Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 46

Topic: Bailey op rust

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bailey op rust

Vandaag zijn we met Bailey naar de paardenkliniek in Merelbeke geweest. Bailey liep al enkele dagen mank en dat werd elke dag erger. Al snel werd duidelijk dat het er niet zo goed uitzag. Na het onderzoek en het maken van foto's is gebleken dat Bailey waarschijnlijk op iets scherp gestapt is. Dat doorboorde zijn hoef en begon te ontsteken. Ze hebben een deel van de hoef helemaal tot op het bot uitgekrapt om ervoor te zorgen dat al het slechte weefsel weg is.

Maandag gaan ze controleren of het goed geneest. Als dat goed is wordt zijn hoef in de gips gezet en mag hij terug naar huis. Daarna nog 3weken op stal en hopelijk is hij dan genezen...

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Bailey op rust

Oei, dat is iets minder. Maar ik denk niet dat hij zijn kuren zal laten voor wat het is omdat hij even op rust staat

Gelukkig waren jullie er vlug bij!
    En hoe doet Lady het nog?

Veel sterkte aan Bailey!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Da's weeral slecht nieuws. Zag je niks aan zijn hoef? Hopelijk komt het vlug in orde!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door rengeltje
    Zag je niks aan zijn hoef?
    Nee aan de hoef kon je niets zien. Als ik erop drukte had hij er wel last van.

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Hopelijk is Bailey snel weer de oude! Hou je ons op de hoogte?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Oei dat is een vervelende blessure. Gelukkig zijn jullie er achter de oorzaak gekomen. Ik ga duimen voor een goed herstel! Knuf voor Bailey!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Jeetje Jolijn dat is schrikken zeg! Toch fijn dat jullie er achter zijn gekomen wat het precies was.
    Sterkte en ik hoop dat hij snel weer de oude is!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Waarom wordt de hoef in gips gezet? Was het van binnen dan zo beschadigd??
    Het lijkt me dat een ontsteking ( zelfs een diepe ontsteking na nageltred, toch beter open blijft..? Maar ja..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jul 2005

Bedankt voor de reacties, ik hou jullie zeker op de hoogte. Straks ga ik naar Bailey en zal ik een foto nemen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Waarom wordt de hoef in gips gezet? Was het van binnen dan zo beschadigd??
    Het lijkt me dat een ontsteking ( zelfs een diepe ontsteking na nageltred, toch beter open blijft..? Maar ja..
    Het slechte weefsel is weggesneden dus ik denk dat we niet meer kunnen spreken van een ontsteking... Enkel het gezonde gedeelte is er nog. Vandaag heeft de dokter het verband vernieuwd en ze zegt dat de hoef er goed uitziet
    Het bot in de hoef ligt bloot. Ik denk dat ze het gips errond doen zodat er geen vuil in kan. Ook heeft de hoef tijd nodig om terug dicht te groeien. Ik veronderstel dat het gips er ook zal voorzorgen dat Bailey die hoef minder gebruikt.

Aangemeld
    Jul 2005

Met Bailey gaat het steeds beter. Gisteren stapte hij goed rond met het verband.

Vandaag gaan de dokters zijn hoef nakijken. We hopen dat we hem mee naar huis mogen nemen.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ohh zo sielug om die stoere Bailey zo te zien

Hopelijk mag hij snel mee naar huis!!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Hoi Jolijn,

lang geleden dat we jou nog hebben gezien. En dan meteen zo'n slecht nieuws. klinkt akelig en pijnlijk voor Baily zeg.
    Gelukkig kan hij alweer goed stappen. Beweging helpt toch altijd heel goed voor zo'n dingen.

Wat ik me afvroeg, kan je geen foto nemen van zijn hoef? Ik ben benieuwd hoe de DA's dat hebben opgelost.

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Wat ik me afvroeg, kan je geen foto nemen van zijn hoef? Ik ben benieuwd hoe de DA's dat hebben opgelost.
    Ik weet niet of ik de hoef nog te zien zal krijgen, hij zal van in het verband direct in de gips komen. Maar als ik de kans krijg dan zal ik er een foto van nemen.

Ik mocht vrijdag heel de tijd bij hem blijven. Ze hebben eerst vanbinnen een deel uit de hoef gesneden zodat er een putje was. Daarna zijn we naar de zaal gegaan voor foto's te nemen. Daar hebben ze in dat putje een ijzeren staafje gestoken. Op de foto's kon je zien hoe ver het bot nog zat van het staafje. Zo wisten ze hoever ze nog moesten snijden. Daarna hebben ze de hoef uitgekrapt met een lepeltje (het leek toch op een lepeltje ). Je ziet het verschil tussen de hoef en het bot moeilijk. Wel hoorde je goed het verschil toen het lepeltje het bot raakte.
    De hoef ziet er deftig uit Het lijkt gewoon heel diep uitgesneden.

Ze hebben Bailey enkele keren moeten verdoven. Nu lijk hij er gelukkig geen pijn in te hebben.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
    Daarna hebben ze de hoef uitgekrapt met een lepeltje (het leek toch op een lepeltje )
    Het wás waarschijnlijk ook een lepeltje! Een scherp lepeltje heet dat. Het is iets dieper dan een gewoon lepeltje (en kleiner en met een meer ovaal kommetje) en de randjes zijn vlijmscherp. Daar kunnen ze het ontstekingsweefsel mee uitschrapen. Gelukkig dat hij zich goed voelt nu de ontsteking weg is.

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Hij ziet er echt uit als een zombie,zo was Aspen ook. Hopelijk mag hij snel weer naar huis!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten