Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 46

Topic: Bailey op rust

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Bailey op rust

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door AnQ_
    Wow dit heb k effe gemist! alsnog heel veel sterkte voor bailey! en jou als baasje!
    Bedankt

Met Bailey gaat het eigenlijk niet zo heel goed. Hij is het beu om daar te staan en wordt soms heel lastig. Ook heeft hij al een reputatie. Vorige week heeft hij een student in het gezicht geslaan. Hij begon te steigeren en sloeg met zijn benen vooruit. Het verhaal is de ronde gegaan met gevolg dat ze bang zijn van Bailey. Ze verdoven hem elke keer, ookal is het juist voor te controleren.

Verder ziet het er niet naar uit dat hij vlug naar huis zal komen. Gisteren zijn ze we weer vanaf 0 begonnen. Ze hebben terug in de hoef zitten snijden. Bailey staat wel nog op het ijzer en dat gaat echt veel beter. Hij loopt zonder problemen rond

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89

Met Bailey gaat het eigenlijk niet zo heel goed. Hij is het beu om daar te staan en wordt soms heel lastig. Ook heeft hij al een reputatie. Vorige week heeft hij een student in het gezicht geslaan. Hij begon te steigeren en sloeg met zijn benen vooruit. Het verhaal is de ronde gegaan met gevolg dat ze bang zijn van Bailey. Ze verdoven hem elke keer, ookal is het juist voor te controleren.

Verder ziet het er niet naar uit dat hij vlug naar huis zal komen. Gisteren zijn ze we weer vanaf 0 begonnen. Ze hebben terug in de hoef zitten snijden. Bailey staat wel nog op het ijzer en dat gaat echt veel beter. Hij loopt zonder problemen rond
    Jeezes zeg Verdoven ze hem nu echt elke keer?? Sielug hoor Natuurlijk wordt het hem allemaal een beetje te veel..hij begrijpt niet waarom hij zomaar opeens uit zijn vertrouwde leefomgeving wordt geplukt en dan nog zoveel pijn heeft. Hij denkt natuurlijk dat het de schuld is van die mensen...zij die hem 'gevangen' houden

Wel fijn om te horen dat hij al veel beter loopt....ik hoop ook echt heel heel heel erg dat hij nu heel vlug opknapt! Arm beestje
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Stoute Bailey,maar wel begrijpelijk gezien de situatie! Waarom beginnen ze steeds weer van 0? Zo moet hij daar steeds langer blijven staan. Ik ben blij dat hij al beter loopt met het hoefijzer! Hopelijk komt er snel schot in de zaak en mag hij weer naar huis!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik kan me niet van het idee ontdoen dat een paard soms veel beter naar huis gehaald wordt en thuis in zijn vertrouwde omgeving door de huisDA verzorgd kan worden.
    Gewoon mijn idee hoor. Ik vind dat dit niet zo goed gaat, Bailey gaat er mentaal op achteruit en dan kan de genezing niet goed gaan volgens mij.
    Maar ja ik heb het niet zo voor klinieken.....
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Wat was de reden dat ze weer gingen snijden? Blijft het onrustig? Wat geven ze 'm verder aan medicijnen om het in de hoef weer tot rust te laten komen?
    In ieder geval: goed teken dat hij er goed op kan staan/lopen.
    Wat balen dat er nog geen zicht is op thuiskomen.....

Aangemeld
    Jul 2005

Onverwacht goed nieuws! Met de wonde gaat het terug beter. Sinds vandaag staat Bailey terug in het gips. Binnen enkele dagen zullen ze de wonde controleren. Als het goed is mag hij misschien naar huis!

@ rengeltje: Ja daar heb je zeker gelijk in. Ik zou graag hebben dat hij naar huis komt maar dat kan niet. Bailey wordt daar elke dag gecontroleerd, de dokters weten wat ze doen en als er iets gebeurd zijn ze er direct bij.

@ lila: Ik vraag mij ook af waarom ze er blijven in snijden. Het is ondertussen al de 5de keer. Nu hij terug in het gips staat denk ik niet dat ze tot op het bot gesneden hebben, ookal zeiden ze van wel. Ik denk dat het slecht weefsel is die terug komt. Op zijn papier stond voor vandaag 1g FB p.o. ... Wat het is weet ik zelf niet Ik was vanplan het aan de dokter te vragen maar we hebben hem vandaag niet gezien. Misschien weet jij wat het is? Dat is het enige wat hij nu krijgt.

Groetjes,
    Jolijn

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

joehoe!!!

ben zooo blij voor je Jolijntje! Dan zie ik hem mss/wss als ik naar je kom voor de plijdei!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Goed nieuws! Maar weer een vraagje. Waarom moet 'ie in 't gips als het goed gaat met verband? Kan hij dan niet met verband blijven staan? Enfin. De duimen gaan weer draaien hoor!! Hopelijk gaat het vanaf nu echt de goeie kant op!
    Kan je met de FB niet helpen. Kan wel wat gissen, maar dat lijkt me niet slim. 1g lijkt in ieder geval 1 gram te betekenen en p.o. betekend per os, oftewel via de mond (door het voer bijvoorbeeld).

Aangemeld
    Jul 2005

Bailey is thuis!!! We zijn hem daarjuist gaan halen! Het trailerladen ging vrij moeilijk maar eenmaal thuis was hij kalm. De paarden waren blij elkaar terug te zien. Nu moet Bailey nog 3weken op stal en dan terug naar Merelbeke.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Waarom moet 'ie in 't gips als het goed gaat met verband? Kan hij dan niet met verband blijven staan?
    Ze deden het verband er aan als ze de wonde veel moesten controleren. Nu staat hij in het gips omdat dat properder blijft en ook omdat het sterker is. Het verband zou 3weken waarschijnlijk niet overleven. Het gips geeft ook meer steun.

Aangemeld
    Aug 2006

Fijn!!!!! Het trailerladen was bij Aspen ook erg moeilijk, maar dat gebeurt daar wel meer. Wel binnenkort terug oefenen,want Aspen heeft nu een trailertrauma dankzij die ervaring.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ah!! Wat een goed nieuws!! Heerlijk hoor, je paard weer waar hij hoort.
    Vind het wel een eng idee dat er nu 3 weken lang niet naar de wond gekeken wordt...Kunnen ze dat niet op z'n minst halveren??? 3 weken is erg lang hoor. En het is tenslotte pas 3 dagen terug dat ze er voor het laatst in hebben gesneden.
    Maar je houdt 'm vast met een loep in de gaten . Geniet van zijn thuiskomst!!

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Aspen
    Fijn!!!!! Het trailerladen was bij Aspen ook erg moeilijk, maar dat gebeurt daar wel meer. Wel binnenkort terug oefenen,want Aspen heeft nu een trailertrauma dankzij die ervaring.
    Dat kan ik goed geloven Bailey loopt normaal direct de trailer in en wilt er dan niet meer uit... Het was echt raar dat hij er niet in wou. Veel succes met het oefenen!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Vind het wel een eng idee dat er nu 3 weken lang niet naar de wond gekeken wordt...Kunnen ze dat niet op z'n minst halveren??? 3 weken is erg lang hoor. En het is tenslotte pas 3 dagen terug dat ze er voor het laatst in hebben gesneden.
    Maar je houdt 'm vast met een loep in de gaten . Geniet van zijn thuiskomst!!
    We halen hem elke dag uit de stal en stappen er eventjes mee (10passen...). Als hij mankt dan moeten we direct bellen en waarschijnlijk terug gaan. Het is inderdaad heel lastig dat we niet weten hoe het met de wonde is. Er is nog altijd een kans dat het na de 3weken niet goed is.
    Genieten zullen we zeker Ik werd deze morgend wakker door zijn genik Hij is veel rustiger geworden. Ik had daarjuist Gipsy losgelaten in de tuin. Hij liep direct naar de stal en staat nu naast Bailey Ze zijn zo schattig

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Genieten zullen we zeker Ik werd deze morgend wakker door zijn genik Hij is veel rustiger geworden. Ik had daarjuist Gipsy losgelaten in de tuin. Hij liep direct naar de stal en staat nu naast Bailey Ze zijn zo schattig
    Kijk 'ns an. Dat is toch het mooiste wat er is. Super. Echt fijn!!

Aangemeld
    Aug 2006

Ik hoop dat het de goede kant op blijft gaan!

Aangemeld
    Jul 2005

Dat hopen wij ook

Enkele foto's van gisteren:

Eventjes buiten wachten tot ik klaar ben met de stal.

Bailey kan de paarden op de wei zien staan.

Opzoek naar hooi

Zo is het gemakkelijker om rond te kijken

Bladwijzers

Forum Rechten