintec, maar jou eigen stomme fout! Jij had moeten zien dat het zadel niet paste. Ik heb direct nadat ik mijn wintec zadel opgehaald had er een zadelmaker naar laten kijken of het zadel wel degelijk goed lag... Een lederen zadel kan net zo goed schuurplekken en een zere rug veroorzaken. Een zadel moet nu eenmaal passen op het paard!Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
Bladwijzers