Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: paard een week in de wei laten staan?

paard een week in de wei laten staan?

Hoi allemaal,

Ik krijg deze zomer een nieuwe pony. Waarschijnlijk zo snel mogelijk als ik er een heb die ik leuk vindt en bij mij past. Zondag ga ik er al 1 bekijken

Nu ga ik 3 weken daarna een weekje weg (mischien zelfs 2) en nu wil ik mijn pony op de pensionstal waar ze komt gewoon in het weiland laten staan.
    Ik heb hem das pas net nieuw en ik vindt het geen fijn idee dat iemand er op rijd als ik weg ben op vakantie.
    Ik kan er ook voor kiezen om hem daarna pas op te halen maar dat komt nog slechter uit. Een week nadat ik terug kom ga ik nog een weekje weg.

Kan ik mijn pony gewoon een weekje in het land laten staan? eventueel dat iemand hem beweging geeft door ermee te wandelen of te longeren?
    en dan een week later nog 1 week?

Ik denk dat ik er later minder moeite mee heb, maar de mensen die natural doen bij ons op stal hebben het ook druk en vragen er geld voor.
    En mijn vriendin weet niks van NH, ze weet niet eens wat parrelli is
    Maar dat ga ik haar allemaal leren natuurlijk, kan ze niks aan doen..
    Maar om haar nou op mijn pony te laten rijden die ik net 3 weken heb...
    Ik wil het juist rustig opbouwen en eerst grondwerk oefeningen gaan doen enz. en er zelf eerst goed op gaan rijden.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Re: paard een week in de wei laten staan?

Ik snap niet helemaal waarom je de pony niet gewoon op z'n eigen plek laat staan totdat jij klaar bent met vakantie vieren. Hem verhuizen en vervolgens aan de zorg van anderen overlaten vind ik niets eerlijk gezegd. Pony stress op niks af, terwijl jij op vakantie bent.

Ik zou zeggen, regel dat je hem haalt als jij terug bent zodat je alle tijd voor hem hebt.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Dat zou ik eerlijk gezegd niet doen.
    Je gaat zondag dan wel bij eentje kijken, maar hoe groot is de kans dat dat "de ware" is, en dat je hem, in dat geval, niet nog eventjes daar mag laten staan?
    Ik vind het zelf sowieso niet meer dan normaal om 2 of meer keren te gaan kijken vor je besluit tot kopen over te gaan.
    Waarom wil je zo snel mogelijk een pony? Naturlijk is het leuk en kun je niet wachten, maar maak geen overhaaste beslissingen.

Ik ga er ook eerst 3 bekijken voordat ik er een neem, alleen als ik er een heb gevonden dan mag hij van mij gelijk komen.
    Maar goed, als dat teveel stress veroorzaakt dan wacht ik gewoon.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hester_S
    Maar goed, als dat teveel stress veroorzaakt dan wacht ik gewoon.
    verhuizing heeft altijd een grote impact op een paard. Dan is het fijn als je als eigenaar hem of haar zelf goed in de gaten kan houden. Dus na je vakanties lijkt me voor je toekomstige paard het handigst. In begrijp je enthousiasme, een pony kunnen uitzoeken is mooi!! Maar blijf denken aan wat voor hem/haar het beste is. Je dier gaat voor, en daarna kom jij pas . Veel plezier met zoeken naar je nieuwe kameraadje!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Niet doen hoor.

Eerst op vakantie (S) gaan en dan pas je pony laten komen. Zoals al gezegd is verhuizen behoorlijk stressgevoelig voor paarden.
    Liever 1 keer goed doen.

Juist na zo'n verhuizing kan je een fijne band opbouwen, door een vast punt te zijn voor je paard.

Dat zie ik nu aan Nieck (mijn lief) en zijn paard Mighty. Mighty is er nog maar een paar weken, Nieck is er elke dag, en hij halster, neemt mee, bvoert. Structuur is voor mens EN paard belangrijk.

Als je een paard koopt en verhuisd, weees er dan voor hem/haar die eerste tijd.

May the horse be with you!

Ja jullie hebben gelijk, als ik ermee wacht kan ik me beter voor haar inzetten.
    En dan ga ik nu gewoon lekker verder met pony's bekijken, en spulletjes kopen. Dat is ook allemaal leuk om te doen

en ook niet zo overhaast gaan kopen, een keuring zou niet verkeerd zijn en zo prijzig is een keuring niet. of vraag iemand mee die er echt verstand van heeft.

ook al kan een paardje zo leuk lijken en lief zijn, nooit zomaar direct een paard kopen.
    een paard die al totaal verknald is kunnen ze drogeren als ze weten dat je langskomt dus ook altijd minimaal 1 x onverwachts nog heen gaan!!

ik ben er altijd nog goed afgekomen maar denk na voordat je koopt, ik weet het . je wilt t liefst gister nog een paardje. maar je krijgt een paard, en of dat nu is of over bijv. een maand, die maand maakt ook niets meer uit. je krijgt je eigen toch??

en p.s. even lekker laten wennen de eerste dag, kwak niet direct je zadel erop en een stuk gaan rijden. geef je paard de kans om een te verkennen waar hij is beland....zet hem eerst een tijdje op zijn nieuwe stal en sávonds laat je hem zelf de bak maar eens grondig bekijken!!!

groetjes sleepy

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

@sleepingbeauty: even ter info. Hester is al een hele tijd aan het rondkijken en laat de paarden ook keuren. Ze vraagt ook steeds advies aan ons en ik vind ook dat ze het super aanpakt.
    Ze zou zeker niet overhaast een pony kopen.
    (Zijn al meerdere topics over)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Yep, eerst fijn op vakantie en als je dan trug bent lekker veel tijd om het beste maatje van je pony te worden. Is zowel voor de pony als voor jezelf fijner!
    Veel succes met zoeken trouwens!

ja ik las het later nog en zag al meer info op meerdere topics. sowwy dat ik te snel was met tikken....

groetjesssss

Maakt niet uit hoor,
    Ik ga ook pas rijden als de pony lekker rustig is en zich op zijn gemak voelt.
    Zeker niet de eerste dag al. Ik zie wel wanneer dat komt
    En ik ga zeker eerst lekker wandelen door de bak en over de weg.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hmmm ik krijg hier niet zo'n fijn gevoel bij... Waarom wacht je niet met paardjes te gaan kijken tot na je vakantie? Ga eerst rustig op vakantie. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk...

Ik kan je enthousiasme begrijpen. Een eerste eigen paardje is altijd spannend.... maar je moet echt denken aan het paard zelf... Een paard verhuizen en aan de zorg van een ander overlaten vind ik eigenlijk niet zo goed. Het paard staat ten eerste al in een nieuwe omgeving, en er is niemand die hem iets constant kan bieden... Best stressvol voor een paardje.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten