Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: In de picadero, dat valt niet mee

In de picadero, dat valt niet mee

Ik heb Aron sinds kort en ik ben begonnen met grondwerk (basis van Klaus Ferdinand Hempfling, leiden) en hij pakt het goed op. Omdat hij al goed volgt en stilstaat, dacht ik wel ‘even’ in een afgezette ‘picadero’ aan het werk te gaan.
    Dat viel tegen. Ik kom maar niet op de hoogte van zijn lendenen om hem te ‘drijven’. Ik sta voor hem en doe mijn linkerhand (met de leadrope) uitnodigend naar beneden en tevens doe ik de zweep (een lange zweep met een touwtje van zo’n 30 cm.), die ik in mijn rechterhand heb, een beetje omhoog. Aron draait alleen met zijn achterhand weg van de zweep, maar gaat niet vooruit. Ik zal denk ik in de weg staan, maar als ik een stap opzij doe richting zijn achterhand, volgt hij mij (dat was hem tenslotte geleerd) en draai hij met me mee. Het gevolg is een hoop gedraai met zijn tweeën.

Vandaag ging ik een nieuwe poging doen, nu zonder leadrope, gewoon los met een zweep. Hij heeft respect voor de zweep, draait met zijn achterhand van de zweep af, maar gaat niet vooruit, ik komt maar niet op de hoogte van zijn achterhand om hem de drijven, dus was het weer een hoop gedraai om elkaar heen.

Wat doe ik verkeerd?
    Hoe kom ik op de hoogte van zijn achterhand, zonder dat hij direct weer naar binnen komt?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: In de picadero, dat valt niet mee

Je paard doet precies wat jij vraagt, namelijk zijn achterhand van je wegdraaien zodra je daar energie op richt.
    Sta je recht voor je paard als je dit doet? Probeer dan eens de energie richting zijn schouder te richten om zo niet zijn achterhand, maar zijn voorhand van je weg te drijven.

En wil je je voorstellen? Ik ben wel benieuwd nar een Hempflingist!
    Welkom alvast!

May the horse be with you!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Wend je tot Lacuna, Hempfling in hart en ziel.

Zij zal zeker het antwoord kennen op je vraag
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten