Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 80

Topic: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

haha, het lijkt wel of dit soort dingen altijd psychisch voor mij gemaakt zijn, lb introvert: motivatie, motivatie en voedsel, heb net zo'n heerlijke ochtend gehad, dank voor de inspiratie
    Weer typisch zo'n: ik wist het wel, maar deed het toch niet

Vraag me trouwens wel af hoe ze dit innate bepalen, uiteindelijk is elk paard lb en elk paard wel eens rb? Is tas bijvoorbeeld innate nou lb introvert of rb extrovert?
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Bij water zou ik eerder denken aan RB introvert, eigenlijk. Vaak iets angst, wantrouwen..
    Klopt ja, vond het ook niet helemaal passen maar vind 't altijd leuk om overeenkomsten te zoeken want als 1 iets volgens meer dan 1 ding verklaard kan worden is 't vast meer waar. Zoiets.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Hout-extrovert, zeker weten Misschien wel zowel RB als LB?

Leuk!
    Hier ook he, vuur moet volgens mij ook wel extravert zijn?

Dan passen de elementen wel op introvert en extravert, maar niet op LB en RB. Da's dus een beetje wat ik interessant vind aan zo'n vergelijking: elk van de kenmerken uit dit LB/RB schema kan ik wel plaatsen bij een van de vijf elementen maar het lijkt erop dat beide theorieën verschillende kenmerken bij elkaar vinden horen. En dan vraag ik mij weer af hoe dat komt.
    'k Ga vanavond m'n paardentypen boekje maar eens naast dit schema leggen.

[size=99px](zie ik nou dat dat getekende paardje bij LBintrovert een skippybal aan het vermoorden is?) [/size]

zie ik nou dat dat getekende paardje bij LBintrovert een skippybal aan het vermoorden is?
    Dat is niet wat ik er in zag, maar als jij dat ziet, is het prima toch.

Ik zie een paard wat je kunt motiveren met voesel, want van ingewikkelde tasks houdt en dit met enige confidence doet.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik zie een paard wat vèt zijn tong uitsteekt! Zoiets:

Hanneke
    De kaart is een hulpmiddel om te bepalen hoe je paard op dat moment is, en hoe daar mee om te gaan. Ik weet niet of ze ook op internet staan maar bij de dvd's zitten ook een soort pockeguides, bij de horsenality dvd staat ook dat schema, maar ook een aantal andere schema's met hoe te reageren, welke leiderschapstechnieken toe te passen en wat een goede motivator voor dat paard is.
    Hmm... ja .. dat bedoel ik. Ik snap dat het handig kan zijn als Pat je vertelt "dit of dat moet je doen" of "je paard is zus of zo".. maar is het niet veel leuker/beter dat zélf uit te vinden?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

waarom het wiel opnieuw uitvinden? als iedereen maar constant alles opnieuw zou uitvinden, zou er ook nooit iemand weer verder gaan. Zolang ik dit allemaal nog niet zoals zij kan uitvoeren, ben ik erg dankbaar voor de hapklare brokstukken Daarbij vind ik het juist erg handig om dingen te kunnen benoemen, vooral als je met andere mensen praat

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Wanneer je bij de schouder van je paard staat, met het zadel in je handen (richting paard) en hij zet heel langzaam en doelbewust zijn voorbeen schuin, onder het zadel door (dus waar je het niet ziet) PRECIES op je tenen. Noem je dat dan 'naughty' of 'mischievous'?

Leuke chart trouwens, ben nu wel nieuwsgierig naar de DVD's.
    Els, jij nog zin in een video-avondje?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Hahaha dat noem je adorable Very very smart ook.

May the horse be with you!

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Snap die behoefte van 'hokjes stoppen' ook niet zo. Niets veranderlijker dan een paard.
    Het gaat hier om een "model". En dat is iets anders dan "hokjes". Een "model" is een *vereenvoudigde* weergave van de werkelijkheid. Een model wordt gebruikt om complexe problematiek c.q. situaties inzichtelijk te maken. Dit door te zoeken naar structuren ,verbanden en overeenkomsten. Er wordt uitgegaan van een meest voorkomend "gemiddelde". Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Dat snap ik wel Els. Maar ik ben dat altijd een beetje 'bang' dat daarmee ook een soort 'stigma' ( positief of negatief) opgelegd wordt. Want het bepalen van het één, sluit het ander weer uit. Snap je wat ik bedoel? En de invloed van omstandigheden kan ook zo meespelen. Ik denk bv aan mijn paard Jilske, aanvankelijk moderate-extreme catatonic, disinterested, defensive maar willful, runs over you, tendency to bolt.. zo'n beetje LB en RN introverted en nu al heel anders, in korte tijd. Zoals ze zich eerst toonde wás ze dus eigenlijk niet.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Maar zo gedroeg ze zich wel. Ik neem aan dat je haar toen ook anders benaderde als je nu doet?
    Ik denk ook dat je jezelf regelmatig af moet vragen in welk model je paard het beste past op dit moment. En ook of er verschillende modellen zijn in verschillende situaties.

Da's een goede vraag Sandra.. maar nee, ik denk niet dat ik me nu anders opstel naar haar dan eerder. Haar gedrag, uitstraling was duidelijk een optelsom van de negatieve omstandigheden waaronder ze door de vorige eigenaar behandeld en gehouden werd. En me anders opstellen: Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Want anders wordt dan alleen maar 'harder' en ze doet het met 'zachtheid' nu juist zo goed.

Maar.. ben wel met je eens dat het raadzaam is om dan ook telkens te evalueren. Zo heb ik ooit een 'waterpaard' gehad, dan langzaam veranderde in 'hout' en uiteindelijk een 'vuurpaard' werd. Grappig hoe dat veranderen kan.

Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Het is niet zozeer een karakter schets (zoals vuur, water etc), maar een gedrag schets. je moet dus niet je paard ergens neer zetten, je moet elke seconde dat je met je paard bezig bent je strategie kunnen veranderen, naar aanleiding van het gedrag dat hij dan vertoont. Natuurlijk weet je op een gegeven moment wel dat je paard zo en zo reageert en dan rb extrovert is en dan lb word en dan introvert is (bijv), je weet dan in ieder geval welke strategien geschikt zijn voor het gedrag op dat moment en dan moet je alsnog bedenken welke van alle arrows (of combinatie van) op dat moment werkt.

Hé wauw, ik heb vijf paarden en kan elk paard in een andere gedragsschets plaatsen. Zo gaaf! Maar het is wel zoals Sanne zegt,denk ik, dat je moet kijken naar het moment. daarom wil ik graag die DVD om te weten hoe je gepast kan reageren!
    Weet iemand hoeveel euro ze kosten voor savvy members en of je ze ook in Lunteren kan kopen?
    Don't dream your life, live your dream!

Het zou wel heel erg stom zijn als je ze NIET in Lunteren kan kopen straks.
    Dus ik zou het niet weten

May the horse be with you!

Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten