gaaf verslag! net of ik erbij was, baal zo dat ik niet kon![]()
Heb net het uitgebreide verslag over de telefoon gehoord![]()
alleen na het verslag heb ik al weer nieuwe inspiratie![]()
gaaf verslag! net of ik erbij was, baal zo dat ik niet kon![]()
Heb net het uitgebreide verslag over de telefoon gehoord![]()
alleen na het verslag heb ik al weer nieuwe inspiratie![]()
www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training
klinkt echt fijn
heel fijn
ik wil ook extraordinary worden
echt
extraordinary met Poca dus he
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Haha te laat!
Dat was je al!
![]()
May the horse be with you!
Goed verslag!! Beeldend beschreven want ik heb nu spijt dat ik het evenement gemist heb en ik krijg spontaan te kriebels om toch wat te gaan parelliën..![]()
Was Eddy Modde niet bij het demo-team?
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Als je in het NEC zit en kijkt naar kippenvelmakende demonstraties dan is het niet zo moeilijk om te zeggen “dat wil ik ook, ik ga oefenen”. Nee als je thuis komt en je stalgenoten zuchten dat er weer iemand is toegetreden tot de wiggeling rope assocation, dan wordt het moeilijker.![]()
![]()
Ik vind het ook prachtig geschreven. Ik vind die gasten zo knap. Kijk een goede horseman zijn is een. Maar het zo te kunnen brengen, wereldwijd zoals Parelli dat kan, WAUW.
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
the wiggeling rope association , grappig!!![]()
![]()
![]()
Goeie club om bij te horen![]()
er waren geloof ik alleen de 6 beste/leukste instructeurs uitgenodigd, eddy hoorde daar blijkbaar niet bijOorspronkelijk Geplaatst door Marianne
![]()
www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training
Gaaf verslag Hanneke, dank je voor de moeite! Heb ik toch een beetje kunnen meegenieten.
Ik heb spontaan spijt dat ik niet gegaan ben![]()
Maar dankzij jou toch een beetje erbij!
Dank je voor je verslag. Is erg motiverend!!
Super verslag Hanneke, duidelijk en overzichtelijk, en mét foto'sen al de dingen die mij het meest opvielen heb je ook vernoemd. Natuurlijk hebben we 90 procent van wat hij zei al eerder gehoord (maar daarom niet altijd goed begrepen). Een nieuw (voor mij) Parreli-isme die je nog niet noemde: Retreat is a treat for your horse (ofzoiets).
Gezellig hé was het, ik zat op de grote Parellibus die na eerst heel Nederland en Vlaanderen (ongeveer)doorkruist te hebben naar Birmingham reed, dus dat was heerlijk, mensen terugzien, mensen leren kennen, en ook geen probleem om voor en na verder over Parelli te babbelen. Het was zelfs zo erg dat we op zowel heen- als terugreis de oude video's van Parelli op hadden staan (Pat en Linda superjong 20 jaar geleden, en Pat af en toe zonder hoed!). Wij (de Oostvlaamse ParelliGirls) waren helemaal uitgelaten, beetje schooluitstap meets sectegevoel. Iedere keer als Pat vroeg 'Raise your hand if...' sprongen we ongeveer recht. Door mijn vroege boeking (ik had de andere Girls platgezaagd om zo snel mogelijk te beslissen) zaten we helemaal vooraan![]()
![]()
![]()
Eddy was niet bij het demoteam, ik denk dat dat via loting bepaald werd eigenlijk. Want alle instructeurs nemen graag de gelegenheid te baat om aan Pat te tonen wat ze kunnen. Silke zal er wel sowieso bijgezeten hebben kan ik mij voorstellen. Maar waarom bv. Wally (mmmmm..... Wally.....) wel en zijn buddy Mikey (Wanzenreid) niet? Die heeft zelfs meer sterren. (Of ligt die er ook al uit?) En de engelse intructrices (Allison en ?) zullen ondanks maar twee sterren er ook wel vanzelf bijgezeten hebben gezien thuismatch.
Ik vond de instructeurs ook absoluut inspirerend.Zowel bij hun als bij Pat op Magic en Linda op Remmer zie ik ook meer en meer goeie correcte dressuurdingen, voor zover ik dat kan inschatten natuurlijk.
The wiggling rope Associationdie had ik niet gehoord!
De nadruk gaat duidelijk meer en meer liggen op reading the horse, de horsenality proberen inschatten en daarmee je strategie bepalen en aanpassen. Het nieuwe pakket (Succes serie: tien DVD's, elk met een eigen minibeknopt boekje, ook elk afzonderlijk te verkrijgen, weer meer met Pat en geen Stephanie Burns meer) ziet er goed uit. Het is eigenlijk als beginpakket opgevat, met als je dieper wil studeren pas het Lib en HB pakket. De homestudy levelspakketten waren nergens te bekennen en zijn ook niet vernoemd. Ze gelden nog wel, ben ik redelijk gerust in. Op de achterkant van elke DVD van het Succespakket zie je met een kleurcode bij welk level het onderwerp hoort. Horsenality is de eerste en hoort al bij level 1, nog drie van level 1, en vier van level 2 en dan Collection, en Leads and leadchanges bij level 3 denk ik.
Ik ben in het nieuwe Succespakket nog maar net begonnen met de eerste DVD (Horsenality) en dat is vooral Linda die uitlegt, en eerlijk waar, 'Linda, ik zie u graag' dacht ik helemaal emotioneel. (In het HoogNederlands: ik zie u graag = ik hou van jou)Nu, al die emotie zal ook wel komen omdat ik het zowaar gedurfd heb tegen Linda te spreken! In het echt! Ik! Dat gedurfd! Zoveel jaar geleden in Parijs en ook eens in Duitsland heb ik al voor Pat gestaan en geen woord uitgebracht. Handje gegeven en handtekening gekregen, alsof ik geen engels sprak
![]()
Mijn paard is ijzerloos, de stal is deurloos en met Parelli zijn onze mogelijkheden grenzeloos!
http://www.nathalielagasse.be
Pat zelf zei daar over:Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
"I have a terminal desease called the 'sharitus'. And in my country people call me 'a nut'.
But you all have heard about the mighty mighty oaktree???
Well, that too once was 'a nut', that stayed persistent.... "![]()
![]()
[size=99px]Ik heb me even kunnen losrukken van het geweldige nieuwe pakket; ik ben nu bij DVD 3".[/size]
E l s v a n d e r Z a n d e n
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
and those who matter don't mind." Theodor "Dr. Seuss" Geisel
Raden jullie aan om het te kopen.... zo te lezen is het veel van hetzelfde dat al in de level pakketen en LB&HB pakket verteld wordt....?!?!?![]()
Mooi verslag Hanneke! Wat je zegt van die clinic van Linda, en het vergeten om foto's te nemen. Dat had ik dus ook... Ik zat zooooo "flabbergasted" te kijken dat ik pas daarna dacht: shit, ik had dit willen vastleggen.
De busreis vond ik persoonlijk erg gezellig maar wel afzien. Vooral de heenreis duurde echt TE lang, ik was blij toen we bij het hotel waren. Wij hebben ook niet meer de moeite genomen om ergens anders te gaan eten, maar zijn lekker in het hotel zelf gaan eten. Mijn moeder in haar beste Engels geprobeerd Guinness te bestellen, ze kon dat om 1 of andere reden gewoon niet fatsoenlijk uitspreken![]()
Het evenement zelf was echt de moeite waard, ik zat regelmatig met een brok emotie te kijken. Ja, er werd ontzettend veel verteld wat niet nieuw was, en soms zelfs woordelijk herhaald wat ik al op een DVD/video ergens gehoord had. Maar de demo's maakten dat meer dan goed. Daarbij: sommige dingen kun je niet vaak genoeg horen!!! En het was ook een ontzettende oppepper, ik wilde meteen met mijn paard aan de slag (is uiteindelijk maandag geworden, nadat ik brak uit de bus gerold was).
Waar ik ook erg verbaasd over was en absoluut meer over wil weten zijn de voedselbeloningen bij LB introverte paarden. Aangezien mijn pony in die categorie valt zou ik graag willen weten hoe je dit moet toepassen, wat de meerwaarde is etc. Erg jammer dat Linda hier zo weinig over vertelde want ik denk dat dit voor heel veel mensen nieuwe info was vanuit Parelli-land.
Wat mij over de nieuwe DVD serie verteld werd (ik heb 'm niet gekocht maar wel info gevraagd aan de Parelli-mensen aldaar) is dat het voornamelijk een beknopter overzicht geeft van de verschillende dingen. De pakketten gaan dieper op de dingen in. Mij lijkt de seven games DVD bijvoorbeeld niet heel erg de moeite waard tov het L1 pakket. Daarentegen vind ik de horsenality DVD wel weer erg interessant, omdat ik nou eenmaal (nog) niet het geld heb voor het Liberty & Horse Behavior pakket. Ik ga deze dus ook zeker los kopen. Maar ook de DVDs over calm ride, collection en lead changes vind ik erg verleidelijk, dus wie weet komt er in de toekomst alsnog het hele pakket. Ik ben in ieder geval ontzettend benieuwd naar een verslag van iemand die de serie gekocht en bekeken heeft!!!
Always Look on the Bright Side of Life!!!
Zou deze nut hier daarom zo van eikenbomen houden woehaahahaha!Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
Geniaal.
May the horse be with you!
Haha, Parelli is een eikel.. (pun intended) .. how interesting!
Leuke vervolg-verslagen!
Zijn die nieuwe DVD's nu een aanvulling op... of een vervanging van... de Level pakketten?
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Bladwijzers