Na maanden modderen met mn drafprobleem heb ik het eindelijk op video.
In april leerde ik shanna aandraven onder het zadel. Dit ging toen prima eigenlijk.
Op ten duur, weet niet precies wanneer, begon ze een soort van "nagefelijk" te lopen.
Een soort aan te teugel, zonder aan te teugel eigenlijk (lekker vaag he)
Eerst voelde het nog wel een soort van goed. Ze werd dan erg rond, hield haar hoofd laag.
Maar ze begon dit steeds extremer te doen, tot ze op een gegeven moment bijna in een soort rollkur loopt.
Of ik nu met teugels reed of alleen met een touwtje om de hals, zodra ik aandraaf gaat ze zo lopen.
Hoewel het rond voelt, voel ik erg veel spanning. En nu ik het op film zie, zie ik die spanning ook.
Ik rijd hier regelmatig stap draf overgangen voor de film, normaal probeer ik 1 goed pasje te belonen uiteraard.
Je zult zien dat ze begin te zwaaien met haar staart zodra ik in mn hoofd haal om aan te draven.
Vooral bij het laatste stukje is dit goed te zien. ik denk dat ik hier alleen mn bilspieren iets aanspan, en ze begint
direct geirriteerd te zwaaien.
Hoewel ik soms misshcien teveel aan de teugels zit, is hier en daar ook wel te zien dat ik dat hiermee niet veroorzaak.
Ik probeer alleen te zorgen dat haar hoofd niet tussen haar voorbenen verdwijnt (iets wat vorige week gebeurde)
Mn filmster adviseerde me even wat langer rechtuit te rijden en dan langzaam aan te draven over een rechte lijn.
Dit is dus het laatste stukje. Hier gooit ze me er bijna af
Let alsjeblieft op wat ik doe, wat zij doet en verteld. Ik weet hier niet goed wat de reden is.
met lange lijnen, longeren ed loopt ze prima, mooi ruim meestal, en hals mooi gestrekt of iets hoger.
Ik heb het probleem als ik met zadel rijd, met barefoot, met barebackpad of zonder zadel. dat maakt geen enkel verschil.
Last van haar rug zou kunnen, maar ik heb het idee dat het iets anders is. Met stappen geeft ze geen enkele
blijk van pijn. Met opstijgen, opzadelen, op haar rug drukken ook al niet. Daarnaast is en blijft shanna met dit soort
dingen een paardje apart, dat van een mug een olifant kan maken.
Wat ik er nog bij wil zeggen: bij het lange teugelen EN bij stick to me reageert ze vaak ook een sorot van nijdig bij het aandraven.
Bij longeren weer helemaal niet
Ben erg benieuwd naar wat jullie zien op het filmpje. Of jullie misschien een oorzaak kunnen vinden hiervoor.
https://www.youtube.com/watch?v=e9FSVjupdag[/video]
Bladwijzers