Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: stomme hoefsmid!!!

  1. #1

    stomme hoefsmid!!!

    Nou ik dus mijn normale "normal" hoefsmid gebeld, die malik al een keer gedaan had en ik ook altijd voor het vorige paard had... Meneer ging op vakantie dus zijn vervanger zou langs komen.

    Dus vandaag was het zo ver. Ik vertelde de hoefsmid dat Malik niet veel vertrouwen in het begin in mensen heeft (met name een hoefsmid) en dat hij dus even rustig Malik moest benaderen en zijn vertrouwen moest winnen.

    Malik's eerste reactie was ook rennen voor de man, dus de man deed toch maar wat ik vroeg. De 2 voorhoefjes en 1 achterhoef ging redelijk, maar bij de laatste werd de hoefmid ongeduldig ivm tijdnood, en malik door die vent en door alle horzels...

    Dus op een gegeven moment toen Malik zijn hoef lostrok sloeg die hoefsmid hem
    Ik zei er maar niks van omdat ik precies wist wat Malik dan gaat doen... De hoefmid kreeg zijn been dus helemaal niet meer te pakken... Dit omdat Malik natuurlijk schrik had van die enge vervelende vent...
    Dus die man begint te vloeken en te zeggen dat ik Malik niet goed opvoed en dat het een kutbok is!! Dus ik zo... Nou Malik geeft prima voetjes (ook pas sinds een maand hoor maargoed doet er niet toe) aan mij maar ik sla hem niet dus hij heeft vertrouwen in mij... Ja en je moet consequent omgaan met zo'n jong dier, hij loopt straks over je heen hoor!! Dus ik weer... o consequent zijn is slaan... dat wist ik niet..

    Goed na nog een kwartier worstelen is meneer gegaan, heeft welliswaar minder gevraagd ervoor, maar begon mijn opvoeding weer zwart te maken... Ik heb geen reactie meer gegeven en ben gegaan....

    Ik vond het net goed dat Malik niet meer luisterde oe ik was woest!! Gelukkig kunnen zn hoefjes weer even en binnenkort Pien maar weer bellen...

  2. #2
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: stomme hoefsmid!!!

    Wat belachelijk zeg! Ik vind dat iemand zowiezo met z'n tengels ( ) van andermans paard af moet blijven! Maakt niet uit wat dat paard doet. Volgende keer mooi die vervanger niet
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  3. #3

    Re: stomme hoefsmid!!!

    nee volgende keer komt pien!! van spirithorses

    tis niet de eerste keer dat ik dit mee maak.. zo heb ik 2 jaar geleden bij een draver fokkerij/handelstal gewerkt... die maakte iedere zondag ochtend een buitenrit dus ik ging mee met mijn vorige paard...
    Laroon wilde het water nog niet in en deed wat moeilijk, komt mijn baas naar me toe en slaat met zijn zweep op larona's kont!!! ik ben uitgevallen tegen hem omdat larona mishandeld was met een zweep en niet zo'n beetje ook, dus dit was voor haar enorm schrikken.. ik ben daarna ook weggegaan daar!

  4. #4
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: stomme hoefsmid!!!

    Gelijk heb je!! Ik was eens mee met een strandit, met een arabiertje. Ze trapt veel naar andere paarden, en daar opt strand nog meer. Er werd steeds naar me geroepen dat ik r een fikse tik moest geven, maar ik weet gewoon dat dat echt niet werkt, zeker opt strand niet. Dus op n gegeven moment pakt iemand zn zweep en geeft r ee flinke ram op dr kont! Ik was woest!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  5. #5
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: stomme hoefsmid!!!

    Die hoefsmeden snappen er ook niets van af en toe. Arme Malik!

    Bully werd vroger ook altijd geslagen door de smid en hij was vervelend. Sinds Petra komt en ik hem zelf doe is hij superbraaf en staat hij zelfs gewoon los. Bij Pien is Malik vast ook veel rustiger.

  6. #6

    Re: stomme hoefsmid!!!

    Ja dat weet ik ook wel bijna zeker...

    Tis gewoon... die vent kwam al hypen aan omdat ie in tijdnood zat, gooide zijn gereedschap neer en wilde meteen beginnen... tuurlijk rent malik van schrik weg... kan er nog steeds niet over uit wat voor lomperik dat was... Ik ben blij als Pien weer terug is

  7. #7
    Actief Forumlid dusi's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oss
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.480

    Re: stomme hoefsmid!!!

    Nou, mijn hoefsmid is "normal" maar die zou het niet in zijn kop halen om hyper bij een paard aan te komen. Hij zou nog eerder een blokje om de stal gaan lopen en dan als hij weer rustig is pas aan een paard beginnen. (als hij Neo zou durven slaan, dan slaat die gewoon terug )

    Gelukkig was die man bij jou maar een eenmalige actie en komt er straks lekker een met geduld.
    Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •