Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Drafje

Drafje

May the horse be with you!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Drafje

Vooral linksom ziet er fijn uit. heel rustig en beheerst.

Rechtsom is een beetje van: baas, ik wil het wel proberen, maar....

Ja, lekker drafje, aan beide zijden.

Wel ietsje te laag ( dat betekent te weinig afzet op de achterhand en daarmee zou je het lopen op de voorhand kunnen bevorderen) - misschien iets meer push erin krijgen ( cq meer afdruk achter) zou wel beter zijn voor hem. Maar verder toont hij mooi ontspannen hoor.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

HIhi, ik zie een paar wat heel lang stilstaat, dan ineens een meter verder staat op 2 benen en dan een paar tellen later weer een stuk verder op 2 andere benen.... Beetje gekke draf vind ik het eigenlijk

Ja, de PC op mijn werk is te traag hiervoor
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Rustige en beheerste draf,maar wel een beetje slenterachtig. Zoals Marianne zou ik graag wat meer achterhandgebruik zien.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Lodash kennende is karianne al dolblij dat Lodash uberhaupt slentert!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Hihi, had ze stiekem al bekeken toen ik ze zag staan

Mooi hoor! Heerlijk relaxed.
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Actief Forumlid Fam's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Wel goed dat hij zo zijn hoofd laag houdt. Heeft dat nou veel moeite gekost?
    Well-behaved women rarely make history

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fam
    Wel goed dat hij zo zijn hoofd laag houdt. Heeft dat nou veel moeite gekost?
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    Nogal. Zeg maar.

Hij liep vroegah als een opgekrikte eend, holle rug, hals krom omhoog, neus in de lucht. Te racen.
    Dus ik ben het zeker eens dat er meer achterhandgebruik moet komen, maar dit was stap 1 in de longeeroefeningen: ontspanning, loslaten die rug, hoofd laten zakken.

Maar ik mag ZEKER door naar stap 2, had al wel eerder gemogen denk ik.

Dank u!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Voor een hittepetit zoals Lodash geweest schijnt te zijn, is dit toch superbeheerst? Mooi om te zien dat hij nu in ieder geval ontspant aan de longe, het achterbeengebruik is ook belangrijk... maar niet ten koste van de ontspanning lijkt me.

Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken met het hoofd laag houden en meer achterhandgebruik. Ik gok dat je geen bijzet gaat gebruiken, niet dat daar iets mis bij is als het goed gebruikt wordt, maar ik weet dat Saar al tijden probeert om Wick's achterhand te activeren en tegelijkertijd het hoofd laag houden. Helaas hebben wij dé tip of oplossing nog niet gevonden hiervoor...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Aangemeld
    Nov 2004

Mag ik dan ff een stomme vraag stellen... hoe heb je hem dat dan geleerd, zo met zijn hoofd laag te lopen en te blijven? Een paar tips kan ik ook wel gebruiken voor Indus.

Hoe ik achterhandgebruik wil gaan verbeteren?
    Bijzet, giechel
    Nee dus.

Spelen spelen spelen met de balans tussen hoofd en achterhand. Ietsje meer voorwaarts vragen en hem dan uitdagen daarin de ontspanning weer te vinden. Lodash kun je gelukkig heel goed uitdagen. Als ik echt denk: ja, cool, maar kan je dat 2 rondjes, dan doet ie dat vaak gewoon Ook niet van vandaag op gisteren uiteraard.

Hoe heb ik hem dat lage hoofd geleerd? Sjemig, goede vraag. Karen Rohlf dingen om mee te beginnen. Dat stuk lijf wat uit balans loopt (wat ik erg moeilijk vond te zien) in balans brengen. Dan valt het hoofd vanzelf Dat dan uiteraard de eerste 200 keer instant en buitengewoon uitgebreid belonen. Maar de echte beloning is het goede gevoel dat meer in balans lopen geeft. Dat eenmaal gevoeld, wil je paard dat best graag opzoeken.

Iriwn doet dat schouders en kont zo'n beetje even ver van je af moeten zijn, dat is wat makkkelijker te snappen/zien. Als je dan op zijn Irwins longeert, dan krijg je hetzelfde effect: als-balans-dan-valt-hoofd.

Ik ga ermee aan de slag met Lodash, en over een aantal weken weer een filmpje.

Ohja en sommige paarden, zoals Lodash, doen vrij makkelijk imiteren van jouw lijf, als je dat vraagt. Ik heb ook nog een filmpje ergens dat ik hem met hoofdstel om mij heen heb draven en daar zie dat als ik hoofdknik, hij zijn hoofd laat zakken en dan loopt hij even soort nagefelijk zonder dat er iets is om aan te nagefelijken

Aangemeld
    Nov 2004

Hmm, de mate waarin ik dit allemaal begrijp vertelt me dat het tijd is om weer eens een boek open te slaan . Gelukkig kan ik de Irwin DVD's van Maaike lenen, als Eveline ze inmiddels weer teruggevonden heeft . Ik bakte er gister namelijk weer niks van met grondwerk. Arme Indus! Hij was net een computer: niet doen wat je wil, maar precies doen wat je vraagt! Alle credit gaat naar hém.

Ik heb echt zin in volgende week, wanneer ik jou en Lodash live in action kan zien! Ben echt heel benieuwd.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Ohja en sommige paarden, zoals Lodash, doen vrij makkelijk imiteren van jouw lijf, als je dat vraagt. Ik heb ook nog een filmpje ergens dat ik hem met hoofdstel om mij heen heb draven en daar zie dat als ik hoofdknik, hij zijn hoofd laat zakken en dan loopt hij even soort nagefelijk zonder dat er iets is om aan te nagefelijken
    JAAA, dat! ben dus niet gek... dacht al...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten