Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 67

Topic: Verslag Parelli Natural Horsemanship Celebration

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Verslag Parelli Natural Horsemanship Celebration

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door eline
    T was gaaf.....Ik heb ook zitten huilen bij Linda, t was zooooo mooi, die passage en wat is ze vooruit gegaan!!! Pat was echt trots op zijn meisje, He definitely married the right woman! En daarna Pat en Linda die samen aan het dansen waren met hun paarden in rengalop om hen heen, heerlijk zoetsappig. Genoeg motivatie opgedaan voor de komende tijd! T was vooral ook heel gezellig, heerlijk uiteten bij de Vietnamees! En het beste van alles: een blik achter de schermen en een foto met Pat en Linda! Dat is dan weer handig als je een instructeur kent. T was heerlijk.

OK, als we toch gaan biechten: ook IK zat diverse malen mijn tranen een beetje tegen te houden Ik probeerde heel nuchter te blijven, vertelde mezelf dat ik die Parelli-Promotie-truukjes zo onderhand wel kende, maar dat hielp allemaal niet Het was ook zó ontroerend soms! Pat die excuses maakte voor fouten in het verleden... De prachtige shows, de trotse paarden en een Pat, die met Quintana zó ultiem.... SOFT was
    Soft softer sofst, leek de ondertiteling van deze ISC
    Het werd tot in het oneindige benadrukt...

Ik ging er heen met het idee dat ze me niet meer konden verrassen. Dat ik alles nu wel zo'n beetje gezien had...
    Hoe ontzettend onvoorbereid, was ik op déze ontwikkelingen.. Zucht ... (een blijde ) Grz! Els

Oja, en de Vietnamees was súperjammie
    E l s v a n d e r Z a n d e n

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Je verslag en je enthousiasme waren zo inspiratievol Hanneke dat ik vanavond maar weer eens met de 7 games ben begonnen en dat had ik lang niet gedaan

Verbaasde me nog hoe licht het zwarte monster op alles reageerde.....dus maar weer het level 2 pakken en het LB&HB pakket gaan afstoffen en bekijken én ik kom van de week jouw eigen filmpjes efkes bekijken

Heb ook besloten dat ik de eerst volgende keer ook van de partij ben als er weer zoiets plaatsvind in Europa
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

het was gaaaaaaaf!

Ik heb een fanta weekend gehad en heb het gelukkig wel droog gehouden al was er wel sprake van kippenvel en gewoon een boordevol NEC wat overstroomde van de ja knikkers en inderdaad zeggende mensen HEERLIJK als je gewend bent tussen de normals je weg te moeten vinden!

Ik ben ook erg trots op Marie Claire en Origan! Ze hebben het beide zoooooo goed gedaan!

Ik hoop dat jullie ook gezien hebben hoe die twee zijn gegroeid samen tijdens de show....Ik heb het wel gezien en vond het geweldig!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Ik heb net Pat gezien en hij vertelde over de klompen Het heeft dus een indruk op hem gemaakt

De successeries is bedoelt voor mensen die nog niet hebben gehoord van Parelli. Het geeft een meer totaal beeld van Parelli en de investering is kleiner dan een level 1 en 2 (vooral omdat je ze appart zal kunnen kopen). Parelli heeft gemerkt dat velen maanden in level 1 of 2 zitten omdat ze het geheel niet zien. Voor hun is de succes series ook bedoeld.De levels geven meer uitleg bij alles. In princiepe kan je door de successeries alleen een level 3 behalen.

Voor de mensen die dit jaar niet konden komen, volgend jaar komen ze terug. Casper zal er dan misschien niet meer bij zijn want die gaat op pensioen.

Gr Jarno
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
    IVoor de mensen die dit jaar niet konden komen, volgend jaar komen ze terug.
    Gr Jarno
    - zet spaarpot neer en gooit daar het overgebleven kleingeld in-

En bedankt voor de dansende foto's Els, toen was mijn memorystick op dus die miste ik nog.

[size=99px]edit: spellen is niet mijn sterke kant[/size]
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid diana's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    54

Ik heb het verslag kwijlend zitten lezen . Super bedankt
    Ik ga alvast voor de volgende keer sparen , maar we gaan eerst maar naar Lunteren.

Diana
    ** Relax, we komen er wel**
    Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/

IVoor de mensen die dit jaar niet konden komen, volgend jaar komen ze terug.
    Gr Jarno
    Jaaaaaaaa! Dan ga ik ook! Ik ga veel sparen! Weet je ook al wanneer ongeveer (geef Pat dus de tip dat het NIET tijdens de examens mag zijn !)

Ik vind het trouwens een heel leuk verslag... Jammer dat ik ook niet geweest ben . Ohja, er komen nog wel kansen, zoals Jarno zegt, volgend jaar al!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Voor de mensen die dit jaar niet konden komen, volgend jaar komen ze terug
    YES! Dus zo éénmalig was het evenement dan toch niet!!
    Don't dream your life, live your dream!

Thanks Jarno, dat is nu eens duidelijk over het waarom van het nieuwe pakket. Ik kan er mij alles bij voorstellen. Neil Pye zei ook dat je het meer moest zien als concepten dan als specifieke 'how to' zoals in de levels pakketten.
    Ik was ook shocked te horen dat Casper al 19 is! Volgens mij kan die nog wel tien jaar zo verder.
    Waar komen ze volgend jaar dan? Terug Engeland? Laat eens vallen dat Flanders Expo een ideale locatie is?
    Mijn paard is ijzerloos, de stal is deurloos en met Parelli zijn onze mogelijkheden grenzeloos!

http://www.nathalielagasse.be

Laat eens vallen dat Flanders Expo een ideale locatie is?
    Ja, of Stal Mansour in Arnhem, of Horse Event in Deurne !!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Lief dat je aan Mansour denkt Marianne maar ik betwijfel of mensen aantal wat op Parelli evenementen afkomt wel past op de locatie. De 2000 man die we verwachten voor de NH dag dit jaar is zo ongeveer een max
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Bij deze ben ik maar zo brutaal om mijn verslag te plaatsen, ik heb geprobeerd om er een objectief iets van te maken. Andere Birminghamgangers: bij fouten, vergeten dingen: graag aangeven, ik heb nog steeds een paar dingen met vraagtekens in mijn hoofd zitten namelijk.
    Hanneke, ik vind het een geweldig verslag! Je hebt het inderdaad erg objectief proberen te houden en omdat je vraagt naar de vergeten dingen, vul ik heel graag je verslag aan! Maar vraag aan mij niet om objectief te blijven, haha :-D
    Birmingham 4 & 5 augustus 2007.
    Reveal your horse. Discover your potential. Live your dream
    .
    Ok mensen, stel je voor: een uitputtende busreis waarbij je om 01.00 ’s nachts vertrokken bent en ’s avonds pas om 19.30 aankomt… Met in de ochtend de white cliffs of Dover, waar je toch iedere keer weer warm van wordt .

En dan eindelijk – na deze reis van afzien- is het zover… Eindelijk (oververmoeid ) gearriveerd in de enorme NEC-hal wordt er luide feestmuziek gedraaid. En wanneer dan wanneer het lied ”Celebration time” ingezet wordt, staat een meute van meer dan 4000 enthousiaste mensen mee te zingen, klappen en te juichen. En dan op het eind, onder luid tromgeroffel, verschijnen er grote rookwolken bij de ingang en de aankondiging: Ladies en Gentlemen…. from the United states with their horses”….. En dáár zijn ze dan eindelijk …… Brrrrrr , lekker kippenvelmomentje
    Day 1
    Session 1 Horses in action with Pat en Linda Parelli
    Pat & Linda, at liberty met Casper en Remmer. Linda heeft haar verhaal verteld.
    Wat ik supergrappig vond, was de humor van Casper tijdens de uitleg van Linda. Casper had een halster op de grond gevonden en vond dat een aanleiding, om er uitgebreid mee te spelen. Remmer had overduidelijk veel meer behoefte aan gekrabbel van Linda.

Wat daarop úberkomisch was, was dat Casper (tijdens Linda haar verhaal) Remmer begon te achtervolgen mét het halster in zijn mond. Dat was zo grappig! Remmer baalde als een stekker en probeerde Casper geïrriteerd van zich af te schudden, maar Casper bleef heel persistent, met het halster in zijn mond achter Remmer aansukkelen!

Session 2 Horses in trouble
    Quintana was het eerste paard wat de ring in kwam, een 10 jarige merrie, welke meedoet aan springwedstrijden met haar 15 jarige eigenaar. Gelijk bij binnenkomst kreeg de jongen al een kopstaat van de merrie dus nam zijn vader haar over.
    En terwijl pappa al worstelend met een opgefokte Quintana richting Pat probeerde te komen, werd ( van de Beatles) het nummer: “Help, I need somebody- Help, not just anybody” gedraaid
    Quintana was een erg RB extroverte merrie, die bovendien geleerd had tegen druk in te gaan. Pat vroeg de 15 jarige jongen “eventjes” de merrie over de barrels te laten springen, “eventjes” de bal op haar rug te leggen, “eventjes” over het zeil te lopen, en “eventjes” in de trailer te gaan. Het zal niemand verbazen dat dit niet 123 ging. Maar wij kregen wel een goed beeld van de merrie.
    Haha, en terwijl die jongen ( Ashley) met de merrie door de bak schuifelde langs de obstacles, draaide ze het muzieknummer: “Hang on, help is on its way….”

Na een wisseling van halster nam Pat haar over,
    En men draaide een song met de tekst: “You’ve got to change baby, before I love you .
    Daarna verwisselde Pat het halster onder de uitleg dat het veel te kort en beklemmend was en geen ruimte gaf tot kijken (onder een stukje muziek van : “I want to break free’- van Queen )
    Terwijl hij vrolijk pratend doorliep, onderwijl de gek stekend met de engelsen, vond er wel een grote verandering plaats bij Quintana. Al kauwend en likkend liep ze achter hem aan, het spel hind your hiney werd gespeeld, en ook put your nose on something. (en tussendoor nog veel meer)
    En ondertussen werd de Beatlesong “Try to see it my way…” gedraaid

Session 3 Seeing what Pat sees, interpreting the master
    Ook bij deze sessie kwam een “probleem” paard, en dit keer was het de beurt aan Linda om met dit paard te gaan spelen. Bovendien heeft zij een gedetailleerdere omschrijving gegeven wat ze nu precies doen, welke tactiek ze gebruiken en vooral waarom. Ze gebruikte hiervoor het horsenality profiel (check de nieuwe website van parelli!)
    Ja,dat model vind ik he-le-maal geweldig! Linda had (aanvankelijk) een RB introvert paard (dacht ik) en je zag hem van RB naar LB gaan. Linda benadrukte, dat je op zulke paarden al helemaal geen “druk” moet zetten, anders heb je een onnodig probleem! Ze loste het op door “me and my shadow” te spelen en gaandeweg meer richting te bepalen. Ontroerend gewoon, om te zien hoe zij met NIETS doen, het paard uitnodigde in de trailer te stappen. En hoe hij het - uitvoerig kijken- ook probleemloos deed . (Dat hebben we wel eens anders gezien op een Parelli-demo )
    En wat voor mij nieuw was in Parelli land : (maar wat ik erg leuk vond om te horen, en Boris vast ook): Linda gebruikte snoepjes. Volgens haar werkte dit goed bij LB introverte paarden. Je moet het niet gebruiken bij:
    - erg bange paarden
    - paarden graag willen spelen, paarden die bijvoorbeeld erg veel “mouthy” zijn (nippen met mond) Zoals ze zei: don’t use treats to teach, use for incentive.
    Ze zei * I * don’t use treats to teach, * I * only use them as an incentive. Ik weet het zeker, en daarmee had ze me helemaal ‘om’. Bij de HB&L had ik het idee, dat ze zich nodig in R+ technieken moest verdiepen. Maar door deze opmerking besef ik, dat ze wel degelijk weet wat ze doet .
    Ze zei verder, dat je het NIET moest gebruiken bij LB extroverte paarden (Aramis bijvoorbeeld) omdat die er aggressief van kunnen worden. Via het horsanality model, kan je snel bepalen, of je paard in die categorie valt . LB-extroverts spelen graag en het spelen op zich, is voor hen al een super motivator. Alles bij elkaar: indrukwekkend en ik moet zeggen: appoligies to Linda. Ik vind het model een super instrument
    Session 4 Why advancement is critical for the horse
    Wat blijft het mooi om dit te zien. Pat die speelt met Magic en Casper!

Die lange lijnen waren inspirerend ! (niets voor jou Mafhaf? Vanaf Suus met Lodash ? )

Piaff met 2 paarden

Springen met de bal van achter gefotografeerd

Met de bal rondgalopperen

Ook de werkmannen moesten de beroemde amerikaanse paarden natuurlijk bekijken
    Wat een gaaaaave foto!!!

Dag 2
    Begon ook weer met het savvy team, en ook dit keer zag ik mensen met hun paard omgaan op een manier hoe ik dat ook wil<snap> En (ik had het nog niet eerder gezien) Marie Claire die ging touwtje springen met haar paard, ik dacht eerst nog, goh waarom rijdt ze met 2 CS met strings? Maar die strings zaten aan elkaar vast, en zo konden ze – in galop- touwtje springen. Later deed Pat dit ook met Magic.
    Maar MCl vond ik wel veel beter!!!
    En ja hij heeft het ook over het Myler Bit gehad, in september komt er een speciaal Parelli Myler bit op de markt.
    Ik heb het hier op de lijst al eens geroepen, dus ik lag helemaal in een deuk.
    Toen was het tijd voor het uiteindelijke doel van sessie 1: Horses in trouble part 2. Daar was Quintana weer, de eerste merrie van de zaterdag!
    Dit vond ik een indrukwekkende sessie! Hoe Pat samen met die jongen aan de gang ging en die jongen gewoon kilometers liet groeien! Wat een verschil, wat een vooruitgang. Ik was zo blij voor die jongen. Hij kon zélf zijn ogen bijna niet geloven… Quintana zelf was trouwens op zich niet echt een heel ingewikkeld gebakje
    Pauze, dit keer een pauze die voor mij in het teken stond van in de rij staan om dingen te kopen. Sjeeminee, alsof het gratis was! (helaas dat was het niet)
    Parelli heeft een nieuw product op de markt: de successeries. 10 dvd’s, met onderwerpen als horsenalitys, the secret of fluidity, natural collecetion, ride out in open areas en trails. Aan de hoeveelheid tasjes te zien werd dit goed verkocht!
    Ehum… Tot nog toe vind ik de successerie geweldig! En inderdaad wat Jarno al aangeeft: volgens mij kán je er L2-L3 mee halen… Het doet me een beetje aan de oude videocourse denken; beknopt maar to the point! Geen ellenlange detail-info. Maar.. ik ben pas bij DVD 3
    Session 2, the secret of fluidity.
    Tijdens deze sessie heb ik geen aantekeningen gemaakt, geen foto's gemaakt (dus sorry Linda: maar 1 foto van jouw),
    Ik heb wel aantekeningen gemaakt maar met Linda life had ik hetzelfde probleem als met Linda op mijn DVD: ik had moeite om wakker te blijven… . L3 fluidity is in ieder geval meer over “move the shoulders”. Ik ben heel benieuwd naar de DVD hierover, in het successserie-pakket.
    Wat ik echt úuberleuk vond, was de intense blik van Remmer, toen hij zichzelf op het grote scherm zag! Hij zat stomverbaasd te staren, naar dat enorme paard in de lucht!

IMG]http://i106.photobucket.com/albums/m259/ezanden/ISC%20Birmingham%202007/IMG_6263vRemmeropscherm.jpg[/IMG]

Grand finale
    Tja , en daar eindigde het mee. De grand finale van Pat en Linda met hun paarden. Waarbij ze @L de paarden om zich heen lieten galopperen en onder andere achten lieten maken, tegelijk en tegen elkaar in.

En waar ze met elkaar stonden te dansen, terwijl hun paarden @Liberty om hen heen galoppeerden

Ja ik weet het: Parelli is Amerikaans, Parelli is commercieel, Parelli lijkt soms op een sekte, maar zolang ik spontaan een lach op mijn gezicht krijg bij het zien van het savvy team, kippenvel als ik naar Pat en Magic / Casper kijk, of de tranen in mijn ogen bij Linda ga ik graag naar demonstratie of weekeinden als dit toe!
    Het is moeilijk op papier een beschrijving te geven, de sfeer, de muziek, de mensen, daar zijn geen woorden voor. Dan maar een zweverig verslag.
    AMEN. Wat was het gáááááááf !!!!!! Grz Els

Aangemeld
    Apr 2005

Ik heb net Pat gezien en hij vertelde over de klompen Het heeft dus een indruk op hem gemaakt
    Whahahahaha Wat zei hij Jarno ????

Ik hoop zo, dat hij ze dan alsnog gaat dragen in een minuutje op een savvyClubDVD . Zodra ik alle foto's binnen heb, maak ik een topicje van hoe het allemaal gelopen is trouwens. Nog heel even geduld, iedereen die bijgedragen heeft . Grz Els

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Lief dat je aan Mansour denkt Marianne maar ik betwijfel of mensen aantal wat op Parelli evenementen afkomt wel past op de locatie. De 2000 man die we verwachten voor de NH dag dit jaar is zo ongeveer een max
    Hihi, dan houden we het toch in 'besloten kring'!!!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Zucht, was er in gedachten bij, geweldige verslagen, ga vanavond meteen weer in de dvd's. En wie weet volgend jaar...weet nu waarvoor Fer aan het werk is hahaha
    www.crystal-carving.com

Bladwijzers

Forum Rechten